GOED NIEUWS: Vanaf heden wederom extra mogelijkheden voor basis gebruikers!

Started by Fred Bergman on Wednesday, November 28, 2012
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing 1-30 of 57 posts
11/28/2012 at 8:46 AM

dat is zeker goed nieuws, ik heb al een tijdje "11 treffers" staan waar ik helaas niets mee kan. ik wil ze graag vergelijken/samenvoegen maar ik krijg steeds die creditcard pop-up voor een betaald abonnement.
Groet Meindert

Private User
11/28/2012 at 9:39 AM

Betekent dit dat ik mijn Pro (betaald) account kan opzeggen en kan terugkeren naar Basis? Of heeft Pro nog andere voordelen?

11/28/2012 at 10:08 AM

Als nu alle onzinnige beperkingen en geldklopperij-activiteiten die sinds de afsplitsing van Yammer ingevoerd zijn worden teruggedraaid zou dat veel vertrouwen geven. Ik had Geni al afgeschreven, gezien het onbeschofte gedrag t.o.v. gebruikers die hun (persoonlijke) gegevens aan het systeem hadden toevertrouwd.

11/28/2012 at 12:28 PM

hmm, de nieuwe opties werken nog niet waarschijnlijk, hoewel ik zojuist een mail kreeg van CEO Noah Tutak dat de nieuwe instellingen al werkzaam zouden zijn. Ik probeerde zojuist samen te voegen maar kreeg nog altijd de credit-cardpop-up...

11/28/2012 at 1:04 PM

Samenwerkingsverzoeken die eerst niet verzonden konden worden, lukken nu wel. Treffers (Tree matches) kunnen (nog?) niet bekeken worden, of kan dat met niet-openbare profielen te maken hebben?

11/28/2012 at 1:30 PM

Ik ben helderziend , had dit al 1.5 jaar geleden voorspeld, zie: http://edward.de.leau.net/geni-merges-with-myheritage-wow-20121128....

Private User
11/29/2012 at 1:01 AM

net even geprobeerd, maar als basis gebruiker zie ik nog geen enkele verandering. overal krijg ik dat hatelijke betaalscherm.

11/29/2012 at 1:13 AM

De fusie met My Heritage is op zich goed nieuws. Er blijft echter veel onduidelijk. Nu iedereen gratis alles op geni.com kan zetten, wat is dan het extra voordeel voor de betalende leden? Gratis lidmaatschap van My Heritage? Gaan er nu ook acties komen om geni.com te verbeteren want de functionaliteit van geni.com schiet nog steeds op een aantal gebieden tekort (geen vrije tekst, scheidingen kunnen niet worden ingevoerd, geen onderscheid tussen begraven en cremeren, speciale ruimte voor foto's van akten etc. om er maar een paar te noemen).

Frans Zonneveld

Private User
11/29/2012 at 1:35 AM

Nou leuk hoor, voor dat ik Geni vond heb ik jaren op MH gewerkt met diverse stambomen, houd dit in dat ik in de toekomst honderden smart matches krijg aangeboden van MH en deze allemaal moet gaan mergen ? LOL

Private User
11/29/2012 at 1:37 AM

En zoals Frans al aangeeft welk profijt heeft een betalende gebruiker als match and merges en alles gratis worden ? We wachten in spanning af

11/29/2012 at 6:21 AM

Ja, het ziet er uit als goed nieuws, al moet ik nog even uitproberen of ik nu echt kan mergen met profielen die buiten mijn stamboom staan. Dat zou wel raar zijn namelijk, omdat dat bij My Heritage een betaalde functie is.

Maar goed, er zijn wel meer vreemde dingen in de zakenwereld. Als ik bij Ancestry een groen blaadje zie, moet ik betalen, maar als ik dezelfde stamboom bij Mundia bekijk mag ik wel mergen.

Hoe dan ook, hoewel de overgang zoals altijd in de IT wel weer een beetje rommelig zal zijn, ben ik wel blij met deze stap. My Heritage lijkt me in sommige opzichten iets aardiger dan Ancestry als bedrijf, en als gebruiker ben ik ook wel blij als de wereld weer wat overzichtelijker wordt, doordat een overschot aan samenwerkingssites wordt opgeruimd.

11/29/2012 at 6:25 AM

Net als Wiebe constateer ik dat ik voor treffers met profielen van andere gebruikers nog steeds moet betalen. En dat was nou net de kracht van dit soort sites.

Hoop dat dit snel wordt aangepast, want anders ga ik toch naar FS of Mundia.

11/29/2012 at 7:17 AM

Ik hoop zo dat MyHeritage de Geni software en methode gaat overnemen. Had mijn hele stamboom (ook) in MyHeritage gebouwd, zelfs daar een Pro account gehad, vanwege de zogenaamde "SmartMatches" functionaliteit. Het enige dat MyHeritage doet is je vertellen dat iemand anders dezelfde persoon in zijn stamboom heeft staan. Je kan dan voor die persoon enige gegevens uitwisselen als beide gebruikers erkennen dat de persoonsdata overeenkomt, maar je linkt niet elkaars stambomen. Zodoende bestaat naar mijn idee MyHeritage uit 1000-en zo niet miljoenen overlappende stambomen met dubbele data.

Geni lost dat beter op: nadat twee stamboombeheerders een persoon herkennen in elkaars stambomen, worden de bomen gelinkt en heb je ineens een (mogelijk enorme) groei van je stamboom. Zo wordt mijn schoonfamilie ook door familieleden van mijn schoonfamilie bijgehouden. In MyHeritage bouwden zij hun loststaande, eigen bomen.

Voor gebruikers die de Geni filosofie van delen en aaneenschakelen van stambomen (open data) voorstaan is het te hopen dat Geni dus niet die kant opgaat.... dan blijven er namelijk weinig alternatieven over.... nagenoeg alle andere sites (Ancestors.com etc....) werken volgens de MyHeritage filosofie (gesloten en gescheiden data)

Private User
11/29/2012 at 10:44 AM

Leuk hoor, dat je als basic gebruiker kan mergen. Maar waarmee dan? Ik heb in het merge center 42 mogelijke merges staan, maar als ik daarop klik krijg ik: betaluh ... Als ik iemand zoek en ik vind een mogelijkheid dan krijg ik wederom: betaluh ... Dus mergen? Waarmee dan?

Private User
11/29/2012 at 11:25 AM

wat ik ook doe: zoeken -> betalen als je iets meer wilt zien; mergen -> betalen als ik iets meer wil zien

11/29/2012 at 12:43 PM

Dag Fred,

Dank voor je antwoord. Ik denk dat ik het nu begrijp, en zal proberen bij de 2 profielen die ik nu nog als treffers heb staan de beheerder te contacteren als ik het samenvoegen zelf niet mag doen.

Verder ga ik er even van uit dat geni qua beheer van rechten nu in een overgangsfase zit, waarin het voor gewone gebruikers misschien wel verstandig is om even af te wachten alvorens jou te benaderen.

Als het nodig is weet ik in elk geval de weg.

groetjes,

Enno

11/29/2012 at 1:25 PM

@ JP Planje Ik heb het net eens geprobeerd met de account van mijn vrouw (basic) en dat lukte. Het waren wel twee openbare profielen en via het verplaatsen (verslepen in de stamboom zelf via 'meer' -> verplaats deze persoon). Voorbeeld: het ging om dit profiel (buiten onze familiegroep) Magdalena Duivelaar De vader samenvoegen lukte niet want een van beide staat op privé.

Private User
11/29/2012 at 1:31 PM

wouter dan hadden we hetzelfde probleem met magdalena duivelaar ! ik heb net op een andere discussie dezelfde merge bij fred onder aandacht gebracht.

11/30/2012 at 1:47 AM

De fusie tussen MyHeritage en Geni klinkt goed. Wel begrijp ik uit de gelezen info dat de fusie alleen bedrijfsvoering en techniek betreft en helaas niet samenvoeging van stambomen. Klopt dat?

11/30/2012 at 1:52 AM

Een ver familielid van mijn vaders kant heeft hele stambomen op MyHeritage ingevoerd, deze stambomen wil ik gekoppeld hebben aan de door mij op Geni in gevoerde stambomen om onze totale stamboom zo volledig mogelijk te krijgen en de onjuistheden er uit te halen. Het samenvoegen van profielen van MyHeritage en geni zou voor on DE oplossing zijn. Graag hoor ik of die mogelijkheid er komt.

4/25/2013 at 11:48 AM

Sorry, maar die smart matches vind ik maar niks. Wat kan je meer doen dan 'bevestigen'? Je krijgt dan bovendien zo'n grote witte blok op de profielpagina, de aandacht van bv. bronnen enz wordt volledig afgeleid. Daarnaast zie ik dat ik een paar honderd smart matches heb. Bij sommige profielen tot wel 8...en da's alleen maar omdat iemand 8 keer dezelfde stamboom heeft opgeladen naar MyHeritage. En als er al iets extra in staat, maar je het manueel overtypen. Kunnen ze hun tijd niet steken in iets nuttiger?

4/25/2013 at 11:49 AM

*moet* je het manueel...

4/26/2013 at 3:39 AM

Tip voor snel toch een merge uit te voeren: Open een tweede scherm mer GENI en log even uit en zoek het te mergen profiel opnieuw op en log in. Dan heb je de link naar het profiel en kun je mergen. Ik doe het via de de stamboomweergave.
Frans Wessel Zonneveld a. Er is wel vrije tekstruimte in de profielen, b. je kunt akte's toch scannen en hetzij als JPG als afbeelding hetzij als PDF toevoegen als bron en c. je kunt scheidingen wel degelijk aangegeven. Dus dat begrijp ik even niet. Maar crematie of begrafenis is inderdaad niet in te voeren.

Private User
4/26/2013 at 12:22 PM

Nou, ik voel me behoorlijk genaaid !

Ik ben een zogename "Geni Pro". Kortom ik heb 59.40 $ betaald aan Geni. Die Pro rekening geeft vrijwel geen enkel voordeel vergeleken met een "basic" gebruiker.

En dan komt het "heugelijke nieuws" dat Geni gefuseerd is met MyHeritage en dat er allerlei "smart matches" zijn, zodat Geni en MyHeritage informatie aan elkaar worden geplakt. Ik klik dus op de "smart match" met de link naar mijn moeders' record op MyHeritage en krijg de volgende mededeling:

"Review this Smart Match, and much more...
With a MyHeritage data subscription, you get access to billions of historical records and automated matching to profiles in your Geni tree.
Add records to your Geni tree and share them with your family.
Now with a 36% introduction discount!
Annual data subscription US $9.95/mo.*US $6.35/mo.*

Buy now"

Kortom: ik betaal eerst 59.40 $ aan Geni en dan nog een keer $ 76.20
om te kijken wat MyHeritage over mijn moeder weet !

4/27/2013 at 1:49 AM

ik dacht ook dat dit gratis was voor geni-pro. Dat werd eerst zo vvoorgespiegeld tenminste.

4/27/2013 at 6:49 AM

Misschien voor deze discussie ook wel interessant:
http://www.geni.com/discussions/123042
Het is wat omslachtiger, maar je heb er geen Myheritage account voor nodig en je krijgt een boom overzicht.

Private
4/27/2013 at 7:02 AM

Fred, het is maar gedeeltelijk waar wat je zegt. Je kan een gratis account openen maar zonder betaald abonnement kan je niets bevestigen of afwijzen. In theorie kan je wel de matches met een MyH bevestigen/afwijzen die ook een gratis account heeft. In de praktijk zullen ze er wel zijn maar ik ben ze nog niet tegen gekomen, hier en daar proberend.
Wat je wel kunt, is in de smartmatches evt namen of data zien die je misschien zelf nog niet had en als je ze vertrouwt toevoegen aan je eigen profielen. Elke andere handeling is niet mogelijk tenzij je een betaald abonnement hebt. Dit is ook in een paar discussies duidelijk geworden en staat in wezen ook in de blog (als je doorzoekt).
Maar in het kort is het dus zo: smart matches accepteren of afwijzen kan alleen met een betaald MyH abonnement. Uitzonderingen zijn de smartmatches van MyH's die geen betaald abonnement hebben maar een gratis. En of die er zijn? Geen idee, in theorie in ieder geval wel.
Kan je niets dan heb je misschien wat aan de mogelijk extra of nieuwen info die je in de smartmatches ziet staan.
Kan je er helemaal niets mee dan moet je leven met de blauwe dots, want uitzetten kan alleen als je een betaald MyH abonnement hebt.
Mogelijk (?) gaat dit in de toekomst veranderen... (geen idee, maar misschien ooit wel)

Private
4/27/2013 at 7:06 AM

Dus voor de een (met betaald MyH abonnement) kan het mogelijk een grote meerwaarde hebben of gaan krijgen.
Voor de ander met een gratis inschrijving wellicht een kleine of aardige meerwaarde.
En voor weer een ander zal het als een verlies ervaren worden of tenminste ervaren worden als geen enkele toegevoegde waarde.
Hangt dus af waar je staat (of betaalt :-)).

Private
4/27/2013 at 8:41 AM

Ja, de curatoren hebben een soort van abonnement op MyH. in ieder geval bepaalde mogelijkheden. Dus jij ziet andere dingen en mogelijkheden dan de Geni user die geen betaald abonnement heeft.

Private User
4/27/2013 at 8:51 AM

een data pakket, geen volledig abonnement.
Het datapakket kan aangeschaft worden door iedereen ipv een volledig duurder volledig abonnement

Showing 1-30 of 57 posts

Create a free account or login to participate in this discussion