VRAAGBAAK - GENI-gebruiks-&-advies-GIDS

Started by Private User on Monday, December 31, 2012
Problem with this page?

Participants:

  • Private User
    Geni Pro

Related Projects:

Private User
12/31/2012 at 6:10 AM

Via het project 'in de steigers'
* http://www.geni.com/projects/index/13048
zijn enkele Nederlands-talige Geni-pioniers begonnen te oefenen met 'interactieve, digitale kennis-ontwikkeling' door te starten met een eerste inventarisatie van obstakels voor een optimaal gebruik van dit genealogie-platform.

We hebben daar geen 'aangenomen werk' van gemaakt, dus vraag niet om planning en einddata, ook in het proces zelf zitten al heel veel 'leer-momenten'. Ook U kunt ZELF zowel de LEERLING- als de DOCENT-rol bekleden, afhankelijk van het onderwerp en de mate van uw geni-ervaring in het ene of het andere gebied. Zelf vind ik het vaak juist 'n uitdaging als iemand mij een 'technische' vraag over geni voorlegt, waarop ik eigenlijk het antwoord -nog- niet of maar gedeeltelijk weet. Dat biedt me de smoes het eens 'uit te gaan vogelen'; een hobby die ook veel genealogen niet vreemd is: puzzelen tot-ie-klopt (...als een zwerende vinger, zei m'n moedertje zaliger vaak...)

Daarom een nieuwe discussie-lijn:

Maak van uw VRAAG of PROBLEEM met 't GENI-GEBRUIK een uitdaging aan anderen U een OPLOSSING of HULP-SUGGESTIE te bieden !

Zo komen onderwerpen en hindernissen over het voetlicht waar meer gevorderden al lang niet meer bij stilstaan dat die het plezier in genealogie kunnen vergallen. En uiteindelijk biedt het resultaat ons nog meer 'grondstof' voor die zo oh-zo-noodzakelijke Nederlandse dummie-gids-voor-geni-genealogen.

Ik start de 'draad' met een concrete vraag, die een geni-vriendin me gisteren voorlegde. Het antwoord is vrij eenvoudig en kan ik haar natuurlijk direct mailen. Maar wie weet hebt u wel 'n ervaring die anderen nog niet konden voorzien...

Of natuurlijk zelf een nieuwe vraag. Geneert U zich vooral niet, 'n gek kan, MAG en moet meer kunnen vragen dan veel kamergeleerden ooit nog zullen bedenken. Dan wordt die Gids straks ook een knaller.

Fijne jaarwisseling!
jMVu = Jeannette

VRIENDELIJK VERZOEK HET VERVOLG OP DEZE MEDEDELING TE LEZEN VIA:
* http://www.geni.com/discussions/116481?msg=840581

Create a free account or login to participate in this discussion