R.I.P. Genlias

Started by Fred Bergman on Sunday, January 6, 2013
Problem with this page?

Participants:

Related Projects:

Showing all 16 posts
1/6/2013 at 8:24 AM

Genlias is verdwenen en opgeofferd aan de commercie van Wiewaswie.
De belangrijke functionaliteit van het zoeken op twee namen is verdwenen en komt alleen terug voor betalende gebruikers.

Een goed alternatief is nu archieven.nl:
http://www.archieven.nl/nl/zoeken?mif3=2&miref=hph

1/6/2013 at 8:46 AM

Ik ben niet zo heel erg ontevreden als kwam het wel als een donderslag bij heldere hemel voor mij. Bij Genlias kon je door alle dokumenten heen skippen door op volgende of vorige te klikken. Dat mis ik nu wel heel erg. Ga archieven.nl even checken.

Private User
1/6/2013 at 8:49 AM

We zullen een kaarsje opsteken hier in de Kathedrale Basiliek van Sint Jan te 's-Hertogenbosch, waar ik --bestaat toeval eigenlijk nog-- morgen voor het eerst van mijn leven een belangrijke UITVAART ga bezoeken, namelijk die van een van de beste Strafpleiters die Nederland de afgelopen decennia mocht kennen voor -ook uitgeprocedeerde!- asielvragers. Gelukkig is er inderdaad archieven.nl - een site die ik zelf eigenlijk al enige tijd vaker bezocht dan GENLIAS zaliger, omdat je daar ook op twee namen kunt zoeken. Je moet dan kiezen voor PERSONEN zoeken en dan -behalve de achternaam, zo geserreerd mogelijk- in het vakje 'overige' of zoiets, de partner-naam pluggen. Succes verzekerd!

1/6/2013 at 1:05 PM

wiewaswie:
+ zoeken op twee namen gaat aardig.
+ resultaat wordt bij mij weergegeven met 10 regels per pagina.
+ sorteren resultaten kan door op de kolomkop te klikken.
+ er lijkt wat meer info gegeven te worden als in genlias
+ met de wildkaarten en de knoppen voor exact, bevat kan flexibel gezocht worden.
+ je kan op namen korter dan 3 letters zoeken

- Vervelend is dat informatie uit de zoekresultaten (bijv een datum range) spontaan wordt vastgehouden in een volgende zoekopdracht.
- Terwijl gegevens die je bij e zoekopdracht meegeeft (land, regio) bij een volgende zoekopdracht wel spontaan gewist blijken.
- Het overnemen van gegevens (knippen en plakken) werkt minder prettig als in genlias.

Al met al is het werken met wiewaswie een stuk arbeidsintensiever dan met genlias.

Private User
1/6/2013 at 1:16 PM

Ja, Peter De Bie, LIJKT, maar ben benieuwd of ik ooit nog een selectie op beroeps-woord kan plegen...? En DAT kan bij archieven.nl gelukkig nog WEL steeds, tot ze natuurlijk ook daar de revenuen ontdekken, net als bij ZEEUWEN-gezocht en zo.

Private User
1/7/2013 at 4:34 AM

Tragisch.. op zn best. wat een gestuntel en gedoe.
Eigenlijk moet ik lachen met tranen van verdriet..
Het riekt naar amateurisme, niveau hobbykamer met winstoogmerk.

1/7/2013 at 8:50 AM

Het is een stap terug waardoor jaren van hard werken door vrijwilligers op een onbeschofte manier in de vuilnisbak zijn gedaan!

Private User
1/7/2013 at 9:45 AM

...door wie? door ambtenaren die denken dat ze ondernemertje moeten spelen met ONS belastinggeld... sorry, maakt me zo boos, ben een onderneemster pur sang - bloed van mijn moedertje zaliger- en gehuwd met een loyale vertegenwoordiger van de vierde man pur sang - bloed van mijn schoonvader zaliger, maar mijn bloed gaat koken als ik al die trutten-sites met pruts-design zie, die handenvol geld hebben moeten kosten -weet dat uit ervaring met/in mijn consultancy als ... doet er ook niet-toe, maar een deskundige raadplegen: HOOOH, maar!

Private User
1/7/2013 at 9:48 AM

sorry, sorry, beetje te snel getijpt, doe ik altijd als ik over mijn toeren raak...:
MAN moet zijn MACHT.

Private User
1/7/2013 at 3:15 PM

ja, daar heb jij weer gelijk, Private User, die databases van genlias zijn natuurlijk gevuld met MANNEN & MACHT van heeel veel vrijwiligers die al die handschriften moesten leren lezen en vervolgens in misschien nog wel MS-dos tiepen op hun eigen SINCLAIR-pceetjes, dus...
waar maak ik me nou druk over?

Private User
1/7/2013 at 3:19 PM

voor wie nog de MOED of moet heeft om -al dan niet via het ORANJE-fonds van Maxima & William- vrijwilligers-werk te doen voor commerciele adviseurs van de OVERHEID heb ik een goeie tip:
* http://velehanden.nl/
doe het zelf nu ook in een 'verloren momentje' tijdens de afwas of het ramen lappen en vind het ECHT leuk werk om te doen.

Private User
1/7/2013 at 3:28 PM

wisten jullie trouwens -onder ons, niet teveel over kletsen- dat bij de grote brand van 'n stadhuis hier in Brabant - waar was het nou-ook-al-weer? - de brandweer de hoogste prioriteit gaf aan het blussen en nabranden, maar dat vervolgens een hof-archivaris zich de blaren op zijn tanden moest praten om geld te genereren om die geblakerde documenten tijdig te drogen en te verplaatsen naar hoger gelegen delen van ons land? Ja, als die vrijwilligers eenmaal alles in 't systeempje hebben geplugd, wil de burgervader weer graag zijn keten omhangen en gaan lobbyen voor een nieuw stadhuis... Archief komt wel als het in elkaar is gedonderd, ik bedoel die asresten dan natuurlijk. En Den Haag komt toch al vrij weinig naar de buitengewesten, dus zien ze toch sporadisch of het nu van een oud archief of van een miieu-incident was dat er stof opwaaide hier in de buurt.

Private User
1/7/2013 at 4:05 PM

...over privacy gesproken...

1/10/2013 at 4:07 PM

@ -JMVu- Dank je wel voor de goede tip. (* http://velehanden.nl/ )

1/11/2013 at 3:13 AM

Wiewaswie, is hun tijd VER .. vooruit... Misschien 2 bruidegommen???

Private User
1/11/2013 at 4:03 AM

And adopted children, PLEASE ! Would also be SO nice, for you have to ask a JUDGE in Netherlands if you can become authorised to be good parents for the child…

Showing all 16 posts

Create a free account or login to participate in this discussion