Controleer of er ook van uw profielen gevandaliseerd en/of verwijderd zijn!

Started by Fred Bergman on Sunday, February 10, 2013
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing all 13 posts
2/10/2013 at 12:59 AM

Op dit moment is er weer een Nederlandstalige vandaal actief. Hij of zij verwijdert eerst alle gegevens van een profiel en daarna verwijdert hij/zij het profiel zelf. Als u niet de primaire manager bent dan merkt u daar niets van en krijgt u geen bericht.
Controleer het daarom zelf:

http://www.geni.com/list/deleted

Ziet u dat iemand een profiel verwijdert dan kunt u zien welke hij/zij nog meer verwijderd heeft, als u haar/zijn IDnummer (dat boven in de adresbalk staat) plakt in onderstaande link.

http://www.geni.com/list/deleted?focus_id=IDNUMMER

Alle profielen waar u (mede)beheerder van bent kunt u dan door 1 klik per profiel weer terugzetten. De gegevens op het profiel kunt u via de tab logboek/revisions weer terugzetten.

2/10/2013 at 1:06 AM

via deze link (met inplakken van het IDnummer) kunt u zijn/haar nog aanwezige voorouders zien (met invulling van uw eigen nummer ziet u uw eigen voorouders)

http://www.geni.com/list?focus_id=IDNUMMER&group=ancestors

2/10/2013 at 1:32 AM

Dit bewijst nog eens twee heel belangrijke dingen waar heel veel gebruikers te makkelijk in zijn:

1. maak van Geni nooit jouw enige database, maar zorg ervoor dat je op je eigen computer of op een andere site, je genealogische gegevens geisoleerd hebt en bijwerkt en daarvan uit plak je de gegevens naar Geni.

2. zorg er altijd voor dat je (mede)beheerder bent van alle profielen in jouw eigen genealogie door ze of zelf in te voeren als dubbele en dan samen te voegen of door het beheer aan te vragen bij de reeds bestaande managers.

2/10/2013 at 6:21 AM

Daarnaast ben ik ook wel eens tegengekomen dat verbindingen worden doorgeknipt. Dat wordt nergens gemeld en daar kom je soms door toeval achter. Wat is daar aan te doen?

2/10/2013 at 7:11 AM

Ik zou dat moeten vragen aan Geni software experts, heb jij daar voorbeelden van?

2/10/2013 at 10:33 AM

Een voorbeeld. Anthony Verbrugge, van 's Gravendeel en Leerambacht was losgeknipt van zijn vrouw: Hélène Sutzu.

Het is mij nog een keer overkomen. Maar ook daar heb ik alleen het beheer.

Iemand, die geen beheer heeft, maar wel samenwerkt kan het doen. Maar dan zal het wel niet per ongeluk zijn, want het hele vlak dan rood kleurt.

Private User
2/11/2013 at 11:50 AM

Hoe kan er nou staan dat het profiel door mij is verwijdert Fred? ik weet van niets.

2/11/2013 at 12:17 PM

Elizabeth van Elten: waar staat dat je welk profiel zou hebben verwijderd?

Private User
2/11/2013 at 3:28 PM

Als ik op die controlle lijst sta ,bovenaan staat ;verwijdert door Elizabeth,dat is schrikken.Maar kom ook rare profielen tegen,die ik niet begrijp.Moet het nog nakijken,het is al weer een tijdje geleden.Dus weet niet alles meer .Maar heb alles uitgeprint dus kan het checken.Vind het alleen moeilijk om onzin profielen te verwijderen,weet niet hoe dat moet.
bv zus van @Gesina Henrietta Louisa Spaan, volgens mij had ik die helemaal niet,affijn die zus is nu iets zonder naam.

2/12/2013 at 12:44 AM

ik zie dat ik in de loop van de jaren zo'n 130 profielen verwijderd zou hebben die zelf beheer.. dat zal ik nu eens gaan natrekken, want sommige zullen wel waar zijn, nl. als ik bezig ben met een grote familie en per ongeluk een profiel een generatie verkeerd gezet had dan haal ik dat weer weg en zet ik het in de juiste generatie. Het lijkt een heleboel werk, maar enfin..

Private User
2/12/2013 at 1:28 AM

Gelukkig kom ik niet in die deleted list voor. Krijg tenminste een melding van Geni dat ik niets heb gedelete.
Maar toch een wedervraagje.
Kan het misschien zo zijn dat, wanneer je profielen merged, er dus eentje gedelete wordt en de ander overblijft ? Of wordt mergen niet als deleten beschouwd ?

2/12/2013 at 2:08 AM

Mergen is geen deleten! Deleten is bij Geni streng verboden zodra er meer dan 1 manager is of jijzelf niet de enige manager bent.

2/12/2013 at 2:11 AM

Jacomina, dat kan veel makkelijker! door in de treeview op more te klikken en dan op move kun je het profiel onder de juiste ouders hangen. zelf doe ik dat meestal nog makkelijker door in de treeview op edit te klik dan op relations en dan op de ouders, daarna komt er een rolmenu onder en kun je de juiste ouders kiezen (soms moet dit in meer stappen, als de ouders wat verder weg zijn

Showing all 13 posts

Create a free account or login to participate in this discussion