De eeuwigheidswaarde van FamilySearch

Started by Fred Bergman on Wednesday, November 6, 2013
Problem with this page?

Participants:

Related Projects:

Showing all 10 posts
11/6/2013 at 11:58 PM

Ik zie FamilySearch als een bruikbaar archief waar we onze gedcoms kunnen opslaan met een zekere mate van eeuwigheidswaarde. Ze zullen daar niet gauw over de kop gaan, denk ik zo. Iedereen streeft ernaar dat zijn genealogische onderzoekingen en resultaten het eigen leven overleven en beschikbaar blijven voor degenen die na ons komen en daar heb je met al die andere particuliere sites totaal geen kijk op. Inderdaad, de eeuwigheid, dat is punt 1
Momenteel ben ik mij aan het verdiepen in het eeuwige leven. Ik ga het boek Eindeloos bewustzijn van de cardioloog dr Pim van Lommel lezen. Dat beschrijft de theorie van het eeuwige bewustzijn dat niet in onze hersenen en zelfs niet in ons lichaam maar daarbuiten verblijft en via een ontvanger door het lichaam wordt gebruikt en ook werkt als je tijdelijk dood bent en weer gereanimeerd wordt. Deze cardioloog is daartoe gekomen na bestudering van bijna dood ervaringen. Het lichaam gebruikt het bewustzijn tijdelijk en sterft en een nieuw lichaam krijgt dat bewustzijn weer mee. Sommige mensen zijn overgevoelig voor signalen, wij noemen dat ten onrechte helderzienden of gedachtenlezers, in werkelijkheid ontvangen zij signalen van het bewustzijn van anderen, dat kunnen zowel levenden als overledenen zijn. Terug naar FamilySearch: hoe zouden de bewustzijn existenties staan tegenover het postmortaal dopen door de mormonen? Wat degenen doen die hun genealogie op FamilySearch zetten is in feite overleden lichamen aanbieden voor deze wederdopen!

11/7/2013 at 1:17 AM

Beste Fred,
Zoals ik al eens vaker heb gemeld moet er dan nog veel aan Geni verbeteren met name wat betreft het documenteren van bronvermeldingen en de mogelijkheden om overzichten te genereren. Wat dat betreft zouden ze een voorbeeld kunnen nemen aan een programma als Aldfaer.

Hartelijke groet,

Frans Zonneveld

11/7/2013 at 1:27 AM

Frans, wat betreft Geni heb ik ontzettend veel suggesties voor verbeteringen, maar helaas werd daar weinig mee gedaan en ik zal geen paarlen voor de zwijnen blijven werpen. Deze discussie gaat niet over Geni, maar over de mormonensite FamilySearch !

11/8/2013 at 3:40 AM

Dag Fred, leuk onderwerp. Op basis van Morgan Freeman's programma Through the Wormhole lijkt dat eeuwig bewustzijn mij een illusie die door de hersenen wordt voortgebracht, maar aan de andere kant geeft dat programma ook hints voor eeuwigheid via IT:

http://science.discovery.com/tv-shows/through-the-wormhole/videos/t...

Wat FamilySearch betreft heb je denk ik gelijk. Ik ben in Salt Lake City geweest, in hun bibliotheek, en andere gebouwen, en ben zonder het toen te weten ook langs Granite Mountain gereden, waar ze alles opslaan, en met dergelijke faciliteiten, denk ik dat we daar wel goed zitten, qua eeuwigheid.

Helaas moet ik hier wel aan toevoegen dat ik met de FamilySearch tree nog niet echt blij ben, eigenlijk. Daar staan nog te veel dubbelen, en de site is qua forums en zo naar mijn idee nog niet zo toegankelijk als Geni en WikiTree.

11/8/2013 at 3:57 AM

Onno helemaal met je eens wat de gebreken betreft. Maar beschouw ons maar als voetvolk dat gegevens aansleept voor het nageslacht. Wat wij nu doen wordt straks overgenomen door intelligente computerprogramma's. Het bulkwerk zal verdwijnen. Er blijven dan veel interessantere dingen te doen, fouten opsporen, correcties aanbrengen bijvoorbeeld.

Wat betreft het eeuwige bewustzijn,de westerse medische wereld loopt over van zelfoverschatting en leert weinig van sommige inboorlingenpraktijken en oosterse medische resultaten waar ze hier geen oplossing voor weten

Private User
11/8/2013 at 5:06 AM

wat het laatste betreft ben ik het zeker met je eens Fred

Private User
12/5/2013 at 5:23 AM

Wel eens een reïncarnatiesessie gedaan Fred? en wat dacht je van de, nog niet ontdekte, functies van ons "Junk DNA"?

12/5/2013 at 7:47 AM

Michael ja, meerdere malen, maar hoe betrouwbaar vind jij de uitkomsten daarvan? vermakelijk is wel dat je soms op hetzelfde uitkomt als vrienden, terwijl tevoren beiden niets van elkanders sessie afweten! Van (Junk) DNA weet ik niets van!

Private User
12/6/2013 at 5:37 AM

Tja betrouwbaar....Hoe leg ik in 10 regels mijn vak uit... Ik zal het kort proberen. Allereerst ben ik van: "I swear there is no heaven and I pray there is no hell", oftewel ik weet niets zeker, maar alles is mogelijk.
Als hypnotherapeut is het voor mij onbelangrijk of het waar is dat wij wel of niet meerdere levens hebben. Wanneer een cliënt in zijn huidige leven een innerlijk probleem ervaart, kan een reïncarnatiesessie ingezet worden als een metafoor om dit probleem op psychologisch procesniveau aan te pakken.Wanneer het proces om een bepaald soort probleem aan te pakken, of te verwerken, eenmaal doorlopen is, wordt het onderdeel van ons repertoire en kan het gebruikt worden om ook andere gelijksoortige situaties aan te pakken. Doordat ik veel bijzondere reïncarnatiesessies voorbij heb zien komen, kan ik er zo langzamerhand niet meer omheen dat één persoon meerdere levens kan hebben. Er zijn ook steeds meer gevallen bekend van verifieerbare gebeurtenissen/omstandigheden die bekend werden tijdens reïncarnatiesessies. Juridisch mag zo'n herinnering natuurlijk nooit tegen iemand gebruikt worden. Volgens mij is het doel van ons bestaan (en daarmee bedoel ik meer dan ons bestaan hier op deze planeet) EVOLUTIE.
Ik kan mij niet voorstellen dat ik aan het eind van dit leven klaar ben met mijn evolutie. Daar is dit ene leven veeeel te kort voor, dus.....?
Het is een bekend verschijnsel binnen de reïncarnatie dat familie, bekenden etc. 'op hetzelfde uitkomen'. Wellicht incarneren we bij oude bekenden in de buurt.
Mij mogen die mormonen van ancestry.com gerust posthuum opnieuw dopen; in al die vorige levens zal dat al wel veel vaker gebeurd zijn en ik heb er in het nu nog nooit last van gehad.
Je kunt ook met een andere blik naar reïncarnatie kijken: het kan telepatie zijn, waardoor je onbewust oppikt wat je familie uitzendt, het kan ook zijn dat we allemaal op het morfogenetische veld zijn aangesloten en daar de gemeenschappelijk verworven kennis downloaden, net als op het internet. Dan zitten we inmiddels al in de hoek van de kwantumtheorie. Er zijn nieuwe therapieën die specifiek gericht zijn op de aansluiting op dat veld. Verder bestaat er ook nog de techniek van voorouderregressie en van familieopstellingen. Erg interessant en verbazingwekkend, maar dat voert te ver voor hier.
Ons menselijk genoom is slechts 5 à 10 % van ons DNA. De rest wordt junk (rommel) DNA genoemd. Nieuw onderzoek begint in snel tempo de functies hiervan te ontrafelen, dus deze term zal verdwijnen.
Ik vraag me af of dit junk DNA wellicht ook als harde schijf functioneert waarop al onze ervaringen van vorige levens zijn opgeslagen. De kunst is om het te kunnen 'uitlezen'. Wellicht is de reïncarnatietechniek één manier om dat uit te lezen. Onze genen functioneren ook digitaal. Ze kunnen door omstandigheden aan of uit gezet worden. Waardoor je bijvoorbeeld wel of niet vatbaar bent voor bepaalde ziektes. De epigenetica houdt zich hier mee bezig. Dat is geen zweefwetenschap, maar hard biologisch/natuurkundig onderzoek. Er staan ons nog veel opzienbarende ontdekkingen te wachten de komende jaren! En wie weet blijken onze vroegste voorvaderen dan wellicht zelfs van "elders uit het universum" te komen. Dan krijgen we er ook nog een intergalactische geni bij.... en wie moet dat dan weer beheren......en hoe moet je dan "mmm" (=mergen met mars).....en hoe kan je daar curator worden......en blijven ;-)

Private User
12/6/2013 at 5:50 AM

Geachte heer Zonneveld,

ALDFEAR vond ik ook GEWELDIG, tot ik ondekte dat ze --toendertijd, ik genealogeer al tamelijk lang-- de APPLE-applicaties waren vergeten... ! En juist op het moment dat ik daar flink van ging BALEN, ontdekte ik dit resultaat van die Californische Wizz-Kidds, die zich GENI noemen.

Hartelijke groet, Jeannette.

Showing all 10 posts

Create a free account or login to participate in this discussion