Suomalaisen profiilin löytäminen

Начала Anja Parviainen вчера
Показаны все сообщения (6)
вчера в 1:39 до полудня

Olen etsinyt yhdelle tuomitulle vastinetta suomalaisista profiileista. Venäläisen profiilin lisääjä ei ole aktiivinen, joten en voi muuttaa profiilin nimeä suomalaiseksi. Aivan selvää suomalaista ei ole löytynyt, mutta mahdollinen kyllä, missä syntymävuosi heittää vuodella, etunimenä toinen nimi, patronyyminä isän nimi. Teenkö suomalaisen oksan ja yhdistän vai yhdistänkö suoraan löytämääni mahdolliseen profiiliin?
Venäläisessä profiilissa mainitaan uhrin syntymäpaikaksi Pielavesi, Vaaraslahti niinkuin suomalaisella profiililla on. Pielaveden Vaaraslahdelta ei löytynyt Fredrik Kolehmaista s. 1888, mutta tämä Taneli Retrik Kolehmainen s.1887.
Projektissa oleva Fridrich Augustinovits Kolehmainen:
Фридрих Августович Колехмайнен

Taneli Retrikin profiili:
Фридрих Августович Колехмайнен

t. Anja

Private User
вчера в 7:22 до полудня

Itse pitäisin profiilit toistaiseksi erillisinä mutta linkittäisin ne toisiinsa Tietoa-kenttien kautta.

Yhdistäminen on helppoa sitten kun on sellainen varmuus ettei tarvitse enää epäröidä.

t. Pekka Neva

PS. Tod.näk. ovat kyllä sama hlö

вчера в 9:34 до полудня

Olen vähän tuskaillut samojen kanssa. Genissä on monta irtoprofiilia, joissa vain venäjäksi suomalaisen nimi, eikä pysty lisäämään kielivaihtoehtoihin suomalaista nimeä. Venäjäksi tuskin heitä kukaan löytää sukuunsa liitettäväksi sattumalta, olisi kiva voida edistää löytymistä.

вчера в 1:55 после полудня

Ne oli nyt joku yhdistänyt, kiitos hänelle ja oli myös suomentanut tekstiosan. Tässähän oli nimi vähän erilainen, ehkä itse käytti vain Reetrikkiä sekä syntymäaika oli hieman eri. Marketta, jos tiedot olisivat täsmänneet, olisin pyytänyt ylläpitäjältä yhdistämistä. Olisi tietenkin voinut myös luoda irrallisen profiilin ja yhdistää ne ja verrata löytyneeseen. Laittaa sitten Tietoa-lehdelle linkki.
Tämä oli ihan satunnaisesti valittu profiili ja osoittautui avioliittojen kautta sukuun kuuluvaksi.
Tuota varmuutta kuitenkin hain. Matti Kärkkäinen löysi tuon Tanelin. Nyt olen vielä kysynyt tietoa mahdollisesta Neuvostoliittoon muutosta Tanelin isän profiilin lisääjältä.

Сегодня в 6:50 до полудня

Hei! Minä yhdistin kyseiset profiilit. Pahoittelen, jos se oli jonkun mielestä hätiköityä. Mielestäni kyseessä täytyy olla sama henkilö. Olisiko samana päivänä teloitettu saman niminen suomalainen mies? Hyvin epätodennäköistä. Venäläisissä tiedoissa usein syntymäaika ei täsmää ja nimet kirjoitetaan miten sattuu. Jos häntä kutsuttiin nimellä Fridrik/Fredrik/Ritrik ne ovat saman nimen eri kirjoitusasuja. Toiseksi nimeksi Venäjällä laitetaan aina isän nimi.
Olen aikaisemminkin yhdistänyt venäläisen ja suomalaisen vainojen uhrin profiilit, jotta ne saadaan kiinni puuhun.

Terveisin, Elina.

Сегодня в 12:44 после полудня

Hei Elina, kiitos vastauksesta. Noin juuri ajattelin, että isännimmeä käytetään ja Retrik on voinut olla käytössä oleva nimi. Isänhän olin laittanut ydistettäväksi, kun ei Pielaveden Vaaraslahdella toista ollut ehdolle.

Показаны все сообщения (6)

Зарегистрируйтесь или войдите в систему чтобы участвовать в этом обсуждении