Trøbbel med å laste opp kilder

Начала Private User пятница, 12 августа 2022
Возникла проблема на этой странице?

Участники:

  • Private User
    Geni Pro
  • Private User
    Geni Pro
  • Geni Pro
  • Private User
    Geni Pro
  • Geni Pro

Упомянутые профили:

Показаны сообщения 1–30 из 35
Private User
12.8.2022 в 3:31 до полудня

Jeg opplever for tiden problemer med å laste opp kilder til Geni profiler. Er det noen flere som opplever det samme?

Private User
12.8.2022 в 4:41 до полудня

Ja slet med det samme for 2 dager siden. Bilder gikk ok, men ikke kklder fra kirkebok

12.8.2022 в 5:29 до полудня

Ja, hadde problemer for to dager siden med lenker til kirkebøkene. Har ikke prøvd siden.

Private User
12.8.2022 в 5:40 до полудня

Det gikk greit å laste opp kilder fra kirkebøker, inkludert permanente bildelenker, på mandagskvelden (denne uka), men dagen derpå så gikk det ikke av en eller annen grunn. Har forsøkt helt siden tirsdag å laste opp kilder til Geni, men uten hell.

Private User
12.8.2022 в 5:45 до полудня

Kan jeg få lenkene til profilene og kirkebøkene?

Private User
12.8.2022 в 5:52 до полудня
12.8.2022 в 6:34 до полудня

Mittnavn er Nils Petter Kapstad, Jeg har også hatt det.Detsom er ikkeerbra at Geni roter med hvem som er gift med megMin kone er lagt inn som konen til min far.Det
Rsom de hadde sett på det jeg har lagt inn iMyhertige der ligger alt korrekt.De skaffer meg bare ekstra arbeid.Jeg trodde de kunne hjelpe meg mef åfinne ut av hva sønnen til Henrik KvAmme het og moren Oline Andrea Kapstad gift med Henrik Kvamme født 1856 PG dr bodde i Aberdeen,eard 6,Brown Southampton Dakota Oline døde 4/4’-1965 og jeg har heller ikke funnet ut når han døde.Jeg trenger etterkommerne av Henrik Kvamme og Oline Andrea Kvamme

12.8.2022 в 6:36 до полудня

Det aller enklaste er vel å bruke "Om"-feltet.

Private User
12.8.2022 в 6:41 до полудня

Torbjørn Igelkjøn Jo, det er vel det. Bruker "Om"-feltet for å legge inn mest mulig informasjon og lenker til kilder der. Men det er greit å kunne laste opp kilder, slik at man kan dokumentere familieforhold samt dato for fødsel, dåp, giftemål, dødsfall, og begravelse, m. m.

12.8.2022 в 6:52 до полудня

"Oline Andrea Kapstad født 30/4-1874 gift i Amerika med Henrik Kvamme født 1856, de fikk en sønn og jeg har ikke klart å finne navnet hans, De bodde i Sør Dakota, Hun døde 4/4/1965
Aberdeen, Ward 6, Brown, South Dakota De burde være mulig for GENI å kunne hjelpe meg i i stedet roter de til det jeg har lagt inn i Myhertiage. Jeg heter Nils Petter Kapstad gift 2/10-1972 med Turid Signe Fjalestad. De har lagt henne til min far som het Nils Kapstad. Problemet for de er at i min historie er det mange som heter Nils Kapstad, men jeg har oppgitt fødselsdatoene til alle, min mor het Herdis Sigrid Blindheim gift Kapstad. Jeg fikk heldigvis hjelp til å legge inn fødselsdatoene av en annen person, men å laste opp og slette et navn er vanskelig i GENI..Jeg fikk hjelp av en annen person som la det meste inn og jeg måtte gi ham muligheten til det

12.8.2022 в 7:12 до полудня

Nils Petter Er det denne profilen som er feilplassert?
Private

Dette er det du sjølv som har lagt ut, og du sjølv som må rette. Evt. kan du få ein kurator til å hjelpe deg. Evt. kan du invitere nokon du stolar på inn i familiegruppa di, slik at dei får full tilgang og kan endre på treet. Det er iallefall lite vi andre får gjort så lenge profilane står som "privat", og delvis også som eit separat tre.

Det høyrest ut som at du har aner i Gaular i Sogn og Fjordane. Stiller du spørsmålet om amerikanarane i "Brukernes eget forum" i Digitalarkivet vil eg tru at du får god hjelp, sidan det er folk der som greier å finne det mest utrulege i både norske- og amerikanske kjelder. Men alt dette blir litt utanom det som var temaet i denne tråden.

Private User
12.8.2022 в 7:12 до полудня

Nils Petter Det er utrolig leit å høre, hvis det skjer ofte skjer feil grunnet forvirring - gitt at det er mange i din slektslinje som heter Nils Kapstad - så kan man eventuelt be Kuratorer om å låse Geni profilene, slik at det ikke kan oppstå feilsammenslåinger. Eller en annen lei feil, slik at noen kanskje legger inn din ektefelle som ektefellen til din far, f. eks. :/

Det er flott tråd som heter "ATTENTION Curators, please assist", hvor man i så fall kan be om hjelp fra Kuratorer: ATTENTION Curators, please assist

Kanskje de kan hjelpe deg på akkurat det området?

Vet selv hvor vrient det kan være med å finne opplysninger om slektninger i USA. Heldigvis så finnes det et slektsforskningsprosjekt som het "USA Portal". :-) Kanskje de kan hjelpe deg med å finne ut mer om sønnen til Henrik Kvamme, slik som hva han het?

Legger ved linken til "USA Portal" her: https://www.geni.com/projects/USA-Portal/9052

Men man må vel be om å bli med ("Join") for å bruke forumet.

12.8.2022 в 7:28 до полудня

Nils Petter Sender deg ein invitasjon til familiegruppe.

Private User
12.8.2022 в 7:36 до полудня

Det ligger 3 profiler med navnet Nils Petter Kapstad, lagt inn av en med samme navn; Nils Petter Kapstad.
Er disse profilene samme person må en jo først slå dem sammen. Er kan da ikke ha 3 tre på seg selv og så klage på andre. To av treene ser like ut. Det tredje er det lite data og se.

https://www.geni.com/search?search_type=people&names=Nils+Pette...

Private User
12.8.2022 в 7:43 до полудня

Hej alla grannar/nabo i Norge. Jag använder Geni Basic medan ni använder Geni Pro. Ni verkar ha samma problen som jag med en bra lösning av Sourcres/Källa där Geni vill ha ett document sv typen .PDF eller .PNG
Jag ser att några av er har löst det liksom mig med att göra copy/paste av URL-länken på sidan i kyrkboken och lägga den i Overviiew/Om .
Jag tror att Ancestry och MyHeritage har en mer user friendly solution ( användarvänlig lösning)

Private User
12.8.2022 в 9:00 до полудня

Camilla Pettersen; Jeg ser ingen problemer med og laste opp linkene i dem profilene du sendte. Har lastet inn en av dem i konen sin profil på "OM"
Den lå der fra før og du kan ta den bort dersom du ønsker.

En annen ting. Hvilket operativsystem og hvilke nettlesere bruker du. Hvor stort internt minne har du på datamaskinen og hvor mye rydder du maskinen og hvor ofte.
Dette har meget stor betydning for hvordan brukt PCèn

Private User
12.8.2022 в 10:25 до полудня

Private User Det går greit å laste opp kilder til "Om"-delen, slik som du nevner. MEN, det imidlertid ikke det som er problemet. Problemet er at jeg prøver å laste en kilde i "Kilde" fanen", så går det dessverre ikke.

Legger ved en lenke som viser hva det er jeg forsøker på å gjøre her: https://www.geni.com/blog/geni-tips-how-to-add-sources-to-profiles-...

Nettleseren som jeg bruker, når jeg er inne på Geni.com, er Google Chrome. Har brukt den i ett par år nå og det har gått ganske greit, egentlig. Dette er første gangen jeg opplever dette problemet.

Operativsystem: Windows 11 Home 64-biters (10.0, bygg 22000).

Private User
12.8.2022 в 10:33 до полудня

Og om jeg skal få være så ærlig, så rydder jeg nok ikke maskinen så ofte som jeg burde, kanskje. Det er helst når jeg opplever at den kjører litt sakte, da tar jeg det ofte som et tegn på at det kanskje er på tide med å rydde maskinen.

Private User
12.8.2022 в 10:56 до полудня

Oppdatering: Etter å lest Oddvar E. Johansens innlegg, så gikk jeg igang med å rydde nettleseren for Caches og Cookies, og ryddet maskinen. Da det kanskje kunne løse problemet. Forsøkte så å laste opp en kilde i fanen "Kilder", men problemet vedvarer fortsatt. :/ Har rapportert det som en "Bug" til Geni-teamet.

Private User
12.8.2022 в 11:02 до полудня

Geni har vært en del ustabil de siste dagene. Programmet har plutselig stoppet opp og meldingen "Be right back" har kommet opp. Sider har vært trege å få lastet opp og det har vært problemer med å få lagt inn nye profiler.
Det er flere ting som bare fungerer nå og da, blant annet funksjonen "personen er over 125 år--- be adm om sette profilen som avdød. ( husker ikke nøyaktig ordlyd..)
Og ja, jeg har en meget regelmessig godt rensket maskin....

Private User
12.8.2022 в 11:03 до полудня

Kjører du Windows 10 eller 11 kan du gå inn og rydde i Instillinger->System-> Lagring.
Det finnes jo program til rydding. Ccleaner pro er godt ryddeprogran dersom en lærer det og kjenne.
Bruker også et program som heter; AVG TuneUp

Private User
12.8.2022 в 11:14 до полудня

Private User Takker for tipset! Skal ta å sjekke ut Ccleaner pro og AVG TuneUp. :-))

Private User
12.8.2022 в 11:40 до полудня

Dersom du installerer pro programmene må du ta deg tid og lære dem. Der er mange funksjoner. Så er det Windows. Er det 10 eller 11?

Private User
12.8.2022 в 11:57 до полудня

Private User Det er nok greit å ta seg tid til å lære dem å kjenne, ja. Operativsystemet er Windows 11. Gikk over fra Windows 10 til 11 i 2021, tror jeg det var.

13.8.2022 в 7:58 до полудня

Jeg har egentlig ikke lagt inn noe i Geni, jeg har avvist de profilene som er gale. Turid Signe Kapstad var lagt inn av GENI som konen til min far som Het Nils Kapstad 22/5-1907. Jeg har skrevet en slektshistorie om er til redigering, det er noen få opplysninger som jeg mangler, men jeg får ingen hjelp til det som jeg ønsker. Jeg trenger opplysninger om sønnen til Henrik Kvamme født 1856 og hans kone Oline Andrea Kapstad født 30/4-1874 de ble gift i Sør Dakota, og min bestefar har skrevet slektshistorie og han har skrevet at Oline ønsket å returere til Norge og ta med seg sønnen ,men ble nektet av Henrik. Hun mistrivdes på Prærien i Sør Dakota. Myhertiage har 4 dokumenter om Oline Andrea gift Kvamme og de har jeg ikke fått ut, de ønsker jeg. Under barn skrev jeg at min mor hadde to sønner., Odd Bjørn Kapstad og Nils Petter Kapstad. Nils Petter flyttet fra Aalesund til Oslo/ Bærum er en og samme person
mvh
Nils Petter Kapstad

13.8.2022 в 9:01 до полудня

Eg har søkt litt etter dei personane som du nemner, men har ikkje greidd å finne att Oline Andrea etter immigrasjonen. Eg lurer på kva ho og ektemannen kan ha kalla seg i Amerika. Kva er dato for vigsla og/eller kjelde for vigsle og død? Har du kjelder utanom sjølve slektsboka?

Eg lurer også på kva som er kjelda for fødselsåret 1856. Bygdeboka nemner ein Henrik Nilsson Kvamme, men nemner også ein Henrik Madsson (Kvamme) Haugsbø fødd 1872, og som utvandra saman med foreldre og sysken til Wisconsin i 1891. Sidan eg ikkje finn Henrik f. 1856 utvandra og sidan fødselsåret til Henrik Madsson høver betre med fødselsåret til Oline Andrea f. 1874 lurer eg på om det kan vere sistnemnde ho vart g. med. Det er elles Kvamme mange stader i landet. Eg meiner uansett at det burde ha vore oppretta ein tråd om emnet i Brukernes Eget Forum hos Digitalarkivet, sidan det er brukarar der som er fantastisk flinke til å spore opp folk i amerikanske kjelder.

Henrik Madsson Haugsbø sin emigrasjon: https://www.digitalarkivet.no/view/8/pe00000000684811

Til orientering så er emnet også diskutert her:
https://www.geni.com/discussions/252169

Private User
13.8.2022 в 9:07 до полудня

Nils Petter Kapstad du sier at du ikke har lagt inn noe på Geni.

Hvem er det som har lagt inn disse 3 med navnet ditt på Geni. Den ene som ligger der er til og med Pro.
https://www.geni.com/search?search_type=people&names=Nils+Pette...

Jeg har prøvd og slå sammen profilene, men har ikke adgang.

Dersom du gir meg adgang kan jeg slå profilene sammen og du får ditt tre der. Det so er galt er lett og fikse dersom en har tilgang og en vil se hvem det er som har fått konen din til og bli din far`s kone.
Så dersom du vil komme i min familiegruppe kan vi fikse mye der inne.
Det er ikke Geni som har satt profilene på galt sted. Det er gjort av deg eller en annen.
Er det opplastinger med Gedcom?

Private User
13.8.2022 в 9:29 до полудня

N. P Kapstad har lagt inn ni profiler,(?) blant annet 23. mars, så har han lagt inn samme person 28. juni.(Odd Bjørn Kapstad). En er "åpen", den andre er "privat". Dette er gjort med flere profiler. Avdøde står også som "privat". Dermed er det umulig å slå sammen dubletter for å hjelpe til med å ordne treet.
Revisjoner viser at det er Kapstad selv som har lagt inn profiler feil.
Å skylde på at Geni har gjort "noe" med profilene, er galt. Geni oppretter ikke profiler i noens navn. Geni leiter heller ikke etter aner til noen, dette er det brukerens selv som må gjøre. Og er ikke profilen lagt inn tidligere av en eller annen, er det jo ikke mulig å finne den på Geni.
Geni er kanskje ikke det beste stedet å lete etter aner i USA. Er andre program som er mye bedre og som han bør bruke.

Private User
13.8.2022 в 12:37 после полудня

Her var det opprinnelige tema for denne diskujonslenken problemer med å laste opp kilder. Er dette løst?
Synes ellers at det kommer opp mye i lenken som ikke er relatert til akkurat det som spørres om, og det burde være unødvendig.

Private User
вчера в 8:03 до полудня

Jeg tror at det er nettleseren du bruker som er skyld i at du ikke får arkivert kilder.
Har på min PC arkivert flere kilder både i går og i dag.
Gå over til Opera og Vivaldi.

https://no.vessoft.com/software/windows/download/opera

https://www.techspot.com/downloads/6692-vivaldi-browser.html

Показаны сообщения 1–30 из 35

Зарегистрируйтесь или войдите в систему чтобы участвовать в этом обсуждении