Relasjoner som har forsvunnet! "Hacket" slektslinje / ugjennomtenkte sammenslåinger?

Started by Karin Gullhav on Wednesday, February 27, 2013
Problem with this page?

Participants:

  • Geni Pro
  • Private User
    Geni member
  • Private User
    Geni Pro

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing all 7 posts
2/27/2013 at 8:11 AM

Ca. 20.februar så jeg at Roger Jacobs i Nebraska, USA, fulgte meg, dermed sjekket jeg om vi var relatert, og det var vi. Gjennom en laaang rekke av danske, svenske, engelske, spanske og portugisiske kongelige "på miden" av forbindelseslinjen.

I går da jeg sjekket, fantes ingen forbindelseslinjer lengre mellom meg og Roger Jacobs.

Dessverre tok jeg ingen kopi av relasjonsrekken mens den enda var der, slik jeg har begynt å gjøre der det er mange, lange og kompliserte forbindelser, men jeg gjorde slik jeg alltid gjør og fulgte rekka fra han til meg og la til de fleste som profiler jeg nå siden 21/2 følger.

Har sjekket bakover til flere av dem som før var midt i; er heller ikke relatert der lengre.

Bla. a. var jeg før relatert til alle under nevnte: (lett utvalg)

Markgrafin Brigitte von Sachsen, Markgräfin von Brandenburg

Jutta von Sachsen, Queen Consort of Denmark

Abel Valdemarsen, Konge af Danmark

Alfonso XI the Just, King of Castile and León

Pedro I el Cruel, rey de Castilla y León

Constance, Countess of Gloucester

Sir Humphrey Audley, Kt.

Skrev til Roger Jacobs i morges og fortalte ham om dette, først i gjesteboken, og hans umiddelbare respons uten å ha sjekket, var først at han hadde lest noe sted at noen høyere opp i Geni-systemet holdt på å dele slektslinjer og rydde opp i profiler med mange tilknytninger, av en eller annen grunn han ikke hadde fått med seg årsaken til.

Senere når jeg presenterte samme sak på mail etter at vi begge hadde sjekket litt rundt dette fra hver vår ende, trodde han at vår slektslinje kanskje hadde blitt hacket av noen, og vi ble enige om at vi måtte søke hjelp av en eller flere kuratorer for å prøve å rette opp i dette.

Det jeg tror kan ha skjedd, er at noen har slått sammen en eller flere profiler som ikke burde vært slått sammen. Mulig jeg er naiv og tror for godt om folk; men forhåpentligvis er det ingen som bevisst har gått inn for å "sabotere" noe, tror mer på at det er en eller flere lite gjennomtenkte sammenslåinger som er gjennomført av noen.

Ikke at dette med kongeligheter osv betyr så mye mer enn andre mennesker i treet for meg, men når de nå først er der, er det veldig leit at de bare plutselig forsvinner. Syntes det var veldig kjekt å finne ut at jeg hadde såpass mange både spanske, engelske, danske og amerikanske nålevende relasjoner jeg ikke hadde aning om fra før av, bare ved at Roger Jacobs fulgte linken fram til meg.

Hvordan kan man finne ut hvor i treet dette har skjedd slik at man kan få rettet dette opp igjen?

Private User
2/27/2013 at 8:35 AM

Noe har helt klart skjedd, jeg hadde 100 000 biologiske slektninger - og plutselig var jeg nede på 5 000, hva som har skjedd vet jeg ikke, men det skjedde omtrent samme tid som du nevnte.

2/27/2013 at 8:44 AM

Da er det garantert flere enn oss her inne som har opplevd det samme. Siden jeg ikke har holdt på så lenge, mistet jeg "bare" ca. 1000 biologiske slektninger.

Det verste er at jeg ikke husker om det var via min mors eller fars grein akkurat tilfellet over munnet ut i. Står dermed helt på bar bakke i hvilken retning det kan ha noe for seg å begynne å sjekke.

Noen vet helt sikkert noe om hva som har skjedd, så vi får sikkert flere historier her i løpet av kvelden og forhåpentligvis noen gode svar.

Private User
2/27/2013 at 10:14 AM

Du har ikke mistet noe som helst, - det er bare en "telling pågår"
http://www.geni.com/discussions/111915?msg=809937

2/27/2013 at 11:17 AM

Som det da betyr jeg/vi "får igjen" når tellingen er over?

Slikt "tellingsarbeid" burde annonseres på et sted der man kan lese om nyheter / hendelser på Geni; men for alt jeg vet fins dette kanskje allerede?

I alle fall "litt" tungvindt å måtte tråle alle diskusjonstråder for å finne slike svar!

... og så ergrer jeg meg over endel timers søking i ulike profilers tråder, der jeg vet jeg før var relatert, i håp om å finne en nylig sammenslåing som hadde gått feil...

Uansett, takk for svar, Bjørn!

2/27/2013 at 11:25 AM

Syns jeg ofte i det siste og spesielt i dag, får den rosa boksen med "We are experiencing technical difficulties" nå; både på profiler og ellers, så det foregår sikkert mye arbeid rundt omkring...

Smører meg med den berømte tålmodigheten... :-))

3/16/2013 at 4:01 AM

Nå ser det ut som det er OK igjen!! :-))

Har med jevne mellomrom kommet tilbake til @Roger Jacobs etter at vi ble oppmerksom på at det var brudd i slektslinjen mellom oss; og i dag oppdaget jeg at den er gjenopprettet.

Roger Jacobs is your fourth cousin thrice removed's husband's 23rd cousin thrice removed.

You
→ Ole Gunnar Gullhav your father
→ Olav Arnold Gullhav his father
→ Nils-Gerhard Gullhav (Olsen) his father
→ Ole Henningsen his father
→ Lorentze Larsdatter his mother
→ Signild Marie Johnsdatter her mother
→ Margrethe Maria Hansdatter her mother
→ Andreas Hansen Nord Strømmen her brother
→ Lars Mathias Andreasen Navaren his son
→ Olai Larsen Sørelvmo his son
→ Olea Kornelie Olaisdatter his daughter
→ Hjørdis Hansen her daughter
→ Kaare Jostein Jonson Gjerde her husband
→ Amanda Rasmine Beate Olsdtr. Gjerde (Gjertnes) his mother
→ Olaf Joakim Elias Gerhardsson Sundgot her father
→ Gerhard Ingebrigtsson Sundgot his father
→ Berte Oline Eliasdotter Lid his mother
→ Marte Marie Olsdotter Dravlaus her mother
→ Henrikke Knutsdotter Dravlaus her mother
→ Knut Henriksson Straume her father
→ Marte Olsdotter Førde his mother
→ Ola Jonsson Førde her father
→ Jon Carstensen Randall (Førde) his father
→ Maren (Mari) Jørgensdatter Staur his mother
→ Gudrun Jonsdotter Teiste her mother
→ Jon Olavsson Teiste til Bjelland her father
→ Kirsten Jonsdotter Skak, til Kaupanger his mother
→ Jon Nilsson Skak, på Foss her father
→ NN Haavardsdatter, på Foss his mother
→ Ingegerd Sigurdsdatter her mother
→ Sigurd Havtoresson Rose, til Sudrheim her father
→ Agnes Håkansdotter Prinsesse av Norge his mother
→ Håkon V Magnusson her father
→ Ingeborg Eriksdatter af Danmark, Dronning av Norge his mother
→ Erik IV Plovpenning, Konge af Danmark her father
→ Berengária af Portugal, Dronning af Danmark his mother
→ Afonso II o Gordo, rei de Portugal her brother
→ Afonso III o Restaurador, rei de Portugal his son
→ Dinis I o Justo, rei de Portugal his son
→ Constanza de Portugal, reina consorte de Castilla his daughter
→ Alfonso XI el Justo, rey de Castilla y León her son
→ Pedro I el Cruel, rey de Castilla y León his son
→ Isabella of Castile, Duchess consort of York his daughter
→ Constance Plantagenet, Countess of Gloucester her daughter
→ Eleanor Tuchet (de Holland), Baroness Audley her daughter
→ Sir Humphrey Audley, Kt. her son
→ Elizabeth Sydenham (Audley) his daughter
→ Sir John Sydenham her son
→ Sir John Sydenham, of Nympsfield his son
→ Ann Sydenham his daughter
→ Capt Newdigate Poyntz her son
→ Dorothea Owsley (Poyntz) his daughter
→ Col. Thomas Owsley, Sr. her son
→ Jane Gregg (Owsley) his daughter
→ Lucy Peake (Gregg) her daughter
→ Ann Peake her daughter
→ Samuel Priestly Jacobs her son
→ James Jacobs his son
→ Milburn Jacobs his son
→ James Jacobs his son
→ Roy Jacobs his son
→ Russell E Jacobs his son
→ Roger Jacobs his son

Det har sikkert foregått noe arbeid et eller flere steder langs den lange linjen; som hittil er den lengste jeg har blitt oppmerksom på siden jeg startet her.

Lagrer den for sikkerhets skyld i en mail til meg selv, slik at vi kan gå tilbake på "hvor/hvem" om dette skjer igjen.

Showing all 7 posts

Create a free account or login to participate in this discussion