Geni-Gebruik-Gids: Management profielen

Started by Private User on Thursday, April 17, 2014
Problem with this page?

Participants:

Showing all 24 posts
Private User
4/17/2014 at 6:11 AM

Deze discussielijn is er voor vragen en/of opmerkingen over alles wat met management van profielen te maken heeft. Meldt uw vragen en problemen en anderen met misschien wat meer ervaring kunnen vertellen hoe het zit.

Private User
4/17/2014 at 6:14 AM

Management profielen

Het overkwam me net weer, wil ik een manager van een profiel uitnodigen voor het Portaal voor Nederlandstaligen en dan staat er : Abandoned Tree
Daarop gedrukt krijg ik te zien:

* Unable to find a replacement manager.

Betekent dit dat zijn profielen ter overname worden aangeboden of moet ik Geni melden dat deze gebruiker zich al te lang niet over zijn profielen heeft ontfermd?

4/17/2014 at 6:37 AM

Geen van alle. Er is geen replacementmanager, dus blijven de profielen abandoned, alleen curators kunnen die profielen dan openbaar maken en samenvoegen. Dus moet je altijd hulp inroepen. Niet alle curators zullen behulpzaam zijn omdat ze bang zijn hierdoor hun curatorschap te verliezen.
Geni doet verder niets ook niet als je ze waarschuwt. Het linkje abandoned tree verschijnt na een week weer. Je kunt tevoren weten of dit werkt of niet door in de familyrtree van de gebruiker te kijken of er dichtbij claimed users zijn.

Private User
4/17/2014 at 6:58 AM

Na hoeveel tijd krijgt een gebruiker het etiket 'Abandoned User'? En verdwijnt dat dan weer als hij/zij een keer heeft ingelogd?

4/17/2014 at 7:02 AM

na 9 maanden niet ingelogd te zijn geweest

Private User
4/17/2014 at 7:06 AM

Hierarchie in Management?

Is er een soort hierarchie in de lijst van managers? Sommige van de profielen die ik heb 'ingebracht' hebben inmiddels iemand anders als eerste manager staan en die komt dan ook in de Zoeklijst te staan. En wie wordt 'eerste manager' na een merge/samenvoeging?

4/17/2014 at 11:51 AM

Er is geen vast patroon bij het samenvoegen wie primary manager wordt. Alleen in het geval de 2 profielen een ongelijk aantal managers hebben wordt de primaire manager van het profiel met de meeste managers ook de primaire manager na de samenvoeging. Ook als een MP wordt samengevoegd met een ander profiel dan is het patroon bekend, dan blijft de primaire manager van het MP na de merge primaire manager. Het is van belang primaire manager te zijn, omdat alleen de primaire manager wordt gewaarschuwd als het profiel wordt verwijderd of bewerkt. Een fout in het systeem van Geni is dat veel profielen een opgeheven/verwijderde account als primaire manager hebben.

Private User
4/18/2014 at 7:18 AM

Profielen zonder Beheerder krijgen trouwens in de zoeklijst als manager GOPRO! in plaats van de naam van de verlater. Tip: ga naar het profiel en in veel gevallen word je met een verzoek tot management 'automatisch' beheerder.

4/19/2014 at 3:57 AM

Fred Bergman Dus als ik na 9 maanden pauze opnieuw inlog, ben ik het beheer kwijt over alles, begrijp im dat goed? En hoe krijg je dat dan weer terug?

4/19/2014 at 4:09 AM

Neen, niet automatisch, maar wel zodra iemand op jouw profiel op abandoned tree clickt, dan ben je het beheer niet kwijt, maar komt er een beheerder bij die dan primaire beheerder wordt. Het primaire beheer krijg je alleen terug als de nieuwe primaire beheerder dat vrijwillig aan je teruggeeft of als je bepaalde trucs toepast.

4/19/2014 at 7:27 AM

Fred Bergman 1. En de profielen die jarenlang niet gezien worden, blijven wel gewoon bestaan, wachtend tot iemand het primaire beheer eventueel neemt? en 2. Als ik weer inlog vallen dan die niet door een ander 'overgenomen' profielen automatisch helemaal weer aan mij toe, of moet ik ze alle 25.000 individueel weer claimen a.h.w.?

4/19/2014 at 7:32 AM

je hoeft ze niet te claimen ze blijven onder jouw beheer, er wordt alleen een primaire beheerder aangesteld in plaats van de abandoned manager; wil je het primaire management terug dan moet je dat vragen aan de primaire manager die op dat moment functioneert. Als deze accoord gaat dan kun je Geni vragen dat in één handeling te doen. Soms doet Geni dat wel, soms niet. Ik heb het beheer over de door mij verlaten profielen nooit terug gekregen. Vroeger was het namelijk zo dat je geen beheerder bleef.

4/19/2014 at 8:11 AM

Dus als ik 9 maanden niet inlog, ben ik het primaire beheer van de profielen kwijt, die aan een andere Geni gebruiker zijn toegevallen doordat in mijn afwezigheid deze het beheer gevraagd en gekregen heeft.

Dus antwoord op vraag 1.was ja. En je toelichting wat te doen als het primaire beheer aan een ander is toegevallen, is ook duidelijk. Maar vraag 2 is nog niet duidelijk voor me.

Wat gebeurt er met de profielen die niet door een ander primair beheert zijn gaan worden. Als die dus een abandoned manager met de aanduiding "GOPRO" hebben gekregen. Hoe krijg ik dat primaire management dan weer terug? Welke van deze mogelijkheden is dan de juiste: a. een voor een, 2 automatisch als ik weer inlog? of 3. alleen door tussenkomst van GENI?

4/19/2014 at 9:13 AM

Klopt het dan dat ik het goed begrepen heb dat primair beheer net zo terug verkregen kan worden als ieder ander die het profiel vind. Dus alleen "één voor één" zoals je beschijft

Het gaat dus zeker niet automatisch omdat ik ooit de primaire beheerder was en ook niet op mijn aanvraag door GENI, omdat zij wellicht kunnen zien dat ik ooit het primaire beheer had! Of kan dat laatste dus alleen als het gaat om door een ander overgenomen primair beheerde profielen,zoals je beschreef om 4.32?

4/19/2014 at 9:25 AM

Het gaat niet automatisch, het kan wel door Geni in zijn geheel in eens gedaan worden, mits de actuele primaire beheerder daarmede accoord gaat, maar dat zul je zelf moeten aantonen.

4/19/2014 at 9:51 AM

Maar wat als er geen nieuwe primaire beheerder is?

4/19/2014 at 2:20 PM

dan heb je ze nog steeds zelf

4/20/2014 at 5:46 AM

Fred Bergman Dus als je na 9 maanden inlogt valt het primaire beheerderschap van die profielen die niet aan andere toegevallen zijn, automatisch weer toe aan de oorspronkelijke van vóór die tijdelijke verlating.

Dus dan geef je antwoord op mijn tweede vraag van "gisteren om 4:27 namiddag".

Ja of Ja? :-)

4/20/2014 at 5:52 AM

op het moment dat je gerapporteerd wordt met abandoned tree wordt het dichst bijzijnde familielid primaire manager.
als deze ook weer wordt gerapporteerd met abandoned tree dan wordt ook bij deze gebruiker weer het dichtst bijzijnde familielid primaire manager en meestal ben jij dat dan weer (tenzij er natuurlijk iemand een truc toepast om daar tussen te komen).

4/20/2014 at 7:40 AM

Fred Bergman Het is me nog niet geheel duidelijk. Maar waar het me eigenlijk om gaat is dat ik wat ik nu aan het invoeren ben op GENI niet voor niets is. Dus als ik ooit langer dan 9 maanden afwezig ben, dus niet inlog, dat mijn profielen gewoon bewaard blijven voor zolang als GENI zal bestaan. Het antwoord daarop is toch, ja? Please antwoord kort met "Ja" zonder weer meer info :-)

4/20/2014 at 8:12 AM

In principe ja, tenzij vandalisme!

Private User
4/20/2014 at 8:38 AM

Diederik Mooij

Je profielen blijven wel bewaard, maar je bent niet meer automatisch ook primaire beheerder meer. Mij is dat in april vorig jaar overkomen, toen door een technisch probleem met mijn geni-account ik niet meer kon inloggen en ik -gelukkig tijdelijk- voor andere gebruikers alleen in grijze letters -dus stamboom verlaten- te zien was. In die periode zijn veel anderen de primaire beheerder van mijn profielen geworden en ik zie dat nog steeds terug. Overigens heb ik daar niet zo'n moeite mee, zolang het personen zijn die ik dat wel toevertrouw. Vreemder vind het ik als je na een merge wel de 'inbrenger' van het profiel bent, maar niet meer eerste beheerder, ook al heeft de vervangende eerste beheerder zijn/haar samengevoegde profiel veel later in geni ingebracht.

Private User
4/20/2014 at 3:14 PM

Fred Bergman

Als je spreekt over 'dichtst bijzijnde familielid' bedoel je wellicht dichtbij de manager die het profiel heeft verlaten en NIET dichtst bij het betreffende profiel.

4/20/2014 at 11:20 PM

inderdaad, het gaat om de relatie tussen de managers. Er is trouwens nog een uitzondering op de algemene regel die ik vergeten ben te noemen. Indien het profiel van de abandoning manager ooit aan Geni is toegevoegd door een nu nog actieve manager dan krijgt die het primaire management overgedragen van alle profielen

Showing all 24 posts

Create a free account or login to participate in this discussion