Geni source toevoeging

Started by Piet Roestenburg on Friday, April 16, 2021
Problem with this page?

Participants:

Related Projects:

Showing all 16 posts
4/16/2021 at 2:25 AM

Op dit moment zijn er weer wat problemen met het uploaden van sources.
Het betreft het invullen van de velden in het edit venster.
Dit venster wordt overgeslagen waardoor er geen aanvullende gegevns kunnen worden toegevoegd.

Vandaag weer geprobeerd om te kijken of het probleem nog bestaat, het is nog niet verdwenen.
Bij het uploaden van een source ook vandaag springt Geni direct naar het edit veld, waardoor de basic infomatie niet toegevogd kan worden.
Dit leid weer dat de source niet gemeld wordt in het hoofdscherm.

Het evt proberen van sources te editen nadat ze zijn toegevoegd is ook niet mogelijk omdat Geni naar het basis scherm springt.

4/16/2021 at 2:47 AM

Piet Roestenburg,

Ik begrijp niet goed wat precies het probleem is. Heb je een voorbeeld linkje naar een profiel en source waar je een probleem mee hebt?

4/16/2021 at 4:50 AM

wie leest ons dna?
maarten manson

4/16/2021 at 5:19 AM

Maarten Dirk Manson, dat is een ander onderwerp, daar kan je beter een nieuwe discussie voor opstarten.
Voor DNA info voor Geni kan je ook kijken naar https://www.geni.com/projects/Nederlandse-handleiding-GENI-voor-Dum... en/of https://www.geni.com/projects/DNA-portaal-voor-Nederlandstaligen/27... en ook Geni geeft info zie: https://help.geni.com/hc/en-us (kopje DNA)

4/16/2021 at 5:43 AM

Job
Ik ben gewend om twee velden te krijgen in mijn schermen van bronnen.
Nu is dit veranderd.
Nu kun je niet meer invullen om welk event het gaat, de data, en de plaats, en natuurlik ook om welke profielen het gaat.

Ik heb daar weer via een omweg bij een foto weer profielen ingegeven.

volgens mij heeft Geni de source procedure veranderd, nu krijg je pagina met de velden waar je uit kan kiezen upload een document en create a document, het derde veld, heet nu capture a webpage, daar zit hem de kneep vroeger kreeg je dan weer in dit veld 2 nieuwe mogelijkheden om gegevens in te vullen.
Dit is nu veranderd zover ik heb kunnen constateren.

4/16/2021 at 5:58 AM

Ik moet zo even weg, ik kom er later op terug.

4/16/2021 at 6:21 AM

Job

Geen haast we hebben de tijd.
tot later

4/16/2021 at 7:08 AM

Heb je naar de documentatie gekeken: https://www.geni.com/projects/Portaal-voor-Nederlandstaligen/4077#B...
Er wordt nog steeds aan gesleuteld, dus het kan zijn dat er intussen iets anders werkt dan daar beschreven, maar ik heb vandaag nog zonder problemen met bestaande bronnen bij profielen gewerkt en dat werkte allemaal zoals verwacht.

4/16/2021 at 8:01 AM

Ja heb ik Job

Ik mis gewoon een vervolg scherm als ik de 1e stap gedaan heb bij het invullen van de gegevens mbt de source en het profiel waar het om gaat.

Hierdoor kan ik geen betrokken profielen invoegen etc etc.

Ik heb nu 2 browsers gebruikt en helaas de procedure is gewoonweg veranderd, of er is een bug.

Sinds de tekst capture a webpage is tevoorschijn gekomen is ook het probleem naar mijn ervaring opgedoken.

4/16/2021 at 8:17 AM

Job

De laatste source die ik heb toegevoegd nu 5 min geleden kreeg ik weer volgens mij een nieuw scherm met de relationship mogelijkheid om aan te vinken.
Ik houd het in de gaten want het relationship veld was vandaag in veel gevallen niet zichtbaar of niet aanwezig.

4/16/2021 at 9:14 AM

Geef s.v.p. even een voorbeeld link en de stappen die je probeert te doen.
Ik krijg de indruk dat je profielen probeert toe te voegen bij een bron? (of probeer je bronnen toe te voegen bij een profiel). Gaat het om een online bron?
De relatie info binnen een profiel is alleen toegankelijk als je beheerder van het profiel bent of als je samenwerkt met een beheerder. Of bedoel je relatie informatie voor de bron?

4/16/2021 at 11:13 AM

Job

Het gaat om online bronnen dus van Open archieven of Wiewaswie.
Ik heb altijd de mogelijkheid gehad om twee verschillende velden of blokken in te vullen.
Nu na 1 veld of blok van gegevens klik je op het kruisje rechtsboven en de procedure word afgesloten .
Thats it.
Nu vanaavond kreeg ik weer de mogelijkheid van basis informatie blok links en rechts het blok van relations .
Deze nieuwe opzet is sinds kort maar ik heb de indruk dat de invulling soms niet geheel goed gaat waardoor je een hoop info niet kunt aanvinken of opgeven.

Het ging om bronnen welke ikzelf in beheer heb van de familie Roestenburg.

gr Piet

4/16/2021 at 11:14 AM

soms is het wat makkelijker communiceren als je screenshot kunt uploaden van wat je ziet in de geni schermen.

4/16/2021 at 12:27 PM

Dat kan ook (als document toevoegen en dan even een linkje geven).

Als je bron gegevens wilt toevoegen voor een bron, dan moet je op het betreffende feit klikken en een waarde opgeven. Als je zo alle feiten de brongegevens hebt opgegeven dan kan je al die gegevensin een keer bewaren.

4/17/2021 at 12:19 AM

Ok Job

Ik houd het in de gaten en ga screenshots maken als ik denk of zie dat het evt niet gaat zoals het zou moeten.

4/17/2021 at 2:44 AM

Ik heb het net nog een keer geprobeerd een online document toe te voegen (zie https://www.geni.com/documents/view?doc_id=6000000174632276950) en zie geen problemen

Showing all 16 posts

Create a free account or login to participate in this discussion