Hei.
Tutkin työkaverini sukua ja olen täydellisessä jumissa kahden Koposen kanssa. Molemmat ovat Leppävirralla ja Varkaudessa vaikuttaneet elämänsä aikana.
Ensin otan esille Emma Maria Koposen (os. Kauppinen) s. 12.3.1890 k. 24.4.1962. Emma Maria Koponen
Ainoa lähde mistä Emman olen löytänyt, on Varkauden tehtaiden henkikirjoista. Hän ilmestyy 1917 Otto Koposen puolisoksi ja toisen lapsen äidiksi. Se mistä Emma on kotoisin on täydellinen mysteeri. Olen käynyt läpi melkein kaikki Savon syntyneiden luettelot vuodelta 1895, mutta en ole sieltä löytänyt Emma Maria Kauppista.
Toinen mysteeri on Emman miehen Otto Koposen isä David Koponen (s.1852). David Koponen
Davidin tapauksessa isoin ongelma on hänen syntymäaikansa 1852. Tarkempi päivä olisi kiva tietää, sillä vuonna 1852 syntyneitä David Koposia on ainakin pari kappaletta samalla alueella Savossa. Lainasin myös Koposten sukukirjan, jossa on merkattu myös 2kpl vuonna 1852 syntyneitä David Koposia. Eli Davidin vanhemmat ja syntymäaika olisi etsinnässä? David Koponen asui Leppävirralla ja muutti Varkauteen 1887 perheineen. Hän oli naimisissa Anna Koposen (s.8.10.1851) kanssa. Tämän Koposen juuret on löytynyt sitten paremmin.
Kiitos avusta jo etukäteen.