Gerrit ten Hagen - naam

Started by Hubert de Vos on Monday, August 30, 2021
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 5 posts

René van Oeveren schreef op 29 augustus 2021 in over mij:
"en Hage is de achternaam c.s., hoewel mogelijk ook soms 'ten Hagen' voor zal komen zoals in de door H. de Vos steeds bekritiseerde weergaven .: "afschriften Kloet, die volgens hem ook niet altijd zo kloppend zijn", hoewel het hem nu heel goed uitkomt. Overal staat in principe voor hem en de zijnen "ten Hage". Hoogmoed en eigenrichting is hier niet op zijn plaats en e.e.a. moet echt gerechvaardigd zijn door goede bewijzen i.p.v. deze naam achter mijn rug om (RvO) snel te veranderen en daarmee voor eeuwig te vernachelen omdat mensen dit overnemen voor evt. heel de familie! Wees niet zo zielig om hier openlijk een discussie over te gaan voeren, overigens zonder geinteresseerden tot nu toe"

Zoals te zien is, was ik de eerste die dit profiel aangemaakt heeft met de naam "Gerrit ten Hagen". René, jij was degene die de naam veranderde zonder aanwijzigingen aan te geven. Ik heb ondertussen de bronnen toegevoegd voor de namen zoals ik ze gevonden hebt, voordat jij dit weer een tweede keer veranderde. Een afschrift (van Kloet) is mijns inziens een betere bron dan een publicatie over de stadsregering van Tholen (die zelf aangeeft niet terug te gaan op originele bronnen voor deze Gerrit ten Hagen).

Ik heb wat verder gezocht en waarschijnlijk zijn ouders en broers en zussen gevonden en toegevoegd. Deze blijken ook de achternaam "ten Hagen" te hebben in Bredevoort.

Persoonlijk ben ik van mening dat dit soort conversaties beter in discussies thuishoort dan in "over mij", dus ik zal het daar verwijderen.

Waarschuwing; wil je nu mijn naam ogenblikkelijk hieruit weghalen anders volgt er e.e.a. ! Totaal onnodig overigens zo openbaar steeds mijn naam te noemen. Indien zo graag gewenst, dan s.v.p. op de profielen van geni.com waar slechts geregistreerde gebruikers mee kunnen lezen !!! Op google zie je geen inhoudelijke info, echter zie ik het wel steeds van de discussies(w.o. ook vuilspuiterij van een ander persoon uit het verleden!)
Zolang geni-discussie-resultaten gewoon tot het einde der tijden op google rouleren onder alle bewoners dezer aardkloot, wens ik niet dat mijn naam hier genoemd wordt c.q. in het geding is ! Hoewel basis geni-gebruikers uit commercieel oogpunt steeds tegen een betaalmuur aanlopen kan elke google-gebruiker deze discussie meelezen ! Andere discussies met daarin mijn ook gaarne direct bewerken=namen verwijderen. Je start te pas en te onpas een discussie om vervolgens bij uitblijven van mijn reaktie te menen daarmee in het gelijk te staan. Ik wens verder niet deel te nemen. Als ik dat al veranderd heb ergens is het vanwege de logica en bronnen en kijk ik soms niet verder of het al dan niet mijn profiel is. Dit is overigens vanaf google waar ik profielen vind niet direkt te zien wie de maker is.

Overigens dank je opmerkingen in de 'over mij' aan jezelf ! Als je iemand blokkeert heeft die geen mogelijkheid meer om je persoonlijk 1:1 aan te spreken. Het feit dat alles deels zonder aanklikken direct door een ieder op google als resultaat gelezen kan worden, beteken een discussie direkt al dat je de in pincipe alle anderen op geni zonodig je klachten en/of verweer wilt melden. Daarmee praat je jezelf schoon en belast je geni-publiekelijk een ander ! Graag mij ook als deelnemer verder verwijderen ! P.S. idem dat je steeds gaat schuilen bij een curator om je zin te krijgen

Met jouw vondst in het Gelders Archief (https://www.geldersarchief.nl/bronnen/personen?mivast=37&mizig=...) is het duidelijk dat Gerrit z'n leven begint als "ten Hage" (en zijn vader en broers en zussen zo genoemd worden). Ik heb dit nu veranderd en zal het als bron toevoegen.

René schrijft in "over mij":
"bewijs van herkomst is tot dusverre ook op geen enkele wijze geleverd".
Het trouwboek van Stavenisse geeft aan dat "Gerrit ten Hagen j.m. van Breevoord" (afschrift Kloet 1616-1758). Breevoord is zeer waarschijnlijk een verkorte vorm van Bredevoort in de Achterhoek. Hier kunnen twee dopen van "Gerrit ten Hage" teruggevonden worden. Dit betreft hetzelfde gezin. Het is waarschijnlijk dat de eerste overleden is voor de tweede geboren was.
Dit is geen sluitend bewijs, maar wel zeer waarschijnlijk. Tot nog toe zijn geen tegenstrijdigheden gevonden of alternatieve versies aangedragen.

Showing all 5 posts

Create a free account or login to participate in this discussion