Liisa Mikontytär Korhonen - Piika Liisa Korhonen

Started by Kati Ahonen on Thursday, April 6, 2023
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 16 posts

Syntynyt vuonna 1751 ei 1748, kuten profiiliin on vaihdettu!
Syntymää ei ole vahvistettu. Liitteen kirkonkirjoista ei saa selvää missä kohtaa mikäkin merkintä on!

Onko sinulla ehdotusta, kenen tytär Liisa olisi?. Se, että rippikirjassa on vuosi 1751, ei tarkoita, että hän olisi syntynyt täsmälleen vuonna 1751. Valitettavasti vihkiajalta ei ole kaikkia rippikirjan sivuja säilynyt, mm. Haapamäki puuttuu, josta on vihkitiedon mukaan tullut. Koska on merkitty piiaksi, ei tuo lähtöpaikka vielä kerro, missä alunperin on syntynyt. Olen siis tehnyt tässä päätelmän, joka voi tietysti olla väärin. Sietää tutkia.
T. LH

Onko olemassa kaksi (2) samannimistä Liisa Mikontr Korhosta ? Tuo vuonna 1748 syntynyt Liisa Mikontr asui Niinivedellä, kuului siihen aikaan Rautalammin pitäjään ja löytyy minulta erään toisen suvun yhteydestä, Korhosia ja Kärkkäisiä

Voisitko laittaa joitain tietoja mainitsemistasi Liisan yhteyksistä Kärkkäisiin ym., linkkejä, dokumentteja?
t. LH

”minun” Liisan äiti on Kaisa Ikäheimonen, isä Mikko Korhonen
Kaisan isä on Juho Ikäheimonen, isä Heikki Ikäheimonen, Heikin veli Juho Ikäheimonen
Juhon tyttö Margareta Ikäheimonen, Ikäläinen, Heimonen, hänen tyttö Anna Laukkanen ja sit ollaankin Kärkkäisissä - nykypäivään:
Paavo
Fredrik
Olli
Aleksanteri
Robert Emil
Lauri Kärkkäinen s.1922

Et laiitanut dokumenttia saati linkkiä mihinkään. Siis millä perusteella ja millä lailla sinun 'Liisa Korhonen' on yhteydessä Kärkkäisiin? Antamasi tiedot eivät riitä mihinkään muutokseen.
LH

Olen pahoillani, katsoin sen kyllä jostahi, mutten nyt muista, sillä minulta leikattiin silmä 8 kk sitten ja se tulehtui - hoito on kesken ja näkö on huono - ja olen jäädyttänyt kaiken mikä rasittaa silmää ja näkemistä - se on minulla omissa muistiinpanoissani ja siksi muistan sen ulkoa - Kärkkäiset on Kärkkäisten sukukirjasta, Lauri Kärkkäinen on minun isä

Kasia Juhontytär Heimosen syntymätiedot perustuu vain Hiskin tietoihin. Ei löydy kirkonkirjoista sellaista tietoa Kaisasta.

Päivi

Kirkonkirjoista on tarkastettu Liisan (Rlisabet) syntymätieto 1751 eli lie suvussa muistettu väärin

siis Elisabet EI Rlisabet

… ja vielä
Liisa Mikontyttären äidin Vatharinan e Kaisa Ikäheimonen syntymätieto löytyy kirkonkirjoista ja on 1709

V=C

Anteeksi sotkin, tiedot löytyvät.

Voisiko saada mm. Lauri Kärkkäisen vanhemmat ja elinaikatiedot

Minulla on käsillä Rautalammin Kärkkäisten sukukirja, mutta siinä ei ole mainittu Liisa Mikontytär Korhosta.

Minuakaan ei ole mainittu Kärkkäisten sukukirjassa. Sain 60-vuotiaana tietää, että Lauri Kärkkäinen on isäni. DNA-testi on tehty oletetun veljen (Asmo) kanssa yksityisesti ja MyH paljastaa muutaman lähisukulaisen…

Showing all 16 posts

Create a free account or login to participate in this discussion