Onko sinulla ehdotusta, kenen tytär Liisa olisi?. Se, että rippikirjassa on vuosi 1751, ei tarkoita, että hän olisi syntynyt täsmälleen vuonna 1751. Valitettavasti vihkiajalta ei ole kaikkia rippikirjan sivuja säilynyt, mm. Haapamäki puuttuu, josta on vihkitiedon mukaan tullut. Koska on merkitty piiaksi, ei tuo lähtöpaikka vielä kerro, missä alunperin on syntynyt. Olen siis tehnyt tässä päätelmän, joka voi tietysti olla väärin. Sietää tutkia.
T. LH
”minun” Liisan äiti on Kaisa Ikäheimonen, isä Mikko Korhonen
Kaisan isä on Juho Ikäheimonen, isä Heikki Ikäheimonen, Heikin veli Juho Ikäheimonen
Juhon tyttö Margareta Ikäheimonen, Ikäläinen, Heimonen, hänen tyttö Anna Laukkanen ja sit ollaankin Kärkkäisissä - nykypäivään:
Paavo
Fredrik
Olli
Aleksanteri
Robert Emil
Lauri Kärkkäinen s.1922
Olen pahoillani, katsoin sen kyllä jostahi, mutten nyt muista, sillä minulta leikattiin silmä 8 kk sitten ja se tulehtui - hoito on kesken ja näkö on huono - ja olen jäädyttänyt kaiken mikä rasittaa silmää ja näkemistä - se on minulla omissa muistiinpanoissani ja siksi muistan sen ulkoa - Kärkkäiset on Kärkkäisten sukukirjasta, Lauri Kärkkäinen on minun isä