Hej Hanne.
Ja, selvfølgelig har jeg selv fjernet mine indlæg.
Det kan andre ikke gøre.
Det burde du vide.
Jeg gjorde det, fordi jeg ikke vil "slås med vindmøller".
Da jeg så dit andet indlæg, indså jeg, at dit "venlige" spørgsmål bare var en skinmanøvre.
Når du kan fremture sådan, efter at jeg har redegjort for hvad jeg har gjort og hvorfor, må det enten skyldes din overfladiskhed - at du slet ikke har undersøgt de data, jeg havde tilføjet - eller at du føler dig ufejlbarlig.
Derfor er det også nærmest komisk, at en så erfaren slægtsforsker ikke ved - eller finder ud af - at en Fyrværker Lieutenant faktisk er en Løjtnant ved artilleriet.
Og at en sådan også godt kan have titlen Krigsassessor.
Men du havde vist allerede bestemt dig for, at Marion eller jeg havde blandet 2 personer sammen.
Så hvorfor stillede du overhovedet dit spørgsmål?
Din påståelighed og bedrevidenhed er svær at kapere.
Ang. dine udfald mod Marion:
Du læser hendes indlæg lige så godt, som en "vis mand læser bibelen"!
Hvor står der, at en 9-årig datter skriver under?
Desværre er indlægget med "datter skriver under" ledsaget af linket til hendes fars skifte 1824.
Der skulle retteligt have stået "enken skriver under" ved det link.
Men enhver må da vide, at en datter ikke skriver under, når der er en efterlevende enke også - og slet ikke når hun bare er 9 år.
Så havde en værge skrevet under.
Men hun skrev selvfølgelig som eneste efterlevende under i 1844, da hendes mor døde.
Henriette var da 29 år.
Jeg forstår ikke, hvorfor du pludselig skal bringe private profiler, grundløse beskyldninger om at cutte, paste og lave forplumring og rod o.s.v. på banen her.?
De private profiler hører jo hjemme et helt andet sted.
Det samme gør spørgsmålet om upload af profilfoto - Schmidt eller Nellemann, er mit gæt.
På Hans Kaschaus profil var der meget lidt at "lave rod i" - selvom primær administrator måtte påstå noget andet.
Sagen er jo, at Marion og jeg først for under en uge siden har tilføjet flere veldokumenterede data på hans, på konens og på datterens profiler.
Samt at jeg fandt endnu en datters død i en primær kilde og begge hans forældre i en sekundær.
Men det er jo ikke noget nyt, at vi gør arbejdet og andre profiterer af det!
Kirsten