• Join - It's Free

Pyydän tarkistamaan ettei ole tuplia

Started by Sari Kilpinen on Tuesday, December 5, 2023
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 18 posts

Kiitos hyväksymisestä ryhmään. En ole tiennytkään, että minulla on sukua Längelmäellä, olen itse Päijänteen toiselta puolelta Joutsasta. Tein muutaman profiilin ja koko ajan olen odottanut ja etsinyt, että tulisi ilmoitusta tuplista, vaan ei näy eikä kuulu. En välttämättä genin ilmaiskäyttäjänä niitä löydä edes googlaamalla, niin voisiko joku varmistaa, ennen kuin jatkan lisäämistä.
On ilo tutkia niin kauniilla ja selkeällä käsialalla kirjoitettuja kirkonkirjoja.
Lähteitä olen laittanut parhaani mukaan.
Hyvää joulunodotusta ja kiitos jo etukäteen.
T.Sari
Tässä tämän Erkki Simonpojan profiili, lisäsin hänelle myös vanhemmat, sisaruksia, vaimon ja lapset.
Erich Simonsson Pääskylä

Kannattaa lisätä profiileiden sukunimikenttään talon nimi lisänimeksi ohjeiden mukaan https://www.ysj.fi/geni-ohjeet/profiilin-tietojen-lisaaminen/#Sukun...

Muuten noita vääriä tuplaehdotuksia saattaa tulla paljon ja myöskin oikeiden tuplien löytäminen helpottuu.

Längelmäeltä löysin kaksi muuta profiilia kuin sinun lisäämäsi Antti Erkinpjalle (Pääskylä). Toivottavasti yhdistämisen jälkeen on oikein, tarkistathan Sari vielä. Kannattaa jo
ennen profiilin lisäystä etsiä että josko se (tai jonkun perheenjäsenen profiili) jo on Genissä.
Hyvää joulun odotusta myös Sinulle.

Olen etsinyt, mutta juuri siksi kun olen genissä ilmaisjäsenenä, ei niitä löydy. Kiitos!

Onko tämä perhe samaa porukkaa
Erkki Laurinpoika Pääskylä

Tätä täytyy selvittää, voi ollakin.

Ajallisesti sopii veljeksiksi nämä Laurinpojat.

Tämmönen polku löytyy ainakin emännän kautta ELI olet kiinni jossain puussa
https://www.geni.com/path/Ari+is+related+to+Sari-Kilpinen?from=6000...

Kyllähän minä puussa olen, silti tuo geni ei toimi hakutoiminnoissa samalla tavalla, ellei maksa. Täytyy kyllä sanoa, että on noissa tuplaprofiileissa ollut aika vähäiset viitteet ja minä suhtaudun vähän kriittisesti noihin keksittyihin talonnimiin sukuniminä.

Simon Larsson mainitaan täällä
Suomen asutuksen yleisluettelo -arkisto - Längelmäki, jakso 4, sivu 4: <Eräslahti> Seppälä, Kultala; Kansallisarkisto: https://astia.narc.fi/uusiastia/viewer/?fileId=5706990528&amp;ainei... / Viitattu 6.12.2023

Antti ol Lhdenpohjassa, Erkki Jussilassa. Luopioisista, ilmeiseisti veljekiä. Simoa ei ole kukaan tutkinut kun e ole ollut kenenkään sukupuussa, mutta sopisi kyllä kuvioon.

Osumia voi genistä löytää jos avaa selaimen anonyymin ikkunan ja hakee sieltä.

Oletko selvittänyt olisivatko olleet sotilaita? Siinä tapauksessa varmaan tietoa löytyy. Tämä Simon on mulle 9.sukupolvea taaksepäin isoisä, ja suvussa on paljon sotilaita, niin sopisi kuvioon.

Maajusseja. Tulivat Längelmäelle Luopioisten Evinsalosta. Aattelin vaan oisko Simo Erkin ja Antin veli.

Suomen asutuksen yleisluettelo -arkisto - Luopioinen, jakso 37, sivu 37: Evinsalo ; Kansallisarkisto: https://astia.narc.fi/uusiastia/viewer/?fileId=5706940525&amp;ainei... / Viitattu 7.12.2023

Erik ja Maria, sekä Simon menivät Längelmäelle.

Simon olisi ollut 16 vuotias, eli varmaan olikin pikkuveli. Siksi on mainittu olevan lapsi

Hyvin täsmää, Simon poikien nimet ovat (kuinka ollakkaan) Erkki ja Antti. Tietysti nimetty veljiensä mukaan. Tuohon aikaanhan ne tietyt muutat nimet kiersivät joka sukupolvella.
Erkki ja Maria olivat nuoripari, eikä heillä ollut vielä sen ikäisiä lapsia joita olisi mainittu (ripille päässeitä)

Erkin mieslinjaisista jälkeläisitä on tehty YDNA-testi eli jos Simon mieslinjaisista jälkeläisistä joskus tehdään, se vahvistanee asian. Löydetty Y-haplo kun ei ole mikään kovin yleinen ja kohdistaa alkuperän muinaisen Sääksmäen alueelle.

Hei,
minulla on tuota väkeä paljon tutkittuna, myös Simo ja sisaret, saa laittaa sähköpostia (Geni-viestit ovat sen verran vaivalloisia)
Sposti on muotoa etunimeni ja perään sukunimeni ilman pistettä välissä, @gmail.com

Sanna

Showing all 18 posts

Create a free account or login to participate in this discussion