Curator help mij, de primaire beheerder reageert niet !

Started by Fred Bergman on Saturday, September 22, 2012
Problem with this page?

Participants:

Related Projects:

Showing all 12 posts
9/22/2012 at 5:32 AM

Steeds meer krijgen de Nederlandstalige curators klachten dat neen gebruiker niet verder kan doordat een primaire beheerder niet reageert. Helaas kunnen gebruikers niet zien of en hoe lang een beheerder niet actief is. Curators kunnen dat wel zien en in het geval van lange inactiviteit kunnen zij er ook voor zorgen dat er een actieve beheerder komt. Daarom begin ik dit item, zodat iedereen die daar last van heeft het hier mogelijk opgelost kan krijgen. Ik maak wel een voorbehoud. In principe geldt dit alleen voor publieke profielen (uitzonderingen daargelaten) omdat prive profielen meestal door Geni beschermd worden.

9/22/2012 at 1:32 PM

Hoop dat ik niet al te vaak hiervan gebruik moet maken…

Private User
9/25/2012 at 4:44 AM

Fred Bergman: Heelas kan ik ook niet verder met myn stam boom,na 100 mensen kan ik niet meer er by doen, ze zeggen dat ik een abonnement moet hebben, is dat zo, woon in Canada, is er wat ik kan doen dat ik weer verder kan gaan? inmiddels bedankt Yvonne de Lange

9/25/2012 at 6:21 AM

Private User ik heb je een prive bericht gestuurd

Private
9/28/2012 at 1:39 AM

Mensen wisselen vaak van e-mail adres, omdat ze moeten omdat hun provider gewijzigd is, of omdat ze een bij een andere provider nu een internet abonnement hebben en dergelijke zaken.
Dan kunnen ze opeens niet meer bij hun eigen oude Geni account komen, maken een nieuwe aan en gaan daarmee dan weer verder.
In Geni zou dan hun oude e-mail verwijderd moeten en vervangen door hun nieuwe e-mail.
Zou dit één van de redenen kunnen zijn, waarom primaire beheerders niet reageren ?

9/28/2012 at 1:55 AM

Dit zou mede kunnen, maar is niet waarschijnlijk omdat ze hun nieuwe account dan meestal samenvoegen met hun oude account. De werkelijkheid is dat veel gebruikers genealogie maar eventjes leuik vinden zolang het makkelijk gaat maar de aandacht verliezen als er echt in de archieven gezocht moet worden

11/6/2012 at 11:00 AM

Dit is voor deze groep ook wel handig om te weten:
http://www.geni.com/discussions/80793?msg=829408

Misschien kan iemand het hier even vertalen.

Private User
11/6/2012 at 11:13 AM

Job Waterreus

Eventjes vertalen, schreef je? Heb je gezien dat in die discussie-lijn al zo'n 200 pagina's zijn volgekletst en soms geleuterd? Dat is een van de nadelen van alles in een discussie verzamelen, je zoekt je het ongansch om het weer terug te vinden... Maar als je even een relevant stukje plikt en knapt, zal ik met mijn translator-machien zien dat ik er Nederlandsch van bak, ok?

11/6/2012 at 11:31 AM

als je een discussie wilt samenvatten dan kun je het beste de niet relevante berichten verwijderen en de wel relevante bij elkaar in een nieuwe bijdrage zetten voor je die verwijdert

11/6/2012 at 11:45 AM

Fred,

Het linkje verwijst naar 1 specifieke bijdrage:

FYI, All:

You no longer have to ask a curator for when a user was last on-line.

Simply go to the profile of the person, click the Actions button, select Report item.

If that person has already been reported, there will be a message to that effect.

Otherwise, look at the "Reason" list:

If the person has been on-line recently, there will be NOT be a choice of "Abandoned Tree".

If you do have that choice, then you can report the person as having 'abandoned' their tree yourself.

There is no guarantee of any action (Geni's staff has many criteria to consider before possibly taking any action), but you should get an email notification (if you haven't turned them off!!) when they begin to consider your request. You will NOT get a followup note as to what actions they may have taken (for privacy reasons).

6/17/2019 at 1:31 PM

Ik heb dit laatste bericht toch maar even vrij vertaald (het Acties menu is intussen wat aangepast)

Ter info, Allen:

U hoeft niet langer een curator te vragen wanneer een gebruiker voor het laatst online was. Ga gewoon naar het profiel van de persoon, klik op de knop Acties,
Als de persoon onlangs online is geweest, zal er NIET de keuze zijn voor "Niet actief".
Als u die keuze wel hebt, dan kunt u aangeven dat de persoon zelf zijn boom 'verlaten' heeft.

Er is geen garantie dat er actie wordt ondernomen (Geni's personeel heeft veel criteria om te overwegen alvorens mogelijk actie te ondernemen), maar u zou een e-mail notificatie moeten krijgen (als u ze niet heeft uitgezet!!!) wanneer ze uw verzoek beginnen te overwegen. U krijgt GEEN vervolgbericht over de acties die zij mogelijk hebben ondernomen (om privacyredenen).
(Ik weet niet zeker of dat mailtje nu ook nog verstuurd wordt)

Het is misschien wat overzichtelijker om deze discussie weer te gebruiken voor dit soort vragen als de gebruiker wel actief is maar geen antwoord geeft i.p.v. de algemene https://www.geni.com/discussions/96982

6/17/2019 at 1:37 PM

Als de gebruiker niet meer actief is zal Geni een nieuwe beheerder toewijzen.
Dit kan even duren als er geen andere beheerder in de familiegroep actief is.
Als er een andere beheerder is gevonden dan krijgen de profielen van de niet actieve beheerder die nieuwe beheerder toegewezen. dat proces kan ook wat tijd kosten.

Showing all 12 posts

Create a free account or login to participate in this discussion