kan een curator uitleg over Geni en myHeritage geven?

Started by Private on Wednesday, April 24, 2013
Problem with this page?

Participants:

Related Projects:

Showing all 24 posts
Private
4/24/2013 at 12:25 AM

Ik word overvallen door een 1500 treffers. En nog veel meer, andere layout, treffers met myHeritage die als je ernaar wilt kijken alleen maar verwijzen naar een duur abonnement van myHeritage. Moet ik er wat mee, kan ik het negeren, kan ik iets "uit zetten", heeft het effect op mn Geni boom etc etc?
Kan er uitleg gegeven worden of kan er verwezen worden naar waar die uitleg wel staat?
Ik vind het vreemd dat het me zo overvallen word en jammer dat er niet tevoren enig informatie was verstrekt, deze verandering van gisteren.
Maar kan een curator (of andere Geni gebruiker die dit ook weet) uitleg geven, hoe of wat?
Zal ik blij mee zijn! :-)

Private User
4/24/2013 at 1:38 AM

Hi Jennie,
This is the newest addition. Curators can use it but apparantly you can't because you aren't a member of My Heritage. Curators are automatically members of this other geneealogy sit.

When I go to check the 'hot matches' which are on the right I end up seeing the profiles we on Geni have added and sometimes duplicates with no new information. Only the left 'blue button' has anything to do with us. It's the 'button' we're used to using for tree matches for profiles already on Geni. Just keep that 'button' in mind and forget about the other two

I haven't seen or heard about any way to remove the function and let us use it the way it was before. I knew that there would be some changes and some curators, but not I, have been testing it. I liked it the way it was before.

I have no idea why 1550 'treffers' have appeared. There is probably lots of 'bug's which have appeared after the launching of these new things. Geni has lots of work to do.

Jennie, have a nice happy and warm Spring day :-)
Ann

Private User
4/24/2013 at 1:50 AM

BTW ,
I checked my matches. I had a high number too but when I went to check then were the same as before..

You certainly won't ever need to join My Heritage to get access to any new information. I can remember that George told you that a long time ago.

Private
4/24/2013 at 2:56 AM

Cannot remember George telling me this... I dont think he did :-)

but I take a break and let the Sunshine clear my confused head. maar ik denk nog steeds dat Geni dit via de curatoren veel handiger aan had kunnen pakken. Communicatie........

Private User
4/24/2013 at 3:03 AM

tsja, kommunikatie was nooit hun forte...

Private User
4/24/2013 at 3:26 AM

I wonder if the MH users can see the matches to Geni too , do they get a notification?

4/24/2013 at 7:20 AM

See also
http://www.geni.com/discussions/122921

in this regard.

4/24/2013 at 10:17 AM

If I did understand correctly, basic Geni users have now almost the same tools and possibilities as Pro users.
I would appreciate if Geni would honor their Pro customers by giving them access to Heritage as a feature of their Pro account.

4/24/2013 at 11:59 AM

As far as I can see, you can register for free on MyHeritage. If you want to do loads on MyHeritage, you need to upgrade. However, with a free MyHeritage subscription (tyhat I have), you can confirm the matches that you see on Geni. What I learned is that the MyHeritage matches that I see are all in my direct ancestors, plus related uncles and aunts, plus those married to them. I'm also discovering a few extra family connections that weren't on Geni.
But, in essence, I just mean to say, you don't need to pay a MyHeritage subscription to match those links in thos diredt ancestors.
Personally, I will not take the MyHeritage subscription. I feel that most matches on MyHeritage were copied from my own work on Geni (which I'm very hapy with :-) )
But, I also think that many people will gain from a MyHeritage subscription. If you can't afford the time to search for your ancestors, and if you don't see them on Geni, you may find them on MyHeritage.
My current guess is, however, that better collaboration on Geni will give the connections you're looking for :-)
Ultimately, the merge with MyHeritage will deliver interesting information. My personal perception, however, is that the tree building on Geni has better quality.
More experience with the Gen-MyHeritage merger will tell.

Private
4/24/2013 at 12:07 PM

George, als je je registreert moet je dan ook nog je boom toevoegen of is het puur een registratie en meer niet? En waarom zou ik matches goedkeuren als het mijn deel van de wereldboom niet verbeterd en de ander op MH zoals mij gezegd werd, niets merkt van mijn goedkeuring van de matches? wat gebeurt er dan met/ na de goedkeuring van de matches? Als er niets gebeurt waarom doen we het dan? Nou ja ik heb nog niets gedaan, wil eerst weten hoe het werkt en of / welke voor- en nadelen het heeft. Ik ben overigens met je eens dat het samenwerken op Geni tot beter resultaat zal leiden.

4/24/2013 at 12:18 PM

Ik heb geen idee van wat MyHeritage gebruikers zien - dus maar hopen dat het wat brengt. Ik heb zelf geen boom toegevoegd op MyHeritage. Ik was een jaar of twee geleden uitgenodigd op MyHeritage, door een gebruiker. Dus, daarom zit ik erop.
Gewoon registreren, zou ik zeggen. Gratis abonnement, om te beginnen. Opnieuw, mijn gevoel. We kunnen massa's familie vinden op MyHeritage, maar mijn gevoel is dat er weinig MyHeritage gebruikers ernstig bezig zijn met onze mooie projecten, of met onze voorzaten VOOR de 16de eeuw :-)
Ik denk dat Geni op dit moment een betere kwaliteit geeft voor al wat ouder is dan de 16de eeuw. Maar, MyHeritage lijkt me méér te geven over 'kleine stambomen', over de voorbije twee eeuwen.
Opnieuw, ik denk dat ons werk rond projecten op Geni resultaten geeft die nergens anders bestaan.
Misschien moeten we niet teveel letten op MyHeritage, en gewoon verder doen met ons Geni-werk?
:-)

Private
4/24/2013 at 12:57 PM

LOL ja ik heb opeens genoeg van dat stomme MH gedoe... Ik heb me ingeschreven en dan nog kan je geen contact maken met de manager van een matching profile... Ik maakte al een grapje elders dat ik dan maar Geni basic moet worden, en het uitgespaarde geld besteed aan MH... :-)

Yes verder met het Geni werk, veel leuker de projecten! :-)

Private User
4/24/2013 at 1:14 PM

allemachtig wat een hoop info. simpele vraag.
ik heb500 matches met MyHeritage
hoe krijg ik die zo snel mogelijk weggewerkt met Nee ?
MyH biedt niet dezelfde functionaliteit is supercommercieel.
Alternatief is trouwens iets als Geneanet. Gedcom maken , daar uploaden en de boel hier weghalen. (is vloeken in de kerk, maar wie geen respect heeft voor zn gebruikers moet het maar voelen)

Private
4/24/2013 at 1:21 PM

Andries ik heb 1900 matches, en ik begreep alleen negeren helpt.... kennelijk komt er jn de toekomst een tool om dat te verwijderen... met al mn heen en weer gevraag en proberen te begrijpen, begrijp ik dat het voor mij geen/weinig voordelen heeft, misschien voor anderen...

Private User
4/24/2013 at 1:32 PM

hi jennie
dank je wel
ik blijk er trouwens bijna 900 te hebben
veel matches op MH zijn slordig opgevoerd
ik heb ook geen idee wat er gebeurt als ik zeg dat het klopt en waar de correcties woren doorgevoerd en door wie
wat is dit slecht zeg..

Private
4/24/2013 at 1:48 PM

Andries, ik heb 1 x geprobeerd en dacht een match goed te keuren, leidde meteen naar een betaald abb. pas dan kan je goedkeuren en andere dingen doen... dus zonder betaald abb heeft het geen enkele zin. Ik begreep van Amanda van Geni, dat de match bevestigen in ieder geval niet de MH manager mede manager van je Geni profiel maakt en dat deze de info ook niet krijgt, tevens dat het matchen je misschien extra info kan brengen nu of in de toekomst en nog veel meer matches die je dan kunt krijgen en daarmee je Geni boom verder uitbouwen. Anyway ik heb het geprobeerd, me ingeschreven, geen abb genomen, en zonder betaald (basis) abb kan je dus niets. dus is dan die hele exercitie volkomen zinloos... :-).

4/24/2013 at 2:00 PM

Ik heb ooit vroeger een stukje kwartierstaat in MyHeritage ingevoerd. Ik ben daar ook geen betalend lid. Ik krijg nu als ik klik er op dan wel wat te zien, maar als ik wil goedkeuren wordt ik ook doorverwezen naar een betaalscherm. Dus inschrijven heeft alleen zin als je de goedkeuringen wilt kunnen doen. Die goedkeuringen zijn een soort merges als in Geni.
Je kunt soms informatie uit de matches met MyH gebruiken, dat is het enige voordeel.
Aangezien de twee bedrjijven samen zijn gegaan, zullen de twee op den duur denk ik hun 'gebruikersscherm' ook samen laten vallen. Die goedkeuringen zijn mogelijk dan een voorbereiding daarop. Maar ik speculeer nu (doe ik graag!)
groet
Diederik
P.S. Ik vind het niet persé slecht. Het is onderdeel van een ontwikkeling. Blijf positief jongens. Het is toch allemaal sowieso fantastisch dat dit zo mooi kan. Techniek ontwikkelt zich constant. Alles went.

Private User
4/24/2013 at 10:46 PM

nou, dat wil ik wel maar als ik de discussie van een paar maanden geleden terughaal i, is de reputatie van MH op dit vlak niet best.....
zo heb je een bericht gehad dat je pro abonnement komt te vervallen en dat je dan wel 5 jaar tegen lagere (og geen) kosten op MH mag deelnemen. die kosten liggen trouwens een tikkie hoger dan op Geni
samenvattend: duurder, minder functionaliteit, slordiger. het zou kabinetsbeleid kunnen zijn. o nee da s waar ook, die draaien alles terug....

4/24/2013 at 11:18 PM

Wat me het lastigste lijkt, in de toekomst, is het risico dat we massa's duplicaten moeten samenvoegen. Ik bedoel, op Geni werken we aan één grote boom, terwijl MyHeritage veeleer op familie-boompjes is gericht. Hopelijk ontwikkelen ze wat gezonde ideeën om een "merge"-warboel in de toekomst te vermijden. We hebben nu al honderden managers van Karel de Grote. Hopelijk komen er daar geen duizenden nieuwe bij, met foute gegevens en connecties. Heel wat historiche rotzooi werd intussen redelijk goed bijgewerkt op Geni - en hopelijk kunnen we het proper houden :-)

4/25/2013 at 3:02 AM

Ach ja, ik denk dat het allemaal een achterhoedegevecht geworden is. Ik kan elders namelijk direct vanuit verschillende stamboomprogramma's aan een gezamenlijke stamboom werken, zonder rare discussies over namen, en dan nog volledig gratis ook. Wat wil je nog meer? Geen geni, dat is me wel duidelijk.

4/25/2013 at 3:40 AM

Beste Enno,
Vertel daar eens wat meer over!

4/25/2013 at 6:00 AM

Diederik, ik doe dat even buiten het forum om. MH vindt het misschien niet zo leuk als ik je expliciet naar de concurrentie verwijs, en dan nog gratis ook.

4/25/2013 at 6:15 AM

Enno,
Ach ik denk niet dat GENI een nederlandse tolk in dienst heeft, die ons in de gaten houdt, wel? De NL curators zijn allemaal op de hand van de gebruikers en werken ook niet voor Geni. Er zijn miljoenen gebruikers! Dus daar hoef je de uitleg niet voor te laten. Daarbij, denk ik dat je methode waarschijnlijk te technisch is voor de gemiddelde genealogie hobbyïst, waardoor het ook geen concurrentie voor hen betekent. Share please!

Private User
4/25/2013 at 2:22 PM

ik zie alleen maar smart MH matches,
ik zie geen pending tree matches of record matches, die staan overal op 0
ook als ik naar actions ga: view nearby merge issues: zie ik geen
tree of dataconflicts meer, hoewel deze er wel moeten zijn, zeker weten.
Heb ik dit alleen, of hebben anderen dit ook?

Showing all 24 posts

Create a free account or login to participate in this discussion