De grondleggers van dit Portaal

Started by Private on Thursday, October 29, 2015
Problem with this page?

Participants:

Related Projects:

Showing all 26 posts
Private
10/29/2015 at 9:22 AM

Dit Portaal bestaat al enige jaren. En ik weet nog wie de grondleggers waren: Fred, Private User, Jeanette Fred Bergman George George J. Homs.
En wie nog meer? De grondleggers van het eerste jaar, de harde werkers?
Soms is een compliment op zijn plaats. Voor het vele harden werken en bijstaan van zovele Geni gebruikers.
Wat mij betreft dan. Ik dank jullie voor het uitstekende initiatief om dit op te starten, vorm te geven, te onderhouden.
Al heel wat jaartjes terug ondertussen.

10/29/2015 at 9:58 AM

Ook namens mij ,heel veel complimenten,ik vindt Geni ook bijzonder goed ,

Zonder Geni ook geen verwantschappen te zien.

Private User
10/29/2015 at 10:50 AM

Helemaal mee eens :)

Private
10/29/2015 at 1:34 PM

Ach jammer dat Fred kennelijk tijdelijk hier op Geni niet bereikbaar is. Werd me net pas duidelijk.
Steun, toeverlaat en gids voor velen. Met name NL gebruikers.
Hoop dat je snel in staat bent om mn dank te kunnen lezen en weer met raad en daad klaar te staan Fred!

Private
10/29/2015 at 1:43 PM

oeps mijn vergissing: wel op Geni, maar niet op de discussies en mail bereikbaar tijdelijk begrijp ik nu. Komt vast goed en ik hoop heel snel, we hebben je nodig :-)

10/29/2015 at 11:55 PM

Wat is hier toch aan de hand? Fred is mijn steun en toeverlaat in alle grote en kleine problemen GENI betreffende. Ik hoop dat alles goed is met hem.
Hannie

10/30/2015 at 10:27 AM

bericht van Fred Bergman:

ik kan momenteel geen berichten beantwoorden, niet aan discussies deelnemen omdat Geni customer service dat geblokkeerd heeft. Ieder die genealogische hulp nodig heeft mag mij dat nu vragen via mijn email:

FredBergman1941@gmail.com

Private User
10/30/2015 at 3:43 PM

Er zijn mensen die projecten opstarten en de grondleggers zijn en Fred is daar een van, maar hij heeft zijn handen van dit project af getrokken.
Er is veel mis met Geni in zijn ogen.
En in veel zaken deel ik zijn mening, maar ik zie ook de goede zaken. Ik ben geen grondlegger, maar probeer wel op de schouders te staan van de reuzen die van dit portaal en van het Nederlandse hoekje van Geni gemaakt heeft van het nu is. En Fred is en blijft actief binnen de online genealogische hulpverlening, maar niet meer hier.

Voor de goede orde ik ben vrijwilliger bij Geni. En over sommige zaken heb ik een geheimhoudingsverklaring moeten tekenen, maar dat heeft te maken dat achter de schermen soms dingen klaar gezet worden en uit getest worden. En het is aan Geni staf om deze nieuwe dingen uit te leggen en het nieuws te brengen.

Private
10/31/2015 at 3:47 AM

Jeroen (van Dijk), nu ben ik nieuwsgierig geworden :-)
Heeft Geni een team van mensen (stafleden en vrijwilligers) die achter de schermen (nou ja, dat kan ik me wel goed voorstellen) dat zaken uitprobeert, ws technisch van aard. Maar hoe kom je daar bij als vrijwilliger? En aan wat voor dingen moet ik dan denken? Mag je wel zeggen wat de aard was?
Overigens met je eens, je hebt de grondleggers en zij die zich inzetten op de schouders te staan van die reuzen. We hebben allebei nodig.

Jennie ek isook nou nuuskierig wat agter die skerms aangaan. Die beginners by Geni (Nuwe lede) sukkel geweldig om die sisteem baas te raak en so ook van die van ons wat al lank daarmee besig is. Daar is nie juis n plek waar mens opleiding kan kry nie. Fred was/is baie behulpsaam. Maar na wat met kom gebeur het is mens amper bang om iemand te help.

Ek het hier in AFRIKAANS geskrywe ek hoop julle verstaan almal.

Is daar nie n Nederlandse woord vir " TEAM "nie. Die Afrikaanse word is SPAN. Gebruik dit sommer.
.

Private
10/31/2015 at 7:48 AM

Ha Dries, helemaal duidelijk wat je schrijft.
Ik denk dat het woord 'team' vervangen kan worden door 'Groep', maar lees graag betere suggesties. 'Span' ken ik wel, maar dan gaat het niet over mensen maar dieren, bijv, een span paarden. Paarden die aangespannen zijn.
En ja, met jou ben ik nieuwsgierig wat achter de schermen gebeurt :-)

Private User
10/31/2015 at 8:34 AM

Ik zou hier zelfs als curator geen antwoord opgeven behalve dat Geni gebruikers mee kunnen helpen met vertalen van Geni onderdelen, mischien is dat was Private User bedoeld? Er zijn geen geheime vrijwillige medewerkers, wel zijn er curators en een groep mensen die helpen met vertalen dus.

Private User
10/31/2015 at 8:40 AM

Ik bedoel dus ik zou hier geen antwoord op weten * sorry

Private
10/31/2015 at 9:51 AM

En wist je wel een ander woord voor 'team' Annemarie?
ik heb hoge verwachtingen van je! ;-)

Private User
10/31/2015 at 9:58 AM

Een groep Jennie? :)

Private
10/31/2015 at 10:22 AM

LOLOLOLOL die had ik al gezet! Hahahahahahahaha
Nee, wel origineler Annemarie ;-)

10/31/2015 at 10:23 AM

Groep is beter as span . So julle praat beter Afrikaans as ek. Maar asb nie "team" nie

Private User
10/31/2015 at 10:45 AM

Als je team vertaald in het Nederlands via Google translate heet het ook TEAM, , wel gedaan Dries jy was goed :P

Private
10/31/2015 at 10:50 AM

Wat zal een Vlaming zeggen ipv 'team'?

Private
10/31/2015 at 10:54 AM

LOL het woord 'team' wordt ook allang gebruikt. Zou niet weten sinds wanneer. Oke nu zeg je voetbalteam, vroeger misschien voetbalploeg.
Korfbalteam was korfbalploeg.
Dus ploeg is ook een alternatief?
Ik sta er nooit bij stil eerlijk gezegd, maar daarom vind ik het juist een leuke vraag van Dries.

Private
10/31/2015 at 10:56 AM

Wanneer zal Geni een like knop krijgen? Een 'ik vind het leuk knop' ?
Ik hou van positieve dingen :-)
Enne.... Wil natuurlijk veel 'likes' krijgen ;-)

Private User
10/31/2015 at 11:01 AM

Waar zou het gezegde '' en wij maar ploegen'' vandaan komen dan? ;)
Ja een ''like'' knop zou leuk zijn

Private
10/31/2015 at 11:06 AM

Harde werkers, die ploegers? :-)
ja een like knop zou heel leuk zijn. Gewoon positief.

Private User
10/31/2015 at 5:11 PM

Waar de Nederlanders het woord span voor gebruiken is een groep of team van paarden die samen werken. Ja, het Afrikaans is een taal die in de begin dagen gesproken werd door Boeren. Doordat het Nederlands door een grotere groep gesproken wordt heeft het Nederlands een groter aantal woorden. Dat is de reden van de woordspelling van ploegers. Sorry even een uitlegje voor onze Afrikaners die mee lezen.

En ja op een andere vraag. Het gaat om groep vrijwilligers die vertalen en andere taken doen voor Geni. Geni draait op vrijwilligere medewerkers zoals curatoren en vertalers. Dit zijn geen geheime medewerkers.

Ander deel van de discussie gaat over hard werkers met meer rechten en jammer genoeg zijn er harde werkers met minder rechten. Geni staf kan de medewerkers meer of juist minder rechten geven.

Je kunt je door de archieven en papierberg heen ploegen en dat is dat sommige harde werkers moeten doen om de bomen te bouwen. Jammer genoeg kun je ook bomen onder ploegen, maar daar heb je weer paarden voor nodig :)

12/9/2015 at 1:01 PM

@Dries: bijzonder dat Afrikaners toch zo'n afschuw hebben van Engelse leenwoorden. Bij computergerelateerde woorden is dat helemaal erg (bv e-pos ipv email). Maar ondertussen hebben Afrikaners het wel over een selfoon (cellphone = mobieltje), of over kraglyne (powerlines = elektriciteitskabels). In de basis dus Engelse woorden. Accepteer dus dat het Nederlands wel veel leenwoorden heeft en tegenwoordig niet meer overal een eigen woord voor bedenkt. Dus ook leenwoorden van kakies, zoals "team". Al decennialang heel normaal Nederlands.

12/11/2015 at 11:41 AM

Rene, Jy is reg ons probeer soveel moontlik Afrikaanse woorde skep (maak) vir nuwe dinge wat ontstaan veral op tegnologiese gebied . Jy weet in Nederland is daar baie miljoene Nederlandssprekendes teenoor n paarmiljoen wat bv Engels praat so Nederlands (Ons praat eintlik hier in S.A van Hollands) staan nie n kans om geheel verswelg te word nie. Terwyl ons hier voortdurend daarteen moet stry.
Daar word nou nuwe woordeboeke opgestel waar etlike duisende nuwe woorde opgeneem sal word ek is nie n taalkundige nie maar ek dink daar sal aan baie leenwoorde amptelike status gegee word.
Tot ongeveer na 1900 het ons Afrikaans GEPRAAT en Hollands GESKRYF toe het daar hoofsaaklik skrywers begin aandring dat ons SKRYF SOOS ONS PRAAT.ek dink ons is nou weer by daardie punt.

Ons het n paar pragtige woorde geskep. Die TANTRUM wat die kinders kry en op die vloer le en skop noem ons n VLOERMOER. DISTRUBUTOR noem ons n KNORMOER .
Ons vertel altyd die ou grappie. n Oom het by die vulstasie (service station) stil gehou om sy kar vol te maak en toe se hy vir petrol joggie "Kyk asb ook na die KNORMOER " die joggie wat nie so suiwer Afrikaans praat nie en nie die woord verstaan nie , kyk so na die ou Tannie in die kar wat nie te vriendeliklyk nie en se ' Nee ek dink nie ons moet vandag met die ou Mevrou lol nie.'

Showing all 26 posts

Create a free account or login to participate in this discussion