Overleden BN'ers? Meldt ze hier

Started by Maarten Alexander Brandts Buijs on Saturday, September 7, 2019
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

  • Private
    Geni member
  • Private
    Geni member
  • Geni member
  • Private
    Geni member
  • Source: https://www.myheritage.com/research/record-1-123650601-9-139/myheritage-family-trees?indId=externalindividual-5c2efbc8b60a5ab9e423d2852c1ed68c&mrid=a6b8211c7c0cf54abe097dac36b197eb

Related Projects:

Showing 1-30 of 407 posts
9/7/2019 at 6:57 AM

Met het recente overlijden van prinses Christina, kwam naar voren dat het misschien handig was een centrale plek te hebben waar nieuws over overleden bekende Nederlanders kan worden gedeeld, zodat curators (en andere gebruikers) de mogelijk aanwezige profielen van deze personen kunnen bijwerken.

Dus, komt u een bericht tegen dat een bekende Nederlander is overleden, geef het dan aub hier door.

9/7/2019 at 12:08 PM

Waarom alleen overleden BN-ers?

9/7/2019 at 12:15 PM

Een rijtje uit de maand Augustus van Online Familieberichten.

22-08 Henricus Wilhelmus Maria (Henk) Bergamin 83j te Nijmegen, politicus van de KVP en later het CDA
20-08 H.H.G. (Herman) Dijk 63j, bestuurder, dijkgraaf
20-08 Leo Koopman 84j te Raalte, voetballer (PEC)
18-08 Cees Werkhoven 87j te Nieuwegein, ondernemer en sportbestuurder
16-08 Maria Christina Prinses van Lippe-Biesterfeld / van Oranje-Nassau 72j te Den Haag, Prinses
15-08 Laura Maaskant 25j te Amsterdam, schrijfster.
14-08 Johanna Louise (Mies) Buillab 102j te Bilthoven, actrice (Mies Hagens)
13-08 Andreas (André) Johannes Franciscus Köbben 94j te Leiden, cultureel antropoloog, beleidsadviseur en essayist
12-08 Tom van Deel 74j te Amsterdam, dichter en literatuurcriticus
08-08 Elsa (Loek) Caspers 95j te 's-Gravenhage, verzetsstrijdster tijdens de Duitse bezetting

9/7/2019 at 2:08 PM

En dan Rutger Hauer niet noemen? :D

Bedankt Piet!

9/7/2019 at 3:41 PM

Erwin Peter Rosa de Bruijn, die komen vaak voorbij in nieuwsberichten en de kans is groot dat ze een profiel hebben hier op Geni. Maar als levend bekend persoon zijn deze geheel of gedeeltelijk prive.

9/8/2019 at 4:12 AM

Ik snap het.

9/8/2019 at 11:45 AM

Maarten het is een greep uit Augustus.
Kan wekelijks evt ingevuld worden.

Gr P

9/9/2019 at 12:44 AM

Ah, Hauer is in juli overleden, ik zie het. Ik had het idee dat dat ook augustus was, vandaar.

9/10/2019 at 7:13 AM

Een van de meest aantrekkelijke aspecten van websites als www.myheritage is dat het overlijden van voorouders de grote “equalizer” is. We weten niet meer of het aardige, goedhartige mensen waren of boze kwaaddoeners. Van sommige weten we wat hun beroep was, een burgemeester hier, een dijkgraaf daar. Wapenschilden vind je overal. Met andere woorden, de informatie is al aanwezig zonder er nog een extra etiket aan te plakken.

9/10/2019 at 8:57 AM

Maarten, Ik heb een prachtige Obituary over Diet Eman, Nederlandse resistant werker uit de Daily Telegraph geknipt maar weet helaas niet hoe ik die op dit portaal zou kunnen zetten.

Graag een e-mail aan gerardwillemcharleslemmens@yahoo.co.uk

Met dank,
Gerard

9/10/2019 at 10:31 AM

Hallo Gerard W.Ch. Lemmens, in welk bestandsformaat heeft u deze obituary?
(en even het profiel erbij)
Diet Eman

9/10/2019 at 10:40 AM

U kunt onder media een bestand toevoegen bij het profiel van Diet Eman

9/10/2019 at 11:15 AM

Piet Roestenburg,

-Bergamin, verwant, evt zoon van Johannes Henricus Carolus Bergamin ?
-Herman Dijk kan ik niet goed vinden op Geni.
-Als ik zoek op Leo Koopman komt deze te voorschijn, maar kan ik vanwege prive niet goed zien
Private
-Cees Werkhoven is mogelijk Private
-Prinses Christina is bijgewerkt
-Laura Maaskant kan ik niet vinden
-André Köbben is volgens mij deze Private
-Tom van Deel is niet te vinden
-Elsa Caspers is niet te vinden

9/10/2019 at 11:16 AM

Herstel, hier is Elsa Loek Caspers
N.C. 'Loek' Caspers
is dus al bijgewerkt

9/10/2019 at 11:57 PM

Maarten het lijkt mij evt raadzaam om evt gewoon een klein boompje op te zetten en dan later verder kijken.
Je kan de gegevens in een database zetten waardoor je weet hoe en wat en afvinken wie je evt al hebt gehad..
Ik ben druk met het Nederlands Indie verhaal en da is behoorlijk groot dus ik ben voorlopig wel druk met dat.
Ik zal wel zo nu en dan mijn bijdrage leveren voor dit verhaal.
Bergamin komt dus ook voor in Nederlands Indie.

9/11/2019 at 12:27 AM

Henricus Wilhelmus Maria Bergamin

Henricus Wilhelmus Maria Bergamin

Heeft nu een plaats in de grote tee van Geni gekregen, een verzoek tot MP gedaan.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Henk_Bergamin

9/11/2019 at 8:54 AM

01-09 Jacob Gelt Dekker 71j te Key West (Florida), schrijver, filantroop, zakenman
30-08 Rudolf Johan Lunbeck 98j te Heeze, hoogleraar wiskunde a.d. Eindhovense universiteit
30-08 Wilhelmus Hermanus (Wim) Vroom 89j te Bergen (Noord-Holland), econoom en afdelingsdirecteur bij het Rijksmuseum
25-08 Lodewijk Woltjer 89j te Genève, astronoom

Lijst tot 01 September

9/11/2019 at 9:35 AM

Rudolf Johan Lunbeck - deze bijgewerkt

Lodewijk Woltjer is mogelijk Prof. Lodewijk Woltjer

Private User, kun jij even naar de prive-profielen kijken die we inmiddels gelinkt hebben hier? Of het dezelfden zijn en deze evt bijwerken?

9/13/2019 at 7:31 AM

https://www.ad.nl/buitenland/lichaam-vermiste-tob-cohen-gevonden~a6...
Dit brengt een interessante vraag naar boven. Want wat is nu de overlijdensdatum?
Dit is zijn profiel:
Tob Cohen

Private User
9/14/2019 at 11:08 AM

Maarten Alexander Brandts Buijs ik ben op vakantie en jullie krijgen allemaal de groeten vanuit het zonnige Roemenië. Na het weekeind zal ik kijken naar alle verzoeken.

9/15/2019 at 1:43 AM

In aansluiting op deze discussie zou ik graag willen weten hoe ik een door mij toegevoegd profiel, na uitnodiging tot de stamboom, bij overlijden, als zodanig aangegeven kan worden. De persoon kan dit dus niet zelf wijzigen, maar niemand anders heeft toegang tot wijzigingen van het profiel. Dank voor een oplossing.
Dieuwertje Goedkoop.

9/15/2019 at 10:58 AM

Hallo Dieuwertje Goedkoop - Ten eerste, gecondoleerd en sterkte met het verlies. Als je naar het profiel gaat van diegene staat er rechtsboven actions/acties, in dat menu de optie 'report', daarin kun je aangeven dat deze persoon overleden is. Een curator kijkt dat na en handelt dat verder af. Mocht je een bron hebben, een advertentie of iets dergelijks, dan helpt het de curator uiteraard.

9/15/2019 at 11:21 AM

Er is wat Nederlandstalige documentatie voor Geni beschikbaar over het gebruik van de schermen en daarin is o.a. ook te vinden hoe documenten toegevoegd kunnen worden en hoe iemand als overleden kan worden gemeld. Dat document is hier te vinden: https://media.geni.com/p13/81/3e/60/3e/53444849bd137e1c/geni_scherm...

Wat aanvullende documentatie over het toevoegen van bronnen is te vinden in: https://media.geni.com/p13/2a/8c/08/dd/53444847edb3826a/geni_bronne...

Er zijn ook diverse hulp projecten voor Geni in het Nederlands waarvan de belangrijkste zijn: https://www.geni.com/projects/Portaal-voor-Nederlandstaligen/4077 en https://www.geni.com/projects/Nederlandse-handleiding-GENI-voor-Dum...

Private User
9/15/2019 at 4:21 PM

Ik voel mij geroepen om toch iets over profielen die gebaseerd zijn op personen die recent zijn overleden te zeggen.

Als het een profiel is die recent is overleden en nog gemarkeerd is als levend, dan kan een Curator deze de juiste status geven. Maar als het profiel beheerd wordt door een Geni gebruiker, dan kan alleen een Geni staff lid het op overleden zetten. Dus dat is de reden waarom Geni staff leden op een officiële manier door een familielid geïnformeerd dient te worden.

Ik vertrouw er op dat dit in de documentatie staat geschreven door Job, maar toch ik kan het niet laten om het te melden.

Over waarom alleen BN'ers, omdat hierbij ook het feit speelt, dat het gaat om een Master Profiel. En het gaat om openbare informatie.

Als een niet BN'er overleden is, dan is het niet altijd gewenst, dat deze informatie openbaar is. Soms dient het profiel nog een jaar of langer nog prive te blijven.
Om deze reden is het handig om dit forum alleen te gebruiken voor BN'ers. En vragen in het algemeen over hoe Geni om gaat met het overlijden van personen die een profiel hebben op Geni.

Private User
9/15/2019 at 4:32 PM

Zo als Maarten Alexander Brandts Buijs terecht meld sommige dingen kan alleen een Curator doen. En deze dingen heb gedaan, wat ik op overleden kon zetten heb ik op overleden gezet, maar dat kan alleen doen vanaf een desktop en ik had mijn desktop niet mee op vakantie. Ik mocht maar 30 kg mee nemen naar Romania en om een desktop met twee schermen te huren, daarvoor is het Geni budget voor de data Curatoren niet hoog genoeg ;)

Private User
9/15/2019 at 4:48 PM

Cees Werkenhoven is misschien Private maar staat in een prive stamboom. Dus voor Cees Werkhoven dient een profiel aan gemaakt te worden in de grote stamboom. Of de beheerder/zoon dient mee te werken aan openbaar making.

Private User
9/29/2019 at 8:08 AM

Ik ga even kijken wie ik weg kan werken van deze lijst.

Daniel Ernest Joseph Carol Wayenberg

Private User
9/29/2019 at 8:50 AM

En Fernando Jacob Hubertina Henrika Ricksen maar dat was meer werk. Dus hierbij het verzoek. Plaats ook de overlijdens datum en wikipedia artikel bij de BN'er.
En waar mogelijk de Geni profile-link

Showing 1-30 of 407 posts

Create a free account or login to participate in this discussion