Brita Kristiina Blomberg - Entisen kumppanin nimi hakusissa..

Started by Janita Helga Helena Blomberg on Sunday, June 13, 2021
Showing all 4 posts

Hei,
Olen koittanut selvittää kuka on tämä mies jonka kanssa Brita on saanut Iso-iso-isoisäni Jafet Blombergin. Sukupuussani tämä mies näkyy vain N.N nimellä varmaankin siis nimetön.nimetön. Uskon, että tämä tieto on varmaankin maksumuurin takana, sillä matcheissani näkyy myheritagessa ja täällä Genissä, että miehestä on tallennettu tieto, mutta juurikin tämän maksumuurin takana näyttäisi olevan.. Tiedän, että Britalla on nämä muutkin lapset, mutta juuri Jafetin isä ei ole minulle vielä selvinnyt.

Hei!
Jafetin isää ei tiedetä, hän on syntynyt ennen Britan avioliittoa. Luonnollisesti isä on joku, mutta keinoja sitä selvittä ei kyllä ole, kun kastemerkinnässä ei ole asiaan mitään viittausta. Joskus on merkitty "isän sanotaan olevan/fader sägs att vara", mutta tämänkin merkinnän puuttuessa tieto isästä jää meille arvoitukseksi, jollei sitten tuomiokirjoista sattuisi löytymään Britan nostamaa kannetta elatusmaksuista tms. Tätä en kyllä ole tarkistanut itse ainakaan.
Myheritagessa varmastikkin joissain puissa on laitettu isäksi Britan sittemmin kuvioihin tullut aviomies Taneli/Daniel, oli yhdessä vaiheessa laitettu isäksi Genissäkin. Jafetin veljet Paavo ja Kalle ovat aviottomina syntyneitä myös. Jafet on syntynyt 1839 ja Brita on mennyt naimisiin Daniel Tapanisen kanssa vasta 1856 Jafetin ollessa jo lähes 17-vuotias.
T: Leena Lehtimäki (kolmas serkkusi yhden sukupolven erolla =)

Hei,
Ja kiitos vastauksestasi, tämä hieman selkeytti asiaani. Tutkin kulttuuri taustaani ja näyttää siltä, että vastaukset voisivat olla hyvinkin juuri tämän kyseisen miehen takana.. Kiitos avusta, toivon löytäväni miehen vielä tulevaisuudessa.

Hei!
Nyt alkoi kiinnostamaan tuo kulttuuritausta-asia ja vastausten oleminen Jafetin takana. Voisit vaikka laittaa minulle yksityisesti viestiä täällä Genissä.
T: Leena

Showing all 4 posts

Create a free account or login to participate in this discussion