Genealogie in de Lage Landen...

Started by Private User on Monday, August 3, 2015
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing all 27 posts
Private User
8/3/2015 at 10:57 PM

Aan : ALLE Nederlandstalige GENI-gebruikers
C.C. : Private User - Fred Bergman - George J. Homs - Private User -
Betreft : Wissel-werking met FB-groep 'Genealogie in de Lage Landen'

Sinds korte tijd is er ook op Facebook een groep actief om profielen die in onze 'Genealogische omgeving' van belang zijn voor het voetlicht te brengen. Het lijkt me in dat verband nuttig en leuk hier aandacht te vragen voor Nederlandse profielen die misschien tot dusverre niet opvielen, maar wel in aanmerking komen voor een aureooltje....

Wanneer u hier een profiel met een interessant Curriculum Vitae meldt, kan dat de Nederlandse curatoren stimuleren hen de aanduiding MP = Master Profile te verschaffen, zodat we ook internationaal accenten kunnen leggen op 'onze' gemeenschappelijke geschiedenis.

8/3/2015 at 11:40 PM

Ook Dimitri Gazan is recent curator in Nederland.
Als ik mag toevoegen... de groep op Facebook wou niet expliciet een Geni user groep zijn, maar juist ook geïnteresseerden buiten Geni aantrekken. Er zijn momenteel ruim 360 leden in de groep. Sommigen kwamen inmiddels ook op Geni, allicht omdat ze op die manier meer achtergrond te zien krijgen rond historisch profielen, maar ook omdat ze op die manier verrassende en interessante nieuwe familiebanden ontdekken.

Private User
8/4/2015 at 1:03 AM

Sorry, behalve Dimitri vergat ik ook Private als Nederlands/Afrikaans-talige curator.

Private User
8/4/2015 at 2:07 AM

Dit lijkt me een goeie candidaat voor een erelintje:

* Ralph Dundas Tindal, baron

Private User
8/4/2015 at 3:34 AM

Aan de Nederlans(-talige) Curatores:

Heeft het ook zin om een speciale project-pagina te maken met daaraan gekoppeld ALLE profielen met een MP-merk uit de Lage Landen? Of zijn dat er al ontzettend veel? Sommige daarvan zijn trouwens onder curator-beheer van Non-Natives, zullen we maar zeggen. Dat lijkt mij een te vermijden gang van zaken, maar goed, dat stamt nog uit de 'goeie-ouwe begin-tijd van Geni'.

Private
8/5/2015 at 12:20 AM

Nieuwste post op Lage Landen:
https://www.facebook.com/groups/genealogie.lage.landen/permalink/16...
Zangeres zonder Naam
Maar ook heel veel historische profielen uit de Lage Landen.
En vanzelf ook heel veel Geni profielen. Dus er valt een hoop te ontdekken.
Zowel voor Geni leden maar ook voor niet Geni leden. Maar in ieder geval voor iedereen met interesse in de Lage Landen.

8/5/2015 at 2:56 PM

Private User

Het zoeken van alle MP profielen zou niet zo moeilijk moeten zijn
Gebruik Google en zoek naar:
"MP" site:geni.com/people
Helaas vind Google daarbij niet het geboorteland, dus daarop selecteren werkt niet.

Private User
8/5/2015 at 3:43 PM

Graag een aureooltje = MP-status voor:
* Ellen Vogel

Private User
8/9/2015 at 1:20 AM

Ik ben een discussie gestart op de plaza concepts over samenwerking in projecten op basis van interesse of expertise. We kunnen experts interesseren van buiten Geni via googlegroups. Bijvoorbeeld soc.genealogy.medieval@googlegroups.com

8/9/2015 at 2:25 AM

(bovenstaande is een emailadres)

Je bedoeld deze URL:
https://groups.google.com/forum/#!forum/soc.genealogy.medieval

Private User
8/9/2015 at 3:09 AM

Het vervelende van GOOGLE-initiatieven is, dat je direct weer wordt getriggerd om gebruik te maken van hun web-browser e/o een gmail-account te nemen, omdat ze veel auteurs-rechtelijke aspecten hebben weten te vangen in een spinneweb van 'gebruikers-rechten'. Ik doe als SAFARI-adept dus nooit graag mee aan groepjes die door deze groot-grutter zijn gesponsord...

8/9/2015 at 5:17 AM

Het lijkt me vooral de bedoeling om deze mensen over te halen een (gratis) Geni account te nemen en o.a. gaan deelnemen aan de 'Medieval Plaza'

https://www.geni.com/projects/Geni-s-Medieval-Plaza/26958

Misschien is het een idee om een standaard uitnodiging op te stellen en rond te sturen naar de deelnemers van die Google groep?

Private User
8/9/2015 at 6:31 AM

Private User

Heb je/hebben jullie overwogen om een professionals-groep te starten op www.linkedin.com ? Sommige groepen stellen nix voor, maar ik heb bijvoorbeeld gezien hoe het ook kan met de groep TREES, bestemd voor horticularia etcetera, dus typisch voor boom-kwekers, -determineerders, -handelaren, -liefhebbers, -gebruikers als park-aanleggers, etc.

Private User
8/10/2015 at 3:13 AM

Zowel bij Google als bij Geni als andere gratis webservice is het een nadeel dat je getriggerd wordt om gebruik te maken van andere services.

Nu heeft iedereen zo zijn voorkeuren en juist als iemand al actief is op google groups of linkedln kan zijn contacten en kennis inzetten om Geni te promoten.

Dit werkt niet als je een weerstand tegen hebt of als je niet thuis bent om dat sociale medium.

Private User
8/10/2015 at 3:22 AM

Private User Moet zeggen dat mijn WEER-stand tegen LinkedInn, ik noem ze Linke Loetje, erg groot is geworden. Heb er veel in geinvesteerd toen het net startte, maar het is en blijft toch alleen een interessant platform voor HEAD-hunters en andere job-hoppers. Ben er onlangs weer actief geworden uit strategische overwegingen, maar schrok hoe het tot een reclame-uithang-bord is geworden. En... ze nodigen mensen uit uit je netwerk, zonder dat je dat even goed kunt beoordelen. Kreeg zelfs van een oud-hoogleraar in mijn eigen mail een bericht dat hij daar niet zo van gediend was... Kortom: het blijft modderen met de gangbare, uit profit geboren, social media! Hoop van ganser harte dat MEMLINQ.com dat dilemma gaat dichten.

8/10/2015 at 3:43 AM

Probleem van Geni en Facebook is de armoedige softwaremet beperktemogelijkheden. Ik zweer meer bij Wiki platformen!Q

Private User
8/12/2015 at 1:33 PM

Wat is je mening over wikitree? Voordelen van big tree, maar het is wel een wiki ipv Geni, dat een verdienmodel heeft net als faceboek.

Overigens vind ik LinkedIn geen gepaste plek om een project te starten over stambomen. Maar dat is mijn persoonlijke mening en gevoel.

Private User
8/13/2015 at 1:05 AM

Heb net weer een profiel gevonden dat een MP-status 'verdient':
* Linda de Mol

Mee eens, collegae?

8/14/2015 at 10:45 AM

wikitree is veel te primitief, niet meertalig, niet flexibel, en qua aantal profielen een lachertje, namelijk nog geen 10 % van Geni.

8/17/2015 at 1:29 AM

de enige site die het verdient om mee te helpen verbeteren vind ik FamilySearch, de enige site ook die meer profielen heeft dan Geni en geen commerciële motieven heeft (wel laakbare wederdopersmotieven)

In Afrikaans het ons n spreek woord wat ons gebruik as dit weer beter gaan na dat dit n tydlank sleg gegaan het. Dit kom al n paar eeue met ons saam. en dit spruit uit die tyd toe die Franse en toe weer die Engelse die Kaapkolonie beset het en hulle dit toe weer terug gegee het aan die Nederlanders

Ons se "DIE KAAP IS WEER HOLLANDS'"Dit meen alles is weer reg om te dink ons gebruik dit al vir n paar honderd jaar.

Bloed genoten verkwalijk mij niet dat ik dat ook hier seggen. Fred geloofd my ik heft geen laakbare wederdopersmotiefen. Dat is goed gesegd.

9/3/2015 at 1:06 AM

we zouden ook een discussie kunnen openen met de titel genealogisch praathuis, van alles wat, serieus en/of gezellig!

Private User
9/3/2015 at 3:11 AM

Fred Bergman

...en een discussielijn om Nederlandse profielen te droppen die de MP-status verdienen. De betekenis van dat label heeft nog steeds een discutabele associatie bij mij, want voorrang in de search-functie vind ik persoonlijk ERG irritant, maar binnenkort noemen we het gewoon een MEMLINQ-Profiel... waar ik het vroeger destineerde als :
* MIJN Profiel, dus afblijven andere gebruikers (sloeg op de curatoren die graag bekende wereldburgers willen inlijven)
* MOOI Profiel... waar iedereen toch eens naar moet kijken, omdat het zo compleet en netjes is ingevulgd, met prachtige plaatjes en met aanhangige projecten die er ook werkelijk toe doen (persoonlijk heb ik een hekel aan projecten die 'Bekende', 'Beroemde' of anderszins persoonlijk interpreteerbare adjectieven gebruiken)
* MARKANT Profiel... iets breder dan Bekend of Beroemd, maar wel om te delen met mee-GENI-gebruikers
* MOELIJK Profiel... want er zijn zoveel beheerders dat je door de bomen het geni-bos niet meer kunt ontwarren en door de vele samenvoegingen zijn de meest relevante & betrouwbare bron-gegevens allang niet meer toegankelijk. Die moeten dus beschermd worden, maar alleen voor die velden die EN compleet, EN correct EN ingevuld in de 'native-language', due voor ons taalgebied geen The Hague, maar 's-Gravenhage, toen de stad Den Haag die naam nog droeg...

Private User
10/11/2015 at 4:11 AM

Een van de meest waardevolle nederlanders allertijden. Niks vorst, jhr, politicus, burgemeester, tv-ster etc., nee een "levensredder". Mocht er een opvolging van het project mensen uit de Lage Landen komen, wil ik graag dat internist Willem Johan Kolff aandacht krijgt ! Uitvinder van de kunst(matige) nier, de hart-long-machine. Voor de uitvinding van de kunstmatige externe nier stierven mensen een gruwelijke dood omdat de afvalstoffen(gif) zich een weg door het hele lichaam zocht bij afwezigheid van functioneren van de nier.

Ook heeft hij aan het kunst-oog gewerkt. Tot aan zijn dood in 2009 werden naar schatting 20 miljoen levens door zijn inzet gered ! Ook heeft hij in het verzet zeker meer dan 1200 mensen, veelal joden, het leven gered. Over dit soort mensen wordt geen film gemaakt, laat hij dan op z'n minst als het ooit wordt doorgezet, de aandacht krijgen die hij verdient !!
Meer weten: zie zijn profiel van Diederik Mooij:
Willem Johan Kolff
Voor artikelen:
http://dodenwake.blogspot.be/2009/02/willem-kolff-de-man-van-de-kun...
Rene van Oeveren

Private User
10/11/2015 at 5:38 AM

van de week op het binnenhof geweest en een rondleiding gekregen
door de ruimten van de tweede kamer
« Bij het Binnenhof | Home | Het hart van de democ… »
In het doolhof
Maandag 15 Oktober 2012 om 00:00

Als bezoeker meldt je je bij de balie, waar je identiteit wordt gecontroleerd en je een bezoekerspas krijgt. Je wordt verzocht in de hal te wachten, tot je wordt opgehaald door je gastvrouw of -heer. Vanuit de hal heb je uitzicht op de Statenpassage, die is afgesloten met toegangspoortjes. Gelukkig geen controlepoortjes, want dan zou het alarmsignaal zijn afgegaan door mijn twee protheses en die herrie vind ik op een vliegveld niet leuk en zou ik daar zeker niet leuk vinden.

Sinds 1992 vergadert de Tweede Kamer in een nieuw complex, waarin enkele oudere gebouwen zijn opgenomen: het vroegere Hotel Central en twee voormalige ministeries, Justitie en Koloniën. Alle gebouwen zijn met elkaar verbonden, met als centrale plek de Statenpassage van 100 meter lang en 24 meter hoog. Als burgers petities aanbieden aan de Tweede Kamer, gebeurt dat meestal in de Statenpassage.
Langs de gevel van het voormalige ministerie van Justitie staat een beeldengalerij, samengesteld door Henk van Os en Rudi Fuchs met 18 bustes van beroemde schrijvers, dichters, staatslieden, wetenschappers en industriëlen welke staan in een halve cirkel rond het beeld van Icarus, waaronder een internist met achternaam "van Hasselt".
een kwartiertje googlen geeft mij niet de namen van deze belangrijke
MP-personen. Hoe gaan wij toch om met onze erfenis!
Wie weet deze wel? En zijn ze al als MP in geni opgenomen?

Private User
10/11/2015 at 5:42 AM

er is wat teveel gecopieerd, Het was niet mijn bedoeling het stukje
van "als bezoeker" tot "gebeurt dat meestal in de statenpassage" mee te copieren, en is totaal niet relevant voor mijn vraag over de MP-bustenamen

Private User
10/11/2015 at 8:12 AM

Private User Uit het stukje maak ik op dat gaat om 18 personen. Maar gaat om de beelden in de Statenpassage? "Dat is een nogal willekeurig bij elkaar gebrachte groep van beelden, die allemaal bruiklenen zijn van musea. Wat er beschikbaar was en in verhouding enigszins bij elkaar paste is daar (tijdelijk) geplaatst." Dat is een citaat in een officieel antwoord op de vraag of een buste van Spinoza daar tussen geplaatst kan worden. Dus het zullen wel belangrijke personen zijn.
Het lijkt er op dat iemand even langs moet gaan in de Statenpassage en de NAW gegevens van de 18 op of de voorlichtingsdienst van de 2e kamer aan moet schrijven.

Showing all 27 posts

Create a free account or login to participate in this discussion