ATTENTIE: Curators, help mij met dit probleem/deze problemen !

Started by Fred Bergman on Thursday, June 30, 2011
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing 91-120 of 3239 posts

Sesario could also be written as Cesario ?

You can find a Dutch Caesar EISMA -maybe an ancestor because of the same name?- here:
* https://familysearch.org/pal:/MM9.1.1/XBYH-6XH

—jMVu— yes Sesario Eisma is the eldest that I can trace here in the Philippines aside from his Brother Basilio Eisma. Estimated DOB circa 1850.

Parents: Sesario Eisma, Dionisia Ballesteros
o TOMAS Ballesteros EISMA Brother of Feliciano Eisma - Date of Birth: 1883, First cousin of Francisco & Agapito Eisma
o RAFAELA VALDEZ 1ST Wife
o SEMEONA JAPSON 2ND Wife Marriage Date: 07 Nov 1916 - Date of Birth: 1892

Het raadsel die ik graag wil zien te zijn opgelost,Ik zit namelijk met een vast gelopen onderzoek betreffend de familie naam Huijer,op de site Geni staat een archief ,met de Naam Dirk Huijer,of is het Dirk Huijer van Boekholt uit Munsterland wonende Anjelierenstraat,getrouwd met Anna Bosman,ouders dood.

Nu het volgende een van mijn voorvaderen heet Joannes Hendricus Huijer,geboren :23-11-1794 te Amsterdam getrouwd met Anna Bosman,

Wie kan mij het RAADSEL oplossen,wie van beide is nu mijn voorvader,
En wie is nu Dirk Huijer van Boekholt
Heet hij gewoon DirkHuijer,of Dirk Huijer van Boekholt,wat is nu zijn Afkomst,en Herkomst? Zie archieven.Geni Roy Huijer@Roy Huijer.

Velen Dank.

Ik deed net een testje op http://www.geni.com/projects/HistoryLink/14021
Daaruit komen een redelijk aantal master profiles, maar ik denk dat het aantal eigenlijk wel hoger zou kunnen zijn. Er is in Nederland redelijk wat te vinden in de archieven, dus het zou mogelijk moeten zijn om een aantal profielen goed te documenteren.

Is er een manier om uit te vinden voor welke profielen er veel nazaten zijn geregistreerd? Is het een idee om voorouders te kiezen die ook bekend zijn op de Karel de Grote site?

Job Waterreus

ik heb een keer gekeken op die projectpagina van historyLink, maar snap eigenlijk nog niet waar het om gaat. Kun je dit simpel uitleggen misschien?
alvast dank & groet, jeannette.

Private User

Je kan iemand invoeren en dan zien hoeveel voorouders je boom nog mist en dit ook vergelijken met de totalen voor de hele Geni wereldboom. Je kan bovendien zien hoeveel masterprofielen er in elke generatie zijn (dat moet je dan bij opties wel opgeven) en dan ook die profielen laten zien.
Een voorbeeld: http://jjw0.herobo.com/geni/HistoryLink_20131015.htm

IK LAS HIERBOVEN DAT ER NOG MEER VOORVADERS TE VINDEN ZIJN,VOOR DEGENE DIE SAMEN WERKT AAN DE WERELD BOOM,
OOK IK ZOEK NAAR ANCESTORS OF DIRK HUIJER.

Ik heb geduld,vindt het spannend.

Hallo allemaal,
Ik heb een probleempje, mijn voorvader Leendert Pieter BROCX trouwde met zijn eigen (volle) nicht (first cousin) Jacoba Paulina BROCX, dochter van de broer van zijn vader, Jan Manuel BROCX. Zijn vader was Willem Leendert BROCX, de jongere broer van haar vader Jan Manuel BROCX. Ik stam via mijn oma Wilhelmine Albertine BROCX van beide broertjes en hun beider vrouwen af, maar ik weet niet hoe ik dit in Geni aan kan geven. Als ik nu via de lijn van mijn voormoeder Jacoba Paulina BROCX in Geni naar haar ouders ga, dan is haar vader Jan Manuel BROCX mijn oom in de zoveelste graad, in plaats van mijn over-over-over-groot-vader in de zoveelste graad en haar moeder Anna Catharina ROSS is zelfs niet meer dan een aangetrouwde over-over-tante van mij en dat terwijl ik via haar dochter gewoon van haar en haar man af stam. Dit is meerdere malen in mijn voorgeslacht gebeurd, dat een volle neef en nicht met elkaar trouwden, maar ik kan dat niet goed aangeven in Geni en het lukt me ook nog steeds niet nadat Fred Bergman me heeft uitgelegd hoe ik dit probleem kan oplossen. Kan iemand dit probleem a.u.b. voor mij verhelpen ? Het gaat om dit echtpaar: Leendert Pieter Brocx en Jacoba Paulina Brocx
Alvast hartstikke bedankt. Vriendelijke groet en een heel goed uiteinde en alvast een heel goed 2014 toegewenst ! Recia Bruggeman-Toth.

Recia,

Als er meerdere relaties zijn met dezelfde persoon dan geeft Geni wel vaker de relatie niet goed aan. Ik denk niet dat je daar heel veel aan kan doen.
Je kan het pad tussen 2 personen opvragen. Als daar een fout in zit dan kan je kijken of dat te corrigeren is. Maar aangezien er meerdere paden tussen 2 personen kunnen zijn van dezelfde lengte, kan het dan nog zijn dat Geni een andere weg kiest en daardoor op een andere realtie uitkomt. Het kan ook zijn dat er ergens nog een conflict in de boom zit, waardoor Geni een andere relatie vind.
Het is dus nog niet zo gemakkelijk.

Misschien kan een van de anderen je beter helpen.

Private User,

http://www.geni.com/path/Recia+Ilona+Albertine+Bruggeman+T%C3%B3th+...

http://www.geni.com/path/Recia+Ilona+Albertine+Bruggeman+T%C3%B3th+....

Beiden paden lukte meteen.
Als er geen goede pad zou zijn kan een Geni pro op de kleine grijs cirkel (er is een pij aan beiden kanten) rechts naast de naam boven het pad te drukken. Als er veel beweging is in een boom kan het zijn dat de relaties veranderen. Dan kan je weer drukken op dat cirkeltje voor een nieuwe calculatie van het pad

* Een curator ziet meteen een nieuwe pad maar pros moeten nornaal een tijdje op wachten. Geni stuurt een bericht zodra de calculatie klaar is. Hoe het gaat als je geen pro bent weet ik niet

Oke, hardstikke bedankt Ann ! Groet, Recia.

Sorry Ann, hier ben ik nog even. Het gaat bij Leendert Pieter BROCX ook nog wel goed en bij zijn ouders ook, bij zijn vrouw Jacoba Paulina BROCX gaat het ook goed, maar haar vader is dan opeens mijn verre, verre oom en haar moeder (waar ik via Jacoba Paulina BROCX van af stam), is alleen maar de vrouw van mijn verre, verre oom .... maar hun dochter Jacoba Paulina is gewoon mijn volledige voormoeder, dus bij haar ouders gaat het mis, omdat haar vader de broer is van de vader van haar man en dus haar oom ! Dit is haar moeder Anna Catharina Ross Kun jij dit voor me oplossen ?
Groet, Recia.

En Ann, dit is dus de vader van Jacoba Paulina BROCX, mijn voormoeder Anna Catharina Ross mijn pad naar hem toe zegt dat hij mijn 6th great-uncle is en zijn vrouw Anna Catharina ROSS is volgens het Geni pad naar mij toe mijn 6th great-aunt, maar ik stam via hun dochter gewoon van hen beiden af dus moeten zij mijn ....?.... great-grand-father and ....?.... great-grand-mother zijn, net als zijn broer en zijn vrouw dat van mij zijn. Is dit een probleem dat niet opgelost kan worden in Geni ? Job, jij ook bedankt voor jouw antwoord in deze zaak. Denken jullie dat dit op te lossen valt ? Deze mensen zitten naar mijn idee niet eens zo heel erg ver weg in mijn stamboom en dan vind ik dit toch zo vreemd ! Groet, Recia.

Sorry Ann, ik was de link vergeten naar de vader van Jacoba Paulina BROCX, die dus volgens Geni mijn 6th great-uncle is in plaats van mijn great-great-great?-grandfather ! Johannes Manuel (Jan) Brocx Ik hoop dat dit op te lossen is, juist ook omdat ik ontzettend veel onderzoek heb gedaan naar deze voorouders van mij en dan zou ik volgens Geni maar zijdelings aan ze verwant zijn ! Ik stam gewoon rechtstreeks van ze af via hun dochter en mijn moeders moeder. Groet, Recia.

Recia en Ann,

Als gewone gebruiker kan je het pad door geni laten uitrekenen. Je krijgt dan een mailtje als Geni klaar is met de berekening.
Aangezien er voortdurend binnen Geni toegevoegd en gewijzigd wordt, is het berekenen van zo'n pad minder gemakkelijk dan het lijkt. Er kunnen veel verschillende paden zijn tussen twee personen en om te allemaal te testen kost best wel wat tijd. Probleem kan zijn dat er intussen weer wat gewijzigd wordt wat van invloed kan zijn op het kortste pad. Bovendien staan de gegevens niet allemaal op dezelfde machine. Om een pad te bepalen kan het nodig zijn om gegevens tussen verschillende machines uit te wisselen en ook dat kost tijd.
OOk worden dezelfde gegevens op verschillende machines opgeslagen (zodat ze niet verloren gaan als er met een machine iets fout gaat). Het bijwerken van die gegevens kost ook tijd. Dus het kan zijn dat er toevallig op een machine gekeken wordt waar een bepaald gegeven nog niet is bijgewerkt.

Maar ik zou verwachtten dat er uiteindelijk een goed pad uit zou moeten komen. Maar het kan best een tijd duren voordat Geni dat pad gevonden heeft.

Job en Recia,
Als jullie vlug een pad wil zien tussen 2 profiles zal ik het doen. Ik heb dan wel de links nodig. Ik hoef NIET te wachten op een calculatie. Ik moet natuurlijk wel online zijn :-)

Ann,

Wat mij betreft niet nodig.

Sinds enige tijd worden in de tekst weer vrijwel alle woorden, namen etc. onderstreept met hetzij een rode, hetzij een groene lijn. Hebben jullie dat ook en zo ja, wat bedoelt GENI hiermee? Of kan ik het ergens 'uitzetten'. Heb het ooit eerder gezien, maar toen is het vanzelf weer verdwenen.

Volgens mij moet je helemaal naar beneden scrollen en aan de onderzijde waar staat:
"Nederlands" aanklikken, dat is de vertaalmodus. Probeer eens, ik zeg het uit mn hoofd, is mij nl ook weleens overkomen :-)

Ja als je het hebt aangeklikt zie je staan "activeer inline vertalingen"" en in jouw geval staat er dan "schakel inline vertalingen uit" aanklikken en het is opgelost.

Kan iemand deze nieuweling helpen. Mijn betovergrootvader was 3x getrouwd. Hoe ik de volgorde ook probeer te wijzigen, de vrouw waar hij als eerste mee trouwde blijft als laatste staan. De andere 2 kan ik wel van plek verwisselen in mijn boom.

Willem Luten

eerlijk gezegd heb ik nog nooit logica gezien in de plaats die een echtgeno-o-t-e in de stamboom kreeg samenhing met de trouwvolgorde. Maar je kunt die huwelijksvolgorde wel aangeven. Bij het bewerken van het profiel moet je dan naar relaties gaan en daar is een vakje voor de volgorde. Heb je dat al geprobeerd?

Misschien hangt het ook samen met het aantal kinderen dat er 'onder moet kunnen hangen'. Weet bijvoorbeeld Job Waterreus of George J. Homs hoe het technisch zit?

Via bewerken en verwanstchappen kan ik wel de huwelijksvolgorde wijzigien, maar ik zie het niet terug in mijn boom

In de boom staat het hokje van de laatste echtgenoot steeds eerst ( van links naar rechts). Is dat niet het geval?

Ha, goeie vraag van Willem! Want het is mij ook nooit gelukt om de huwelijksvolgorde te veranderen. Er is wel een optie tot veranderen maar vervolgens gebeurt er niets. Of.... ondanks geen nieuweling heb ik het trucje niet onder de knie gekregen.
George, in de boom zie je als ze juist zijn ingevoerd, de laatste echtgenoot het dichtstbij staan, maar als je later een echtgenoot toevoegt die een latere echtgenoot is dan blijft dit profiel verder weg staan.
Dan heb je de optie tot veranderen huwelijksvolgorde die vervolgens niet werkt. En als die wel werkt wil ik ook heel graag weten hoe! :-)

Het is niet logisch maar als je weet dat er meer dan een echtgenoot or echtgenote is, zeg maar drie, begin met de derde, dan de tweede, en nr. 1 als laste.

Als het toch mis gaat omdat je niet wist hoeveel echtgenoten dat er waren en ze verkeerd staan zet ze in de goede order on het relaties pagina.

Dan komen er nog TWEE stappen; eerst klik je op 'save marriage order' en dan op klik 'save and close'.

Tip - Soms moet je wel een beetje naar onder scrollen voordat je 'save and close' kan zien).

ik heb ooit een ticket geopend en een advies gegeen de profiel presentatie, die ik achterlijk slecht vind op Geni, te verbeteren, maar kennelijk interesseert Geni zich daar niet voor, nooit enige reactie gezien !

Zo te zien wordt de volgorde niet gebruikt voor het boomoverzicht (althans niet als er een huwelijksdatum bekend is).
Ze zijn zo te zien ook onafhankelijk van elkaar. Bij mij testgeval was de huwelijksdatum voor alle huwelijken bekend, dus mogelijk wordt de presentatie volgorde in het boomoverzicht door de huwelijksdatum bepaald.

Dank voor jullie reacties, maar wat een gekkigheid. Ik veranderde de taal van Nederlands naar Engels. Bij elk individu in de boom verschijnt er een extra optie "tree". Daar op geklikt en sommige dingen schieten in eens in de juiste volgorde.

Showing 91-120 of 3239 posts

Create a free account or login to participate in this discussion