SAMENVOEGING GEVRAAGD ! Curator, doe deze samenvoeging

Started by Fred Bergman on Saturday, July 9, 2011
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing 61-90 of 1137 posts

Allemaal OK nou!

http://www.geni.com/merge/compare/6000000011986602493?fsession_id=1...

Een van de beheerders is al jaren met meer actief.

Bedankt

Gedaan Private User

Wegens chronishe doofheid van de dienstdoende curator, en de slimme wikitree-gebruiker die een duplicaat maakte:

http://www.geni.com/merge/compare/6000000013313514628

Nu maar hopen dat ik dit goed heb gepost. :-)

En natuurlijk heeft ze mijn verre neef Charles ook dubbel gedaan. Snap niet hoe mensen kunnen denken dat we hier de royalty nog niet hebben.

Enno Borgsteede de profielen zijn samengevoegd nu.

Private User Dank je. Ik probeer zoveel mogelijk zelf te doen, ook nu ik geen Pro meer ben, maar deze kon ik niet.

Geeft niets hoor, wij zijn hier om te helpen, waarschijnlijk omdat het MP profielen waren dat je het niet zelf kon samenvoegen.

Klopt. Ik merk alleen dat het soms vervelend wordt om steeds hulp te vragen voor problemen die naar mijn mening vooral door Geni zelf worden veroorzaakt. Mensen met een gratis account (en dat heb ik zelf ook), maken profielen aan van beroemdheden, krijgen hints over dubbelen (hoop ik), en moeten dan betalen om de rotzooi die ze zelf hebben gemaakt weer ongedaan te maken. Zo lijkt het wel of Geni zelf die rotzooi wil, dan wel curators en pro's ervoor laat opdraaien. Niet leuk.

Ik ontdekte dit weekend bijvoorbeeld alweer een Jane Seymour, en dan bedoel ik niet de actrice, maar een van de vrouwen van Hendrik VIII. Samenvoegverzoek gestuurd, en wachten, wetend dat de curator van Jane waarschijnlijk ook al heel wat werk heeft liggen. Deze Jane hangt dan ook nog eens aan een Hendrik VIII uit de 13e eeuw, en niet de 15e, zoals het hoort, qua geboortejaar dan. En dan word ik toch even moedeloos.

Enno,

Het is handig om voordat je een profiel toevoegt waarvan je sterk kan vermoeden dat het al aanwezig is, eerst even te zoeken of het er al is.
Is het een openbaar profiel (bij een bekend persoon zal dat meestal zo zijn), dan kan je het bijna altijd via Google vinden door daar te zoeken op de naam met de toevoeging site:geni.com
Het is omslachtig, maar toch minder omslachtig dan iemand anders weer te moeten vragen een dubbel profiel samen te moeten voegen.

Job Waterreus, dat doe ik ook al lang, maar helaas zijn er anderen die dat niet doen, zelfs mensen die ik al een hele tijd van wikitree ken, en dat verbaast me eigenlijk nog het meest.

Overigens heb ik een truc die zonder Google werkt. Hier op de site krijg je bij een gevonden persoon namelijk steeds weer die vraag om geld, maar als de persoon niet prive is, zie je ook een pop-up met familie. Klik je daar op een familielid, dan krijg je een link met doorverwijzing (through) en die werkt altijd. En met 1 klik verder zit je dan ook weer bij de persoon die je eigenlijk zocht. :-)

Enno,

Dank je voor de tip. Ik gebruik naast de ingelogde sessie meestal ook een sessie met Geni die niet ingelogd is, dan krijg je daarin bij het zoeken gelijk een rechtstreekse link, maar dat werkt alleen voor openbare profielen.

Ik blijf het vreemd vinden dat Geni het zo moeilijk maakt en ook niet automatisch een schermpje toont voor conflict oplossen na een merge.

Unknown Profile

Anthonij Adriaansen

Gedaan Ko ik heb ze gelijk even voor je samengevoegd

Unknown Profile

Marinus van Alten

Voor Arie kon ik met de zoekfunctie geen kandidaat vinden, en zonder Pro lukt het dan niet. Twee andere die op mijn lijst staan, waarvan ik pas wel dubbelen heb gevonden, zijn:

Sir Thomas Skipwith

Dirk Jansz Roos

Ik zie voor beide dat er tree matches binnen Geni zijn (blauw), maar weet niet of die door mijn recente handmatige samenvoegingen al verholpen zijn.

Ik zie verder nog 6 interne overeenkomsten bij Van der Laarse, maar die kan ik misschien oplossen door ontbrekende data toe te voegen. Helpt dat niet, dan komt er binnenkort nog een lijstje.

Enno Arie van Tol is samengevoegd. Sir Thomas Skipwith heeft totaal verschillende ouders, geen match of iemand heeft totaal verkeerde gegevens ingevoerd bij een van zijn profielen.
Voor Dirk Janszoon Roos zie ik geen overeenkomstig profiel meer

Private User, sorry, dit was niet de bedoeling. Arie van Tol stond mogelijk als match met zijn heel jong overleden voorganger met dezelfde naam, en ik hoopte dat je dat kon nakijken, en hem als dat werkelijk de 'match' was als foute match kon markeren, zodat ik em niet meer zou zien als potentiele samenvoeging.

Ik had dat er misschien bij moeten zetten, want nu het toch om die Arie ging, moet je het ook weer terugdraaien, en dat is zonde van je werk.

Geeft niets ik draai het terug, geen probleem en sorry dat was mij niet geheel duidelijk

De samenvoeging word momenteel ongedaan gemaakt.

Dank. Ik heb bij de 6 Van der Laarses net ontbrekende data ingevuld. Dat zijn bijna allemaal personen a la Arie, dus voor een groot deel kinderen van een echtpaar met dezelfde naam, 1e jong gestorven, 2e soms ook. De blauwe blokken staan er nog steeds, en eerlijk gezegd weet ik niet wanneer die weer opnieuw berekend worden.

Als ik ze over een tijdje nog zie staan, vraag ik je hulp nog een keer, en zet ik er ook bij dat het mogelijk om valse matches gaat. Is dat goed?

dat is prima dan geef je maar even een gil ;)

De 1e in een reeks van Van der Laarse:

Cornelia van der Laarse

Met de zoekfunctie kom ik er niet uit. De familie is door de vereniging Oud Aalsmeer behoorlijk goed in kaart gebracht, en ik heb bij veel ook goede bronnen. Ben benieuwd wie de kandidaat voor de samenvoeging is, en bij twijfel kijk ik graag zelf even naar de link van die kandidaat.

Nummer 2 en 3 zijn broers:

Cornelis (1) van der Laarse

Cornelis (2) van der Laarse

Ze hebben allebei een blauw blokje, en ik heb ook hier gezocht naar andere kandidaten, die ik niet gevonden heb. Onderling in elk geval NIET samenvoegen.

En tot slot:

Jacob van der Laarse

Jacob (1) van der Laarse

Jacob (2) van der Laarse

De 1e, met 2 stamboomovereenkomsten is een halfbroer van de ander twee, die elk 1 overeenkomst hebben. Als ze naar elkaar wijzen ook weer NIET samenvoegen.

Enno Borgsteede geen van de profieltjes waren overeenkomstig, de blauwe blokjes zouden nu weg moeten zijn.

Dank je wel. 5 van de 6 zijn weg, maar

Cornelis (2) van der Laarse

niet. In de match list staat daar NEW bij, en Cornelis (1) wordt niet genoemd. Als ik zoek op naam komen alleen deze twee eruit, dus het lijkt erop dat Geni nog een trucje heeft uitgehaald.

Ik heb er nog 1 in een hele andere tak, maar dat is een verre Engelse over-...-grootmoeder die ik eerst zelf bestudeer.

Showing 61-90 of 1137 posts

Create a free account or login to participate in this discussion