OPENBAAR MAKING GEVRAAGD ! Curator maak dit profiel openbaar

Started by Fred Bergman on Saturday, July 9, 2011
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing 121-150 of 1667 posts

Ann,

Het profiel Elisabeth Verdegaal is nog steeds private

Nou is het OK, Job.

Ann ik wil ze mergen met :

Adriaan den Hamer

Adriana Hofman

George,

Ja, dank je.

George,

Intussen heeft iemand het profiel weer private gemaakt.
Daar zal wel een reden voor zijn, maar het gaat zo te zien niet om een levende persoon of iemand die recent is overleden.

Is er een mogelijkheid voor de beheerder bepaalde informatie tot privé te bestempelen zonder het hele profiel privé te maken?

Wordt het profiel trouwens door een Geni script ook niet weer regelmatig openbaar gemaakt? Als dat niet de bedoeling is, dan wordt het wat lastig voor de betreffende beheerder. Kan een curator daar eventueel wat aan doen?

Hoy Job, inderdaad, één van de twee profielmanagers zette het weer op privé. De persoon in het profiel is overleden in 1929. De relatie vanuit de manager's kant is "brother-in-law's second great grandmother", dus zelfs geen bloedrelatie. Wellicht moet het individueel aangekaart worden? De vraag is dan vast ook of er een goede reden is om het profiel wél publiek te maken, bv. omwille van een merge? (En of het een discussie daaromtrent waard is :-) ).
Informatie gedeeltelijk privé maken kan niet, dus da's geen optie.

George,

Ik heb intussen kunnen zien om welke persoon het ging en daardoor de stamboom verder kunnen uitbouwen. Ik heb er verder geen last meer van, dus laat ik het maar zo.

Aangezien het om een overleden persoon gaat die niet meer default op privé staat, neem ik aan dat het Geni sript dat overleden openbaar maakt het deze manager lastig zal gaan maken.

Ik kan me eigenlijk alleen als reden voorstellen dat er informatie aan de person gekoppeld is, die die manager niet algemeen wil delen. Vandaar mijn vraag naar het gedeeltelijk privé maken.

Zou het een optie kunnen zijn om een niet openbaar project te starten de persoon daaraan te koppelen en de niet te delen gegevens in dat project onder te brengen? (dazn kunnen projectleden de informatie wel delen, maar is het verder niet zichtbaar en kan het profiel openbaar worden)

George,

Ik kan me voorstellen dat het wel handig is om een deel van de gegevens van een persoon slechts beperkt te delen (bijvoorbeeld alleen binnen de naaste familie), vandaar mijn vraag.
Als er een goede work-around is wil ik die wel beschrijven voor het portaal.

Ik heb echt geen idee, Job. Mij lijkt dat de gebruiker in kwestie "zijn" boom gewoon geïsoleerd wil houden. Daarom heb ik echter snel even gezocht hogerin "zijn" boom en alvast 6 nieuwe voorouders mét WieWasWie bronverwijzing toegevoegd. Wellicht een stimulans om de dialoog te openen en die persoon ertoe te bewegen zijn profielen openbaar te maken? Lijkt me interessant voor hem, want hij zit niét in de grote boom. "Soft persuasion" ;-)

George,

Het zou kunnen dat dat inderdaad het geval is.

Maar meer in het algemeen kan ik me voorstellen dat er feiten zijn die iemand wel met de naaste familie wil delen, maar niet met alle Genie gebruikers. Één alternatief is dan om het profiel privé te maken, maar ik zoek eigenlijk naar een ander alternatief.

Ik heb verder geen specifiek belang bij dit profiel nu er profielen zijn waarop ik verder kan bouwen. Ik heb op dit moment geen zin in (en ook geen tijd voor) een discussie met een gebruiker hierover, zeker als ik geen goed alternatief kan bieden, mocht het delen van gegevens toch een punt blijken te zijn.

Private User,
Adriana de Wolf is gedaan

Gebeurd, Koos (en nog enkele andere daarrond).

Private User,
Willem Kooman, Dirkje Vermaas, Klaas van der Maas, Tona Cornelia van der Maas en nog anderen gedaan

De drie laatste allemaal openbaar. Met name rond de laatste - Cornelius Langerak - nog heel wat anderen openbaar gemaakt, plus ettelijke toevoegingen dankzij WieWasWie.

Gedaan!

De ouders van Willem Landman mogen van mij openbaar gemaakt worden.

Bedankt voor het openbaar maken van 100+ Private User

Private User,
Claas Jans?
N.N.
Barbara Jan Kuiken
Jacob Tjallings Sixma
Christiaen Stevens
Dieuwer Arjen Jans Kuiken
Waling Walings
Ze zijn allemaal gedaan door George J. Homs.

Private User,
Dries Ter Meer, Geertjen Bruntik en anderen gedaan door mij :-)

Leendert van den Heuvel
deze persoon is in 1885 overleden; zowel hij als zijn ouders zijn "private"

Gebeurd, Arie!

Showing 121-150 of 1667 posts

Create a free account or login to participate in this discussion