The profile you requested has been merged into this profile.

BEDENKELIJKE VOOROUDERS... Help me de connectie naar fictieve stambomen te verbreken (mythen, legenden, sprookjes...)

Started by George J. Homs on Friday, March 28, 2014
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing 181-210 of 239 posts

Thanks Fred :-)

overigens heb ik dat project aanvankelijk opgezet en was ik de beheerder. Na mijn degradatie heb ik mij verwijderd van dit project en zijn mijn masterprofielen in andere handen gevallen.....

jammer, want je ziet wel wie er nu de scepter zwaait. Begrijpelijk dat je boos was, maar wel spijtig. Heb met veel plezier indertijd veel tijd aan de lijst besteed om de URL's te zoeken en in te voeren, maar er al lang niet meer aan gewerkt. Met de nieuwe bezetting is het minder motiverend...

ook curator Jadranka heeft veel aan de lijst gedaan, misschien vind je in haar een maatje, George.

Misschien moeten we de naam van dat project veranderen? Het is vooral een kwartierstaat, dus misschien Dutch Royal Family Pedigree of Ahnentafel? Lijkt me duidelijker. Maar, ik zou alvast iets doen rond Oranje als huis - maar dat is wél een reusachtig project - voorlopig misschien beperken tot een rij van de oudste tot de meest recente Nassau, met bij elk huwelijken en kinderen? Dat kan nadien dan uigebreid worden met de zijtakken.
Heeft iemand wellicht al een basis (met nummering) die we proper kunnen copiëren en in een project plakken?

George, ik heb een kwartierstaat met nummering, ooit overgenomen van Frans Roelvink uit zijn publicatie: Midvorsten en Adel. Daar bleken wel fouten in te zitten, dus het blijft oppassen met die oude adelaars !

de waanzin ten top, een serieuze genealoog ergert zich hier toch zodanig aan dat hij met een site die op deze wijze werkt bij voorbaat al niets van doen wil hebben ?

http://www.geni.com/c/6b9061df46af4f030ff364490141b45d6e3abb33

Arnold Stephen Jacobs is Jacobus Frederik Theodorus Bergman's 78th cousin 42 times removed!

FRED BERGMAN
You

Jacobus (Co) Frederik Theodorus Bergman
your father

Jacobus Frederik Theodorus Bergman
his father

Dirk Theodorus Bergman
his father

Jacobus Bergman
his father

Theodorus (Dirk) Jacobsz Bergman
his father

Catharina (Trijntje) Simonsdr Steenvoorden
his mother

Aaltje Ariens van der Salm
her mother

Arij Jansz van der Salm
her father

Jan Jacobsz van der Salm
his father

Jacob Willemsz van der Salm
his father

Willem Adriaensz van der Salm
his father

Adriaen Willemsz van der Salm
his father

Willem Pietersz van der Salm
his father

Katrijn Willemsdr van de Poele
his mother

Willem Jansz Aelman
her father

Jan Aelman
his father

Guillaume III 'le Bon' d'Avesnes
his father

Philippa de Luxembourg
his mother

Marguerite de Bar
her mother

Philippa de Dreux
her mother

Robert II de Dreux
her father

Robert de Dreux
his father

Louis VI Thibaut 'le Gros' de France
his father

Philippe I de France
his father

Henri de France
his father

Robert II 'le Pieux' de France
his father

Hugues 'Capet'
his father

Hugues "Magnus" de Paris
his father

Robert
his father

Adélaïs / Aélis de Tours
his mother

Hugues «le Méfiant»
her father

Haicho
his father

Berswinde d'Austrasie
his mother

Siegbert "der Heilige" d'Austrasie
her father

Dagobert Meroving
his father

Chlothar "le Jeune"
his father

Frédégonde
his mother

Chrotechilde of the Ostrogoths
her mother

Audofledis of the Salian Franks
her mother

Childéric I
her father

Chlodeswinthe (Verica) des Francs
his mother

Ildégonde des Francs
her mother

Marcomir
her father

Chlodio IV
his father

Dagobert II
his father

Athildis
his mother

Gauthier des Francs
her father

Chlodius III
his father

Bartherus
his father

Childéric
his father

Sunno
his father

Farabert
his father

Chlodomir
his father

Marcomir IV
his father

Odomir
his father

Richemer
his father

Ratherius
his father

Antenor IV (III)
his father

Chlodomir III
his father

Marcomir III
his father

Chlodio II
his father

Francio
his father

Antharius King of the of the Sicambrii
his father

Cassander of the Sicambrii
his father

Merodocus of the Sicambrii
his father

Clodomir II of the Sicambrii
his father

Antenor II of the Sicambrii
his father

Chlodius I of the Sicambrii
his father

Marcomir II of the Sicambrii
his father

Nicanor
his father

Sedanus of Sicambria
his mother

Basanus King of Sicamber (-0241 B.C.)
her father

Diocles King of Sicamber
his father

Helenus I King of Sicamber
his father

Priamus King of Sicamber (-0375 B.C.)
his father

Antenor I King of Sicamber
his father

Marcomirus I King of Troy (-0411 B.C.)
his father

Antenor King of Troy (-0440 B.C.)
his father

Helenus King of Troy
his father

Priam King of Troy
his father

Marcomir King of Troy
his father

Diluglio King of Troy
his father

Plaserius III Van Commeria
his father

Helenus III / II Van Commeria
his father

Dilulius I Van Commeria
his father

Almadius I Van Commeria
his father

Gentilanor V Van Commeria
his father

Priamos III Van Commeria
his father

Alexandros King of Troy
his father

Basabelian II King of Troy
his father

Plesron II King of Troy
his father

Helenus II
his father

Priamos II Van Commeria
his father

Antenor I Antenor
his father

Plaserius II Plaserio
his father

Zaberian Of Cimmerians Gaberiano
his father

Eliacor I Of Cimmerians Eliacor
his father

Plesron I I King Of Plesron
his father

Plaserius I I King Of Plaserio
his father

Basabelian I I King Of Basabiliano
his father

Zelius Of Cimmerians Gelio
his father

Esdron
his father

Francus Of Cimmerians Franco
his father

Cestrinus Of Cimmerians Genger
his father

Helenos I King of Troy
his father

Πρίαμος
his father

Laomedon
his father

llus
his father

Tros King of Troy
his father

Erichthonius "the Dardanian" King Of Dardania
his father

Dardanus - Дардан - Δάρδανος .
his father

Zerah / זרח .
his father

Judah / יהודה .
his father

Jacob / Israel / יעקב / ישראל / يَعْقُوب
his father

Isaac / יצחק / إسحاق‎‎ .
his father

Abraham / אברהם / إبراهيم .
his father

Amethelo / אמתלאי .
his mother

Cornebo / כרנבו .
her father

Heraclim .
his father

Peleg / פלג / فالخ .
his father

Joktan / Qahtan / יקטן .
his brother

Ya'rub (Yarbah) Qahtan al-Nasib ibn Qahtan
his son

Yashjub Ya'rub Qahtan ibn Kahlan ibn Saba' ibn Yashjub ibnYa'rub ibn Qahtan al-Kindah
his son

سبأ Abd Shams (Sab'a) "The Great" ibn Yashjub
his son

Kahlan Abd Shams Yashjub ibn 'Abd Shams al-Hirah
his son

Zayd ibn Zayd ibn Yashjub ibn 'Arib ibn Kahlan ibn Saba' ibn Yashjub ibnYa'rub ibn Qahtan al-Kindah
his son

Malik ibn Zayd
his son

Nabt ibn Malik
his son

الغوث بن نبت Alghawth bin Nabt ibn Nabt
his son

al-Azd ibn al-Gaith
his son

Mazin ibn al-Azd
his son

Th'labah ibn Mazin
his son

Imri' al-Qays ibn Th'labah
his son

Th'labah ibn Imri' al-Qays
his son

Hareth al-Qhitrif ibn Th'labah
his son

'Amr Ma' Al-Sama ibn Harith Al-Ghitrif
his son

ʿAmr Mazaykiya Tarifa ibn 'Amr Ma' Al-Sama
his son

T̲h̲aʿlaba ibn 'Amr Mazaykiya
his son

Ḥārit̲h̲a Haritha
his son

Rabīʿa Luhayy
his son

ʿĀmir Luḥaiy ibn Rabīʿa
his son

'Amr Ka'b Ka'b
his son

'Amr Salūl ibn 'Amr Ka'b
his son

Ḥubs̲h̲īya Salūl al-Ḵh̲uzāʿa
his son

Hulail Ḥubs̲h̲īya al-Ḵh̲uzāʿa
his son

Ḥubbaiy "Chavah" Hulail al-Ḵh̲uzāʿa
his daughter

Imaam ‘Abd al-Manāf Imaam Quṣayy
her son

Imaam Hashim (A'mr ul-U'la) Imaam ‘Abd al-Manāf
his son

Assad Imaam Hashim
his son

Adai Assad bin Hashim
his daughter

Haninai al-Nehar Peḳkod bar Adoi
her son

Hananya "Dayan of the Gate" ben Haninai bar Adai
his son

Meiri "Mari" ben Hananiah haKohen al-Nahr Peḳod
his son

Hillel "Hilai" ben "Mari"
his son

Mar Ivomai Mishael ben Hillel Kohen Zedeq
his son

Hophni "Boaz" Kohen Ṣedeq ben Ivomai
his son

Eleazar ibn Shmuel al-Hurga
his son

Natronai Yosef "Mari" haKohen
his son

Kohen Ṣedeq II "Yakob" ben Yosef
his son

Ḥophni Yosef Kohen
his son

Shmuel haKohen
his son

???? bat Samuel ben Hophni Nagid I
his daughter

דוד David ben Zakkai
her son

Chyzkiya II Gaon ben David
his son

Yitzhak ben Chyzkia, Nasi
his son

Mar Solomon Shealtiel "Felez Ferruz" Pattish haHazak
his son

Bonadona bat Mar Shealtiel Ibn Lakhtush
his daughter

Reina bat Mar Shealtiel
her daughter

unknown bat Perfet Sheshet Nasi
her daughter

Abraham ben Reuben
her son

unknown bat Abraham ben Isaac of Narbonne
his daughter

Yitzhak (Isaac the Blind) Saggi Nehor
her son

Moshe ben Yitzhak HaLevi HaYarhi
his son

Abba Mari "Don Astruc" de Lunel
his son

Clarice de Lunel ben ben Moses Yarhi
his daughter

? de l'Estoile
her daughter

Baruch ha Nasi de l'Estoile
her son

David de l'Estoile
his son

Melech Shem Tov Stern
his son

Nevia Stern
his daughter

Moshe Stern Segal
her son

Nissel Reisel (Rachel?) Ursula Ashkenazi Stern
his daughter

Pinchas HaLevi Horowitz
her son

Hinda Halevi Horowitz
his daughter

Telza Katzenellenbogen
her daughter

Rabbi Moshe Rivkas "Be'er Hagolah"
her son

Petakhiah Rivkas
his son

Rivka Rachel or Dvora (bat Petakhia)
his daughter

Yissachar Dov Ber Ber
her son

שלמה זלמן לנדוי
his son

Eliyahu / אליהו הגר"א Zalman
his son

Rabbi Avraham Vilner
his son

Rabbi Yaakov Moshe Vilner
his son

N. Landau
his son

Ezekiel Cass Zunenstein
his son

Elias Laz Sunstein
his son

Ann Sunstein
his daughter

E. Jacobs
her daughter

Arnold Stephen Jacobs
her son

JEETJE ! :-(
(In translation for non-Dutch readers: "this is pretty problematic :-(")

Ja maar waar gaat het vanaf Fred dan omhoog mis? Bij de vroegmiddeleeuwse koningen al? Of eerder of later? De Capetingen hebben opzich echt bestaan, maar of de schakel naar oudere koningsfamilies als de Frankische koningen kloppen???

The line is very wrong when it goes back to the Trojan kings. This is a line that Fred cleaned up. He wanted it intact for now, but perhaps it is time to do some cutting. What do you think, Fred? Can we start cutting now?

As soon as possible!
I cannot remember that I would keep this line in tact, I cutted as much I thought was incorrect, but I was cleaning around Charlemagen and not the mythes. My knowledge stopped with the fake profile of Francus, imagined by the French royalty to convince their inheritance from ancient greecs.

I'll work on cutting, Fred. You did a lot of the cleanup between Pharamond and King Priam. You asked me to take over but you asked me to keep the line intact, so I did that until we could have a discussion.

Seems to me my 60th grandfather Franco's profile contains a good description of the legend. I don't see why he should need a father on Geni.

Francio, King of the West Franks (Fictitious)

Cuts lower down are possible, of course. But I wouldn't know where from the profiles I sampled.

Justin, I was so mad to work 7 days a week 12 hours a day for Geni and I cleaned all what I saw that was with a lot of burden. You know how many and different profiles there were in that lineages. I tried to restrict that. Don't misunderstand me, I see the worth of mythes and religions and they are allowed to have a place in the trees, but not in the Big Tree for really existed people! As long as they are standalone I don't have problems with that. But as soon there are connections with living people I disagree !

Fred Bergman
I agree fully with your point of view !!!

Fred, I think we agree that the duplicates had to be merged before the line could be cut. I don't blame you for that.

Harald, there are several good places to cut and Francio is one of them. I agree with Wikipedia that he is an invention of Merovingians, but he could be much older. Nennius, for example, has a nice little schema that points to a wider European tradition -- although certainly not including the Trojans!

In Les Crandes Chroniques (16th century) there is an earlier Francio, King of the Cimmerians. He was made (implausibly) son of the Trojan prince Cestrinus. He would also be a good place to cut because that would eliminate even more of the Frankish lines to Troy. However, I think we need the permission of curator Henn Sarv to cut there.

I cut the line to the later Francus.

If you want the line to be cut for the earlier Francus, post here:
http://www.geni.com/discussions/135489?msg=940863

Dit is een leuke: Gonçalo de Almeida de Sousa e Sá, 9.º Senhor do morgado da Cavalaria stamt af van zowel God als Uranos. Echter, God is zijn 73ste overgrootvader en Zeus z'n 89ste. Zou Uranos ouder kunnen zijn dan God? Misschien volgens de Grieken wél, wie weet. Arme Gonçalo, want hoe te kiezen tussen twee voorvaders die allebei claimen de wereld te hebben geschapen? Geni schat de geboorte van Uranos op 2330-2270 BC, die van God op 3825-3765 BC. De generatiekloof kan natuurlijk uitgelegd worden doordat mensen destijds soms makkelijk 400 jaar oud werden. Wél een genealogische kluif voor de ruim 500 bekende afstammelingen van Gonçalo op Geni: klopt het God-pad of klopt het Uranos-pad? Als je voor de ene kiest krijg je wellicht herrie met de rest van de familie. Net als bij erfenissen of in geopolitiek. Je moet ze maar hebben, twee zulke voorouders!

IK ga voor URANUS, dat is me een planeet! Als je die in je sterrebeeld hebt ---is me zowaar overkomen zo tussen mijn veertigste en zestigste levensjaar--- maak je heel veel mee. Nou, die astrologe heeft gelijk gekregen hoor! Maar gelukkig heeft-ie weer het hazepad genomen in het Heelal en geniet is nu van een rustige baan op deze AARDIGE globe.

Toch nog even dit, is dit niet hartverwarmend? Zo maar onverwacht in een publieke discussie na een post van mij: Elise Joy Kornfeld PRO
yesterday at 11:48 PM

Hello cousin Fred! I can't say enough about the contributions you have made to Geni, and how it has enriched my life..

Hartverwarmend en volkomen verdiend Fred!

als ik het profiel van "God Almighty" moet geloven, zit Geni op de lijn van Nietzsche: "God is dood"!
Ik vraag me af of de oprichters en/of eigenaren van Geni het daar wel mee eens zijn...

Ik neem niet aan dat de oprichters en/of eigenaren van Geni zich bezig houden met God. Lijkt me niet zinvol.

Het probleem met genealogie is dat rond de jaren 1200 je niet meer kan zoeken naar de vertrouwde familienamen. Ik onderzoek bvb de familie van den Brande. Ik heb ontdekt dat rond 1400 een zekere Aert Van den brande gehuwd was met Joanna Van Boechout. En Boechout is een kleine gemeente in Vlaanderen. De voorouders van Joanna zijn afkomstig uit Kraainem en noemden zich dus van Kraainem. Die hun voorouders kwamen van Anderlecht en noemden zich Van Anderlecht. Het komt er dus op aan inventief te zijn. En dat heb ik ook gedaan. Na enkele weken zat ik al met links tot bij Keizer Karel en vandaag heb ik de oudste stamvader to nu toe ontdekt. Quintun Ancius Paulinus II , geboren in Frankrijk in 180 en gestorven te Rome in 230. Niet opgeven dus......

You can't trust family names after 1200 either. They mutate.
And in some places (like Norway), they weren't widely used until the late 1800s (the law mandating them is from 1923).

Documentation is everything...

Ik durf bijna niet deze discussie te heropen. Vooral als de discussie rond 1200 gestopt is maar:

De afstammelingen van Willem van der Specke zijn in twee kampen verdeeld. De eerste gelooft er dat hij een bastaard zoon is van Dirck van Hollant de Landscommandeur en de groep die denkt dat het niet te bewijzen valt en dus er niet in gelooft.

Ik weet niet of het thuis hoort in het rijtje bedenkelijke voorouders.

Jeroen, ik zie dat je de discussie ook startte in het profiel, dus ik denk dat commentaar daar thuis hoort? (Uiteindelijk lijken de profielmanagers de naaste betrokkenen bij de discussie).
Er stond op het profiel van Willem van der Specke geen MP, dus dat was handig en ik heb hem meteen afgekoppeld van z'n "vermeende" voorouders. "Vermeend", tenzij verdere discussie natuurlijk meer historisch inzicht biedt :-)

Private stuurde me net deze link door die volgens mij best de aandacht verdient: http://www.keesn.nl/graven/
Het gaat over de moeilijkheid om de oorsprong van de graven van Holland vast te leggen, en belicht meteen ook de beperkingen van onderzoek dat nochtans vlot wordt gereferenceerd in online genealogieën. Een artikel dat kan helpen indien iemand zich geroepen voelt om de graven van Holland eens definitief aan te pakken!

De link van Jennie is zeer interessant. Zou het goed zijn die ook op te nemen op het profiel van Dirk en Gerolf ?

Ik krijg net de melding door dat Aldert Dircksz van Hodenpijl nooit bestaan heeft.
Hij is verzonnen om de de niet-adellijke tak Hodenpijl te verbinden aan de adellijke tak.
Je hebt de heren van Hodenpijl en familie die komt uit het de plaats of werkte bij de heren van Hodenpijl.

Hij is verzonnen door Gijsberti van Hodenpijl, een heel knap genealoog. Zijn familie snapt ook niet waarom hij dat gedaan heeft. De enige reden is dat hij zelf wilde afstammen in mannelijke lijn van de adelijke familie Van Hodenpijl.

Showing 181-210 of 239 posts

Create a free account or login to participate in this discussion