Kuratorene kan nå hjelpe til med å reversere feilsammenslåinger av profiler.

Started by Private User on Monday, October 13, 2014
Problem with this page?

Participants:

  • Private User
    Geni Pro
  • Private User
    Geni Pro
  • Private User
    Geni member
  • Private User
    Geni member
  • Private User
    Geni Pro

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing 121-150 of 1343 posts

@Anna Martha Pedersdatter Anna Martha Pedersdatter har fått to sett foreldre ved en eller annen sammenslåing. De rette foreldrene er Peder Olsøn og Anna Clavisdatter. Trenger hjelp til splitting av treet.

Det forsvinner igjen når de som det ble rapportert til har vurdert innlegget og funnet ut at det ikke var noe galt med det.
Da kommer også innlegget tilbake.

Private User jeg reverserte begge to. Håper du greier å rydde opp etter dem - det var gjort endringer etter sammenslåingen.

Kan dere reversere denne sammenslåingen:
Olga Kløvning

Greidde jaggu å slå sammen to som jeg skulle trykke "nei de er forskjellige" på, selv om flere andre hadde godkjent sammenslåingen....

Trenger hjelp til reversering av sammenslåing!

Anna Brita Andersdotter

(Skrev den først inn på "hjelp med private profiler" går og sletter den der ettersom jeg ser det skal være her inne.)

Tusen takk @Bjørn P. Brox!

Har en feilsammenslåing:
Svein Arnulf Solberg (Private User) var bare gift med Inger Karin Solberg (f. 28.07.1938, nålevende). Han var ikke gift med Ingrid Solberg (f. Renberg 18.07.1938, d. 31.03.2010) Hennes ektemann var Svein Erik Solberg (f. 18.10.1939)

Her er mere:
Ingrid Solberg (f. Renberg 18.07.1938, d. 31.03.2010) (Ingrid Solberg) har to sett foreldre. De riktige skal være Oskar og Hjørdis, ikke Kristoffer og Hjørdis.

Siste setning skal være " ikke Kristoffer og Bergliot".

Nei, kun med Ingrid Karin Solberg (Kristoffersen).
Det er dukket opp enda en feil: Ingrid Karin Solberg (Kristoffersen). er/var ikke partner med Ingrid Solberg (Renberg)-

Det er bilde av Ingrid Solberg (Renberg).
Hennes barn er <privat> Solberg og Terje Solberg.
Ingrid Karin Solberg (Kristoffersen) sine barn er Ann-Brit Ingeborg Solberg; Bente Kristin Solberg; Siv-Karin Solberg; Svein Roger Solberg og Øystein Solberg

Trenger å få splittet denne feilsammenslåingen jeg gjorde, etter at det kom fram på et familiefoto at ei av de levende døtrene Hannah Birgithe Faldmo ble kalt "Birdie". Ettersom det ikke var noen fødselsdata på eksisterende Birdie som var i tillegg til Hannah B, trodde jeg i mitt enfold at de kalte den døfødte datteren dette...

Daughter Faldmo

Takk for hjelpen, Bjørn :-)

Reversert.

Trenger Hjelp Til Å Reversere Sammeslåing Av To Profiler:

Jon Jonsen Tenden, II

Takk På Forhånd

Hadde Vært Fint Om En Kurator Ville Ta Seg Tid Å Koble Disse To Ulike JON JONSSON TENDEN Fra Hverandre..

Jon Jonsen Tenden, II

Se på profilen for Morten Sommer, her må det være noen som har prøvd seg på en feil sammenslåing. Hans foreldre er Peter Lorentz Mortensen Sommer og Catharina Tobina Coldevin.

Morten Jonsen Sommer

Er det noen primærkilder som angir ovennevnte foreldre til Morten Sommer.
Se denne debatten: https://forum.arkivverket.no/topic/158816-73468-vega-no-1700-tall-h...

Hmm. Dette må jeg sjekke nærmere. Slektsboka etter Petter Dass angir Peter og Catharina som Morten sine foreldre. Jeg har bygdebøkene for Nærøy, skal ta en nærmere titt i disse for å se om jeg blir noe klokere.

ja Morten Sommer bør rettes opp.Det klart at en feil sammenslåing er årsaken

Dette var ett veldig godt eksempel på det jeg ofte har sett. Det er åpenbart ikke feil sammenslåing men en av profilene har feile foreldre. Dette er en av fordelene med Geni at man graver dypere for å finne de rette svarene.

Har noen tre og datakonflikter jeg gjerne skullet ha fikset.

Er ikke lett å bli klok på dette emnet. Har saumfart bygdebøkene i Nærøy, men info derfra er relativ beskjedent.

Hvis man tar en titt i bygdebok for Vega, bind 1, side 116 går det fram at Morten Sommer, født 1762, var sønn av Peter Lorentz Sommer, kapellan til Alstadhaug, bopel Herøy.

Diskusjonene det refereres til ovenfor er fra 2009, og er ikke oppdatert etter nov 2009.

http://www.nb.no/nbsok/nb/52b2409774d8b2a0711760a5be67cbd7.nbdigita...

@Hans Olsøn

Trenger hjelp til å skille Hans Olsøn Hans Olsøn fra Hans Nielssøn Zahl Hans Nielssøn Zahl

(De var neppe ektemenn til hverandre.)

Niels Pedersen ble fjernet fra sammenslåingen av Niels Pedersen

@Hans Jon Jacobsen Aars Hans Joen Jacobsen Aars har fått to fedre. Rett far skal være @Jacob Pedersen Aars Jacob Pedersen Aars

Klippet vekk Jon Hansen Aars som far.

Takker.

@Mikal Bernhoff By Johansen Mikal Bernhoff By Johansen har to sett foreldre. Ønsker å få fjernet foreldrene med etternavn Lindorsen.

Ble vist feil foreldre som er fjernet?

Showing 121-150 of 1343 posts

Create a free account or login to participate in this discussion