UN-MERGE GEVRAAGD ! Curator, graag deze foute merge van profielen ongedaan maken...

Started by George J. Homs on Thursday, October 16, 2014
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing 121-150 of 881 posts

Private User gedaan

Bedankt Ard van Bergen

Catharina Geertruy Duyvendak

Twee zussen per ongeluk samengevoegd. Kan een curator dat voor me terugdraaien?

Private User gedaan

Ik heb waarschijnlijk iets te snel op het merge knopje gedrukt het gaat om https://www.geni.com/merge/compare/6000000009317381457?return=match...

Dus Elisabeth Steeman en Maria Elisabeth Steeman. Overigens is de ene gemarkeerd als ik leven, maar daar geloof ik nix van. Want ik heb het lijstje van oudste personen van europa in mijn geheugen zitten en daar staan deze dames niet op.

Hier lijkt wat verkeerd gegaan te zijn. Indien mogelijk graag
Grietje Goedhart

Ard bedankt, ik ben nog op zoek gegaan, naar de overlijdensdatum van twee zussen Steenman, maar ik heb er maar een kunnen vinden. Maar nu kan ik weer verder met deze tak beter beschrijven.

Job Waterreus,
un-merge gedaag voor Grietje Goedhart :-)

...gedaan

Ann,

Hartelijk bedankt.

Private User gedaan Catharina Donkers

Ard van Bergen Bedankt!

Dit is geen unmerge maar een merge verzoek.
Er klopt iets niet hier. Het lukt me niet om te mergen. Ook niet via de boom. De boom ziet er ook vreemd uit het lijkt wel of ze met elkaar getrouwd zijn..
Het gaat om deze twee personen
Stijntje Zonneveld
Stijntje Zonneveld
Misschien een bug?

Hans,

Het lijkt op een probleem dat ik gisteren tegenkwam. Het lijkt erop dat dit inderdaad een bug is.

Ik heb Mike in een andere discussie (https://www.geni.com/discussions/172007?msg=1187648) gevraagd er naar te kijken. Meestal reageert hij wel, maar het is nu een vakantie periode.

Han Mohrs en Job Waterreus
ik heb dit gemeld in een discussie (exclusief voor curators) en dankzij een slimme truc van David Prins is het nu in orde

Ard,

Hartelijk bedankt. Is er ook iets over de oorzaak bekend?

De vraag is het een bug, een feature of gewoon een foutje in de database die nu hersteld is. Het belangrijkste is dat wij nu weer verder kunnen, maar mocht weer voorkomen, blijf het melden. Zo krijgen wij de bugs en de features uit de software.

Bedankt David,Job en Ard. ziet er weer goed uit.

wat Stijntje Zonneveld betreft houd ik het op een bug: twee verschillende manieren om de informatie over het profiel te tonen waren in tegenspraak met elkaar. Dat David's truc werkte, suggereert voor mij dat de database zelf wel in orde was. Hopelijk pikt Mike het een keer op

Private User de zusjes Sweetsen zijn weer gescheiden

Ik hoop dat hij nog kan achterhalen wat er gebeurt is. Het is jammer dat het net in een vakantieperiode gebeurde. Als Mike nog met vakantie is kan het zijn dat bepaalde gegevens al niet meer beschikbaar zijn als hij een keer tijd heeft om te kijken.

Aart Leendertsz Witte kan iemand deze merge terug draaien. Want had niet gedacht dat het systeem zou toestaan dat het jongste beheerder de hoofdbeheerder zou worden. De regel is toch dat je het oudste profiel het hoofdprofiel is en blijft.

Is er nog wat mogelijk voor Catharina Willems (Trijntje) Bakker ?

Ik zie dat bij Catharina Bakker wijzigingen aangebracht worden na de aanvraag van Job is dat zinvol en zullen deze ongedaan worden gemaakt bij de unmerge??

Waarom een unmerge voor mevrouw Bakker vraag ik aan Job via deze discussie.

Jeroen,

Er is sprake van een samenvoeging van twee zusters (kaatje en trijntje).

De toegevoegde bronnen blijven in principe bij een unmerge behouden bij het profiel waaraan ze toegevoegd zijn en kunnen helpen om na de unmerge de juiste profielen te koppelen en gegevens in de gesplitste profielen te corrigeren.

De brondocumenten zijn dan ook indien nodig aan een ander profiel (het juiste) te koppelen als blijkt dat ze na de splitsing aan het verkeerde profiel hangen.

Ik heb het overzicht gekopieerd naar mijn computer, zo ik kan die weer toevoegen.
ik kan ook de zus Kaatje 1843 gewoon aanmaken en proberen haar twee echtgenoten Roosedaal en Brakeboer over te hevelen van Trijntje 1841 getrouwd met Pauw en Neuvel
Catharina Willems (Trijntje) Bakker

Hans, dat kan inderdaad, maar misschien kan de samenvoeging nog ongedaan gemaakt worden.

Dat heeft dan als voordeel dat je dan soms nog kan zien wat er op het moment van samenvoegen in dat profiel stond (dat zou meer kunnen zijn dan wat in het bron document staat).

Mocht je toch de zuster aanmaken dan kan je meestal op het tabblad relatie de juiste partners kiezen. Mocht dat niet gelijk lukken dan kan je de juiste partner op het profiel slepen en dan de relatie aangeven. Daarna kan je dan op het tabblad relatie de verkeerde relaties verbreken (eerst de goede partner koppelen).

ik heb Kaatje en Trijntje weer uit elkaar gehaald; controleer alles aub zorgvuldig want ik denk dat hier en daar informatie verdwenen is

Showing 121-150 of 881 posts

Create a free account or login to participate in this discussion