DNA og Geni

Started by Private User on Thursday, June 30, 2016
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing 151-171 of 171 posts

Jag kan tillägga att pga att min far tagit Y-67 och jag tagit Big-Y så klassar geni vårt släktskap som "distant relatives" trots att det inte finns nån tvekan om att han är min biologiske far....

Det borde klassas som en bug hos geni...

Helt klart, her må Geni få fart på seg og sammenligne personer etter hvilket nivå de er testet ikke kun se på ende-SNPene..

Her har begge testere samme DNA-markør, men samme varseltrekant dukker opp:

Petter Jacob Jacobsen Dass, Dønna

Kjent feil. De to etterkommere etter Petter Dass er så langt unna hverandre i tid at de har forskjell på STR, men de har samme SNP haplogruppe.

Both Y-DNA 111 Genetic distance Y-STR 4

Jeg har siden tatt Big-Y, og er da R-YP402

Peter, koden for å oppdatere FTDNA resultater når nye resultater kommer inn ser ikke ut til å virke. Hvis du kobler FTDNA-kontoen din fra Geni og deretter kobler til igjen så vil det bli oppdatert.

Det kan hända att man måste ta bort DNA-datat från geni däremellan också.

Jag blev iaf tvungen att göra det för att få det uppdaterat förra veckan.

Jeg tok bort alt i går og har nu bare 2 (såkalte) treff 20 markers med genetic distance på 1. Hadde 18 tidligere. Geni tror visst vi bare er intressert i faderskaps tester.

Man bör lese seg til hvordan FTDNA og andre tolker data og overföre det til geni
Det står fks fölgende hos FTDNA:
If two men share a surname, how should the genetic distance at 111 Y-chromosome STR markers be interpreted?
0-1-2-3-4-5 RELATED
Har man da samme Haplogroup og kilder i ofentlige register etc documenterer dette,skal der IKKE stå som konflikt mellom 2 personer.

For ordens skyld: 12 og 25 er det eneste Geni har brydd seg med i mitt fall.37-67-111 har man ikke sett på, nog fordi man anser at genetisk distance på mer enn 1 skal väre en konflikt..dette må rettes til .

Hva er årsaken til at Geni og FTDNA opererer med ulike nivå i forhold til MyHeritage, forbindelse med samsvar og segment? Min mor har f.eks samsvar på drygt 60 cm med X, mens MyHeritage har drygt 11? Jeg leter for å finne linker Norge/Sverige, og da gir f.eks et samsvar fra Geni håp om å finne slektsskap, mens resultatet fra MyHeritage jo kun viser fjerne relasjoner.

FTDNA regner med små segmenter (under ca 7 cM) i totalen for segmenter, mens MyHeritage (og de fleste andre) regner bare med de store segmentene.

Det tilfellet du siterer høres ganske ekstremt ut, men dette er den vanligste årsaken.
Om du vil sammenligne to tester nærmere, og har mulighet til det, kan det være interessant å dra dem begge inn i Gedmatch for å se nærmere på dem der.

Eventuelt kan du laste match-dataene inn i DNAPainter og se på dem der - så ser du fort om det er mange små segmenter eller ikke.

Hei, Jeg er ganske så ny på dette og ikke noe særlig flink så jeg må spørre om hjelp.
Jeg har Geni og kjøpt DNA på MyHeritage (det var det som kom opp da jeg søkte fra Geni) Har fått svar på MyHeritage men vil overføre denne linken over til Geni. Dette får jeg ikke til og håper noen har peiling og kan svare.

Du kan ikke kjøpe en MyHeritage DNA test og knytte den til Geni. Du burde klage på dette og kreve at de løser dette.

https://help.geni.com/hc/en-us/requests/new

Tusen takk for svar, Bjørn. Så merkelig at Geni selger MyHeritage DNA test og så kan den ikke brukes på Geni. Skal se hva jeg kan få gjort med dette.
Takk igjen og God helg! :)

In November 2012, Geni was acquired by MyHeritage Ltd. and is now a MyHeritage company.

https://www.geni.com/corp/

issel, - akkurat, - har advart Geni flere ganger om å selge MyHeritage tester til Geni brukere uten at den kan knyttes til Geni profilene, og har nektet å oversette salgsframstøt for dette, og har flere ganger sagt at det vil få juridiske konsekvenser hvis de gjør det. Det er derfor jeg ønsker at noen som er blitt lurt tar denne kampen. Til Genis forsvar har jeg fått svar på at det er MyHeritage som har tatt denne avgjørelsen.

Teknisk sett så burde det absolutt være mulig å få til det samme som de har gjort med FTDNA tester og det ville være den beste løsninga, - men de må få et spark bak for å gjøre det.

Bjørn: Jeg skrev inn til Geni i går så får se hva de svarer, om de svarer.

Hej går det inte att få ett DNA test här på GENI. Ni skriver på Norska så det är lite svårt att förstå vad ni skriver och menar för något. Måste man vara med i MyHeritage för att kunna DNA testa sig.

Mine barn er 22 og 25. Selv om jeg betviler faderskapet for en av de, så har tåget gått, og jeg har ingen betalningsskyldigheter lengre.Det viste seg vanskelig å fjerne denne personen fra slektstreet. Jeg fikk til slutt fjerne modern og dermed den andre sønnen som jeg tror er min. Jeg ville ta DNA-test for 15 år siden, men er My Heritage-testet tilforlitelig?

Showing 151-171 of 171 posts

Create a free account or login to participate in this discussion