SAMENVOEGING GEVRAAGD ! Curator, doe deze samenvoeging

Started by Fred Bergman on Saturday, July 9, 2011
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing 91-120 of 1137 posts

Cornelis 2 is ook weg dat zal een hele nieuwe zijn geweest, ook een broer andere geboorte datum

Dank je wel. Ik heb nog 1 blauw blok bij een verre Engelse ooo-grootmoeder:

Margaret Trayes / Tailboys / Carew

3 matches, en ik denk ook allemaal weer af te keuren, als match, want ik zie bij zoeken wel profielen met die naam, maar geen overeenkomstige.

Bij Arie van Tol heb ik gezien dat er bij het ontdubbelen gegevens verloren zijn gegaan. De jongste van de 2 heeft namelijk geen precieze data meer, en zijn foto staat nog bij de oudste, die helaas zo jong overleed dat die foto echt niet kan. Ik ga de foto verplaatsen naar de laatstgeborene, en zet bij hem ook de gegevens die ik net bij My Heritage vond. Heb daar weer eens een gratis proefabonnement van 14 dagen. :-)

Bij Margaret Skipwith zijn ze allemaal weg, geen overeenkomsten gevonden.
Klopt het ongedaan maken van een samenvoeging gaat nog niet helemaal probleemloos, het vervelende is dat je dit niet gelijk kan zien

Dank je wel. Dit was de laatste stamboomtreffer binnen Geni zelf, en aan de andere bij My Heritage begin ik niet meer. Dat zijn vaak kopieen van gegevens die ik al lang ken, en My Heritage ligt de boel ook nog eens op door matches met FamilySearch, Geni, en WikiTree als record match te vermommen, dan wel gratis records (echte) van FamilySearch voor te stellen, en daar betaal ik uiteraard niet voor. De Heraut is voor dit soort praktijken veroordeeld, en dat zou ik ook bij My Heritage liever zien.

Bij Arie van Tol heb ik nu alles hoop ik weer goedgemaakt. De Arie met foto's en echtgenote heeft nu alle gegevens van de langstlevende, zoals ik die op My Heritage vond, en de andere die van de jonggestorvene.

Prima, opgeruimd staat netjes toch, de MH matches zijn er ook wel heel erg veel en heel veel zonder bronnen waar je zo wiezo niets aan hebt, ik laat ze meestal ook staan.

Je kunt betalen zodat je de MH matches ziet, maar kun je ook betalen zodat je deze matches niet meer ziet? Liefst zie ik betrouwbare bronnen. Maar deze bronnen zijn meestal gratis, want de gemeente archieven zijn op basis van de Nederlandse wet gratis toegankelijk.

Jeroen,

Als je een betalende gebruiker van MH kan vinden die je uitnodigt om mee te werken aan de betreffende MH site, dan kan je in Geni matches bekijken en afkeuren (of goedkeuren). Daar heb je dan geen MH abonnement meer voor nodig.

http://www.geni.com/merge/compare/6000000032329556931?fsession_id=1...
en verder zo te zien alle andere openbare profielen die ingevoerd zijn door deze gebruikster Mikhayla. Ze heeft een heel groot deel van de bestaande boom onder dit profiel gedupliceerd en is zo te zien sindsdien niet meer online geweest. Ze reageert tot nu toe ook niet op mailtjes.

Job Waterreus, is ze familie? In mijn verwantschap met haar zie ik dat haar grootmoeder een Waterreus is.

Zelf kan ik trouwens met mijn proefabonnement bij My Heritage nu gratis nog wat matches wegwerken. De record matches van door mij beheerde profielen heb ik al gedaan, en bij de verbonden profielen pik ik de krenten uit de pap. Allemaal is te veel voor de 10 dagen die ik nog heb om tijdig op te zeggen.

Enno Borgsteede,

Ja, alle Waterreuzen zijn (voor zo ver ik weet) familie.

Iemand als al zo vriendelijk geweest een samenvoeging met haar boom te doen, waardoor ik de rest kon samenvoegen. Ik weet niet of ik alles gevonden heb, maar in ieder geval wel een groot aantal.
Ik heb ook al veel dataconflicten opgelost, maar soms heb ik geen goede bron en laat ik het conflict nog maar even staan (in de hoop ooit nog aanvullende informatie te vinden).
Ik kan ook matches met MH bevestigen en da doe ik ook wel, maar ik zoek bij MH vooral aanvullende informatie. Het is jammer dat er daar zo weinig bronnen vermeld staan. Ik moet trouwens zelf ook nog de nodige bronnen aan Geni toevoegen.

Ja, bronnen, lastig. Ik loop de record matches van My Heritage nog even na, kan nog een week gratis, maar ze blijven minder mooi dan ik zou willen, technisch dan. Bij FamilySearch werken ze mooier, omdat je daar een persoon uit een akte direct aan een persoon in de boom koppelt, en alles binnen dezelfde site werkt, en nog gratis ook. Hier is het door knippen en plakken toch wat rommelig.

Hier weer een mogelijke samenvoeging:

John Trye II, Esq., of Hardwick Court

Bij zoeken op naam zie ik geen duidelijke kandidaat, dus ik denk dat dit weer non-match wordt.

Als tegenprestatie doe ik graag een record match bij My Heritage.

Inderdaad geen match Enno, andere ouders

Dank je. Ik heb er weer 5, waarvan 3 Nederlands in de al eerder genoemde familie Van der Laarse uit Aalsmeer:

Cornelia van der Laarse

Jan (1) van der Laarse

Jan (2) van der Laarse

Allemaal waarschijnlijk geen echte match. Voor Cornelia vind ik een private. Bij Jan 1 en Jan 2 heb ik net even wat ontbrekende data ingevuld, maar dat heeft de match niet laten verdwijnen.

De andere 2 zijn Engelse edelen uit de middeleeuwen. Durf je die aan? Of is het handiger om die in een ander project te vragen?

Stuur maar door die Engelse Enno ik werk daar ook :)

De van der Laarse waren weer broertjes, zoals verwacht niet dezelde personen.

Dank je. Cornelia verdween neem ik aan al door een Anna Cornelia die dubbel was, en die ik zelf gekoppeld heb. Hier zijn de edelen:

Joan Fitzalan, Countess of Hereford

Sir Thomas de Burgh, of Burgh Greene

Ik heb Joan zelf nog niet bekeken, Thomas wel, en daar kom ik niet uit.

Iemand schijnt Joan en Thomas al opgelost te hebben er zijn geen openstaande matches meer?

Nee, blijkbaar niet meer. Het waren ook profielen die wat verder van me af stonden, met denk ik ook nog andere beheerders die ineens actief werden. :-)

Deze zit wat dichterbij, dus dat hier nog iemand anders zich mee gaat bemoeien lijkt me minder waarschijnlijk. Ook hier kon ik op basis van ouders zelf geen match vinden:

Willem Harting

En helaas is er ook weer idioot die duplicaten bij de Engelse koninklijke familie maakt, waardoor Elizabeth II volgens de site 2 dubbelen heeft, en als ik goed kijk nog veel meer:

Elizabeth II, Queen of the United Kingdom

En waar er 1 idioot is, zijn er meestal meer, want er zit een gebruiker bij die zich als Queen Elizabeth II heeft ingeschreven, en een ander als Prince Charles. Er zit dus ook een hele groep dubbelen omheen, en omdat Elizabeth zelf een beschermd profiel is, kan ik niet samenvoegen.

Ik hoop daarom ook dat je als curator de mogelijkheid heb om deze gebruiker(s) te (laten) blokkeren, omdat we anders aan de gang blijven.

Charles and Queen Elizabeth zijn gerapporteerd ik zal vanmiddag even kijken wat er allemaal opgeruimd moet worden en het bespreken met de curators van de profielen.

Dank je. Ik heb er nog 1 in mijn verwanten, en waarschijnlijk is ook deze weer vals:

Sir John de Burgh, Kt., of Burgh Green

Ik zal als ik nog gekke dingen zie ook zelf de rapporteer-functie gebruiken. Ik zag daar naast spam de categorie Historische figuur. Kan ik die ook voor levende beroemdheden gebruiken?

Precies geclaimde historische figuren dat mag niet en kan gerapporteerd worden. John de Burgh was inderdaad geen match.

Gedaan Ko

Bij de bovenste twee gaat het om levende personen. Waarvan de tweede zelfs een gebruiker is.
Bij de onderste drie zie ik geen problemen, behalve dat de ene in een prive tree staat en de andere in de world tree.

Klopt, en vreemd genoeg kan ik van de levende personen gewoon alle gegevens zien, inclusief exacte geboortedatum. Het gaat zo te zien in het 1e geval om een zus van de beheerster, beide 14th cousin, en voor Geni blijkbaar familie genoeg om te mogen bekijken. Het zijn hoe dan ook wel samenvoegkandidaten, en de broers en zussen, inclusief beheerster worden al gedeeld. Ik hoop dus dat Anne-Marie of George ze gewoon mag doen.

Private User en Enno Borgsteede,
Ik heb ze allemaal samen kunnen voegen.

Showing 91-120 of 1137 posts

Create a free account or login to participate in this discussion