Kuratorene kan nå hjelpe til med å reversere feilsammenslåinger av profiler.

Started by Private User on Monday, October 13, 2014
Problem with this page?

Participants:

  • Private User
    Geni Pro
  • Private User
    Geni Pro
  • Private User
    Geni member
  • Private User
    Geni member
  • Private User
    Geni Pro

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing 31-60 of 1343 posts

Jeg overså visst at den uønskede sammenslåingen jeg rapporterte om for litt siden også omfatter Elisabeth Stiesdatter Schøller (Det er nok en ivrig amerikaner som i beste fall forveksler von Krogh med slekten Arentz, hvor en fra denne slekten var gift med først en Krog og deretter med en von Krogh.)

Private hva er det som skal kobles fra? Hva er det rette navnet på Christinas ektemann? Er det ekteskapet som skal oppløses, eller er det faren til ektemannen som skal kobles fra?

Det ser ut til fra historien at det ble gjort en gal merge i januar 2013, denne kan ikke reverseres, men vi bør jo prøve å gjøre minimal skade når vi kutter.

Det er Private User som står som ansvarlig for profilen, og også ham som satte den privat i november. Var det han du hadde kontakt med?

Jeg har fjernet faren til Lars Larsson Bergendahl.

Hvilke bånd har jeg til Torunn Ølberg f Hatteland.

Aasta Johanna Barkved Støylen om du ser på profilen hennes skal du se relasjonslinjen øverst - eller en knapp som det står "Hva er slektskapet" på.

Merk: Geni finner nærmeste slektskap (i dette tilfelle: at dere har barn som har giftet seg med hverandre), og ikke hvordan dere er genetisk beslektet (om dere er det).

Takker så for meget kjapp og rask fiksing :)

Du bør gå inn i revisjonen på profilene for å plukke opp linken på de som ble frakoblet for å sjekke dem. Det hender at det kan være noe tull med både navn og koblinger, spesielt hvis du har endret profilene etter mergingene, f.eks løst datakonflikter.

Hei Bjørn.
Kan du gå inn på denne profilen og endre denne personen til "død"
Edel Anka Magdalena Langva
Det er tydeligvis noen som også bruker den profilen aktivt enda og denne profilen har jeg samarbeid med men kan ikke gjøre endringer på den.
Jeg har opprettet en ny profil på henne med de rette fakta om fødsel og død.
Mvh. Jan-Sverre

Ikke for å mase utidig, men jeg ønsker fremdeles at sammenslåingen fra første november av Elisabeth Stiesdatter Schøller blir reversert, før det gjøres for endringer her.

Elisabeth Schøller gistet seg med Georg Frederik von Krogh da hun var 16 og døde i barselseng snaut tre år senere. Det var hennes eneste ekteskap, og slekten von Krogh har heller ikke dokumentert noen George Fredrik Arentz (dette er trolig en forveksling med en Arentz som giftet seg først Krog og deretter von Krogh, men slett ikke med noen Schøller).

Håkon Styri sammenslåing reversert. Du MÅ ta deg av jobben med å rette opp evt feil som har oppstått nå, siden du helt sikkert kan denne slekten bedre enn meg.

Takk for reverseringen Remi Trygve Pedersen

Jeg skal gjøre et forsøk på å rydde, men feilen ligger nok i treet til en amerikansk slektsforsker som ikke kontrollerer kildeopplysninger og satser på tilfeldige slektstrær på nettet er korrekte. Dessverre er ikke slekten Arentz min greie, men jeg skal selvsagt sende en melding til den ivrige amerikaner i et forsøk på å oppklare sammenblandingen mellom forskjellige personer med nesten like navn.

Så får vi håpe at vedkommende rydder i sitt eget tre, slik at det ikke blir nødvendig å låse alt for mange profiler.

Kan kurator hjelpe meg med å endre livsstatus på denne profilen til død.
Dette gjelder Edel Anka Magdalena Langva
Hun døde 29 august 1992.

I profilen står det: Edel Anka Magdalena died 29 Aug 1992. This family tree is in memory of her. Tree managed by Kevin Mitchell

Du får sende en melding og be ham om å endre navnet på denne profilen til seg selv og opprette en ny profil av henne.

Uff. Det er så mye forstyrrende sport på TV. Jeg slo ved ett feiltrykk sammen to ulike profiler Ole Nielsen, Sørland
Kan du rette opp for meg.

Ida Birgitte Schumann (f. Sæternes) ble lagt inn som Valdemar Schumann's mor. Dette viser seg å ikke være riktig. Men får ikke endret deres slektskap med hverandre. Hun var gift med Valdemar's far, Carl Fredrik Wartou Schumann, så ønsker ikke å slette henne heller...

Ida Birgitte Schumann

Tusen takk :-)

De er atskilt.

Sjekk at ektefeller, barn og foreldre havnet på riktig profil.

- men det virker som om det er gode sjanser for at de bør slås sammen igjen.

Tak
så hænger det sammen igen

Dette er profilen til min tipptipp oldefar Mathias Olsen. Mathias Olsen Bjellånes

Ser at en annen person har laget den profilen med samme forfedrene og barna og jeg får ikke kontakt med denne mannen så han kan slå sammen profilene. Det gjelder denne profilen Unknown Profile

Eg pleidde å ha eit tre med kanskje 100 personar i. I det siste har det kome fleire og fleire, utan at eg har godkjent noke sammenslåing. No er det over 7000, og det er umulig å finna fram i treet. Er det mulig å fjerna alle sammenslåingar som er gjort i treet mitt, og få det tilbake sånn som det var?

Geni's formål fra dag en er bare å ha ett tre, - verdenstreet, som per i dag nylig rundet 85 millioner "slektninger". Jeg er 20 menning med mora di.

Vi du ha noe annet er det nok ikke rette stedet for deg, for her er det ikke noe som heter "mitt" tre, - utenfor din nære familie så hjelper alle til med å bygge videre og gjøre treet så korrekt som mulig. Jeg regner med at du som de fleste selv vedlikeholder ett eget tre på din egen PC hvor du har full kontroll, men som ale andre prøver å bidra og nyte fruktene av verdenstreet, både ved å bidra og se hvordan det utvikler seg.

Samtidig så kan jeg ikke se at det er noen problemer i din grein bortsett fra to datakonflikter fra september som helst en i familien bør rette opp: http://www.geni.com/list/data_conflicts?focus_id=1573416

Du har nok vært en del av verdenstreet hele tiden og har bare ikke sett det. Ha en fin helg!

Sånn som det er no, bruker eg 5 minutt berre på å finne greina til oldefar min. Om det ikkje går an å få treet tilbake sånn som det var så sletter eg heile greia og hopper over til ancestry eller myheritage.

Det kan då ikkje vere meiningen at det skal vere på denne måten? Før viste treet kun personar som eg sjølv hadde oppretta, mens no viser det 7000 mann eg aldri har høyrd om og ikkje bryr meg om.

Du bestemmer selv hvor mye av treet som vises på en gang, - sjekk Egenskaper nederst i trevisninga, - selv reduserer jeg antall generasjoner over og under i visninga til ett minimum. Du har også en opsjon der til kun å vise forfedre.

Når du sier "eg aldri har høyrd om " så er det kanskje på tide? Selv oppdager jeg stadig nye 3-4-5 menninger jeg aldri har hørt om, men som legges til treet av slektninger som bidrar med kunnskaper om personer de kjenner til. Selv har jeg fått to nye grandtanter og mange slekninger jeg ikke kan huske at pappa noengang har nevnt, og uten Geni hadde det nok fortsatt vært en "hemmelighet".

Eg veit om dei alternativene, men eg vil ha den på maks då eg har over 15 generasjonar eg sjølv har lagt til.

Som kjent er smaken som baken, og eg har ingen interesse av 7000 slektningar i treet. Eg har bygd opp treet med info frå lokale bøker, og har tatt med akkurat dei eg vil, og har interesse av.

Er det virkelig ikkje mulig å KUN visa dei som eg sjølv har lagt til, og ingen andre? I så fall er det takk for meg, for då er treet ødelagt.

Tor-Einar, det var da et veldig sneversynt og egoistisk syn.

Nei, det er ikke KUN mulig å vise de du selv har lagt til. Geni viser treet ditt, med alle aner, i så mange generasjoner som du har valgt i tre-visningen din. Meningen med Geni er å samarbeide med andre slektsforkere for å få til ett felles slektstre. Du har ikke noe på Geni som heter "mitt tre", det heter "vårt tre".

Så lenge du ønsker å ha visningeine på amx, så må du også godta at alle etterkommerne og aner angående de personer i de generasjonene vises, det er ikke mulig å vise kun de du selv har lagt til, og det er heller ikke intensjonen med Geni.

Dersom du vil ha bare de du har lagt til og som du har kontroll over, er ikke Geni det rette stedet for deg. Valgene er da en egen personlig database på din(e) egne datamaskiner og/eller ett online tre som er privat, hvilket ikke er mulig på Geni.

Jeg har 18000 forfedre på Geni, men bare noen få av dem lagt til av meg, og det tar meg ca. 30 sekunder å finne oldeforeldrene i treet mitt, så dersom du bruiker 5 minutter, så er det muligens noe du gjør feil.

Private User jeg kan anbefale MyHeritage for treet ditt. Jeg tror ikke du vil trives med Geni - Geni er et sted for folk som vil jobbe med ett stort tre.

Geni har fungert bra for meg i over 7 år. Er det gjort endringar no i det siste?

Ikke annet enn at det har blitt flere profiler og brukere (ca 10 millioner brukere per i dag).

I forbindelse med tv programmer som «Hvem tror du at du er?» og «Anno» som går på TV akkurat nå er det veldig mange som starter eller etter å hatt en pause gjenopptar sine aktiviteter i Geni, noe du ser som klart på statistikken i http://www.geni.com/worldfamilytree

Der ser du også at de tre som «Hvem tror du at du er?» har vært om hittil er av de mest sette profilene på _verdensbasis_ i Geni, noe som forteller hvor mange fra Norge som for tida er interessert i slektsgransking.

I forbindelse med den høye aktiviteten er det mange som finner løsning på "løse ender" og får koblet sammen slektsgreiner slik at treet blir tettere.

Showing 31-60 of 1343 posts

Create a free account or login to participate in this discussion