Kuratorene kan nå hjelpe til med å reversere feilsammenslåinger av profiler.

Started by Private User on Monday, October 13, 2014
Problem with this page?

Participants:

  • Private User
    Geni Pro
  • Private User
    Geni Pro
  • Private User
    Geni member
  • Private User
    Geni member
  • Private User
    Geni Pro

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing 61-90 of 1343 posts

Du bestemmer selv hvor mye av treet som vises på en gang, - sjekk Egenskaper nederst i trevisninga, - selv reduserer jeg antall generasjoner over og under i visninga til ett minimum. Du har også en opsjon der til kun å vise forfedre.

Sitatet for avgårde før jeg fikk skrevet innlegget. Her er det:

Jeg finner ingen "Egenskaper" å klikke på når jeg er i treet mitt, hverken øverst eller nederst.

Hei, kan dere være så snill å reversere denne: http://www.geni.com/merge/compare/6000000000434365774?return=duplic...

Leif Bjarne Høybakk ikke helt sikker på hva du spør om, siden lenken du oppga sparker meg videre til en annen sammenslåing.

Mener du sammenslåingen som står på listen for Gunhild Nilsdatter Litle Nerabø ?

Vil være sikker før jeg setter i gang.

Siste sammenslåingen på den profilen var i 2011, så det er neppe den, men den foreslåtte sammenslåingen på henne er helt feil, og samtidig ser du at ektefellen er Evind Ivarson St. Nerabø felles, - så det er nok den sammenslåingen som nylig ble tatt ble som er feil.
Jeg setter igang en undo på den.

Ole Olsen

Ole Olsen Rølien sin profil ble slått sammen med en OLE HANSEN 24.03.2014. Han har således fått en hustru for mye, og etpar barn for mye. (Arnt Olai og Berret)
Kan jeg få hjelp med reversering av denne sammenslåingen.?

Sivert Olsen, Rødlien

Oops.. Her er visst en til i familien som har blitt slått sammen med feil person. "Min Sivert Olsen Rølien" er født ca. 1745 Rølien, Hamarøy.
Han hadde ikke fått tillagt sin ektemake og barn enda. (skulle gjøre det nå, men trenger hjelp til reversering først)

Hm. Siste sammenslåing på Sivert Kildal Olsen ble gjort i mars 2013 - det er før "oppløsningsgrensen". Så her må det nok rettes opp på "gamlemåten" - fjerne feile forbindelser og opprette ny profil.

Beklager!

Grensa for å kunne omgjøre profilsammenslåinger er 24. august 2014.

Når du har gjort en slik feil eller ser noen som har gjort det, - prøv for all del å unngå å endre noe på profilen, for eksempel løse data konflikter eller gjøre frakoblinger for det gjør det bare enda vanskeligere.

Hei.

Kan noen slå sammen disse profilene og resten av de samme profilene jeg har laget? Hun som har administrert de andre profilene er søskenbarnet til min morfar og skjønner seg ikke på geni og det er lenge siden hun laget de samme profilene jeg har laget nå.

Profil administert av meg: Ragna Elfrida Olsen

Profil administert av søskenbarnet til min morfar: Unknown Profile

Mulig å slå sammen disse profilene da administrator ikke bruker Geni lenger?

Unknown Profile

Aud Signy Hanssen

Takker for de andre sammenslåingene Harald.

Jeg har slått sammen litt her og der. Overlater datakonfliktene til deg.

Takker så mye.

Hej Bjørn eller anden kurator, vil I være søde at hjælpe.
Den er helt gal med denne fletning, og det er anden gang nu.
Christian Mikal Pedersen
Customer service udredte forkert fletning 9 oktober 2014, og så i går fletter Nils-Ole Våg dem igen. Jamen helt ærlig, hvad sker der lige? De har jo ikke en gang samme forældre.
Jeg havde oprettet min profil som Rasmus Christian Pedersen gift med Dorthe Kirstine Nielsdatter. Som dokumentation har jeg scannet Rasmus´ konfirmation og vielsen med Dorthe ind under medier, så man kan jo se, at det ikke er samme person, som den man har flettet med. Min er konfirmeret i 1933 og født i 1819 og gift i Danmark, den man har flettet med er født i1825 i Norge og hans kone hedder Christine Marie Nielsdatter.
Det undrer mig meget, hvordan man kan få den idé, at det er samme person.
Vil i være søde endnu en gang at skille profilerne ad igen. På forhånd tak.
Venlig hilsen
Birthe

Hei og god kveld/natt.

Jeg har lagt til barna for denne personen men de ligger allerede inne som privat. Kan noen slå sammen duplikatprofilene?

Nils Heitman Hjertås

Mvh
Mathias

Hei Jeg skulle hatt hjelp med å flytte en profil som ligger med feil foreldre. Profilen Torger Moen (Torger Moen) ligger med Ola T Moen (Ola T Moen) som for far. Dette er feil. Hans far skal være Ola Olson Tveit d.e. (Ola Olson Tveit, d.e)
Kunne som er kurator sett på dette ?
Mvh
Leif Terje

Hej Kuratorer
Jeg vil lige høre, hvordan det går med at skille forkert fletning ad på
Christian Mikal Pedersen
som jeg bad om hjælp til den 29. januar.
Venlig hilsen
Birthe

Undskyld jeg glemte linket på Christian Mikal Pedersen, det er
Christian Mikal Pedersen

Heisann.

Denne karen har 19 barn og jeg var ikke klar over at det lå profiler inne fra før av av disse barna. Kunne noen slått sammen alle duplikatprofilene til barna?

Sakarias Benoni Davidsen Storvoll

Har fått slått sammen duplikatprofilene for Sakarias.

http://www.geni.com/family-tree/index/6000000008009940172#600000000...

Pålsdotter Alme (Kari Pålsdotter Sandbu) ser ut til å være både mor og kone til Ivar Gunnarson Sandbu. Utifra informasjonen her; http://www.onshus.no/getperson.php?personID=I63111&tree=1 tror jeg hun var gift med Ivar Gunnarson Sandbu, og dennes mor er ikke kjent.

Den samme Kari ser også ut til å ha en mor som er født 15 år etter henne.

Hva er det du ber om?

Dette er en tråd for reversering av feilsammenslåinger av profiler, og siden du allerede har gjort frakoblinger selv kan dette medføre problemer, og du bør iallefall si hvilken sammenslåing som bør reverseres..

Det var kanskje ikke helt klart hva jeg ønsker å reversere. Jeg ber om hjelp til å fjerne Kari Pålsdotter Alme som mor til Ivar Gunnarson Sandbu.

Det med at hennes mor er oppført som født etter henne, det vet jeg ikke helt hva man kan gjøre med, da jeg ikke har noen informasjon om hva som eventuelt kan være feil, morskapet eller fødselsårene. Så det får man vel kanskje bare la stå inntil videre.

@Randi Thommessen; Dette er vel sånt som ordinære brukere kan gjøre selv. For enkelhets skyld når jeg var inne å så på profilen. slettet jeg giftemålet med Gunnar. Så nå er ho bare Gunnars svigerdatter (gift med sønnen Ivar) og ikke gift med svigerfar lengre. La til en NN-profil som Gunnars kone.

@Mathias Salomonsen Takk for hjelpen.

Av en eller annen grunn fikk jeg kun opp grunnleggende når jeg ønsket å redigere på profilene, relationships kom ikke opp. Jeg aner ikke hvorfor jeg noen ganger får opp muligheten for å redigere under relationshipsfanen og andre ganger ikke?

Er det andre måter man eventuelt kan gjøre dette selv?

OT, men bare for å ha svart...

@Randi Thommessne; Du må administrere profilen selv eller ha samarbeid med en annen som administrerer profilen for å endre Relationships.

Private, er det denne Johanne Elisabeth Caroline Bjørnson du tenker på?, henne har i allefall riktig foreldre

@Hei.Skulle gjerne hatt hjelp med å koble fra Ole Hansen fra Alette Oline Hansine Johnsen (1860-1939)Han hører ikke til treet.
http://www.geni.com/family-tree#6000000007288770193
mvh
Torsten Elling Johnsen.

Takk for hjelpen Glenn Hillstrand.
Ja det var en dame som var uheldig å flette duplikater.
mvh
Torsten Elling Johnsen.

Takk Glenn

Showing 61-90 of 1343 posts

Create a free account or login to participate in this discussion