Kuratorene kan nå hjelpe til med å reversere feilsammenslåinger av profiler.

Started by Private User on Monday, October 13, 2014
Problem with this page?

Participants:

  • Private User
    Geni Pro
  • Private User
    Geni Pro
  • Private User
    Geni member
  • Private User
    Geni member
  • Private User
    Geni Pro

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing 91-120 of 1343 posts

Hej vil en af jer skille denne

Karen Pedersdatter

mvh marion

Tak
marion

Vil en skille denne

Anne Nielsdatter Mørk

mh marion

Tak skal du have ,
og ja jeg sender beskeder til vedkommende, og prøver at forklare at de må være lidt mere forsigtige med disse sammenslåninger
mh marion

Ikke direkte feilsammenslåing, men to personer er tidligere blitt sammenblandet og ønsker da å koble denne profilen: Ole Larsen Faltin
Fra denne: Maren Kjeldsdatter Sundby

Får advarsel om at jeg splitter treet og at jeg derfor ikke kan koble fra, er dette fordi denne delen av slektstreet blir koblet fra verdenstreet?

Johan Hansen Hansen Budtz

Vil en skille denne
mv marion

Tak

marion

OK. Sorry about that.

However, Johan is often interchangeable with Hans.

Regards,

Mike King.

Jeg har skrevet til den som flette igen i går , det er forkert dette

denne hustru som er tilføjet her er Johannes Hansen Budtz`s

ikke Johan Budtz`s

der findes et skifte som tydelig viser hvem som er hvem ,

mh marion

Jens Hansen Bergh til Boller og hustru Maren Johansdatter Budtz

i skiftet står der at hans søskende børn er , er børn af dette ægtepar ,
hvilket jo af gører at han er bror til Maren Budtz

Bente Kooter Laading, jeg kan legge deg til som administrator på dem.

Jeg har gjort en tabbe og slått sammen to profiler som ikke skulle vært det.
Private Kan dere skille de igjen?

Private, hvis du har duplikater som ikke kommer opp automatiske forslag på sammenslåing av så skyldes det at det er for lite sammenfallende data eller at systemet ennå ikke har detektert det (noen ganger tar det tid - det er vel bare en gang i uka at det er fullt søk på slikt dat det er veldig ressurskrevende)

I ditt tilfelle holder det kanskje å legge inn dødsdato på den ene profilen, slik den andre har, eller sjekke i trevisning om det er bedre treff på nabo profiler.

Er du utålmodig kan du konstruere en URL i nettleseren din i formen https://www.geni.com/merge/compare/xxx?to=yyy der xxx er profile-id til den ene og yyy til den andre (profil-id er første tallet du ser i nett-adressa til en profil)

I ditt tilfelle (men prøv selv først):
https://www.geni.com/merge/compare/6000000031465331518?to=600000002...

Du kobler sammen på denne måten, men du bør vel sende den andre brukeren en samarbeids-forespørsel først for ful tilgang:

http://help.geni.com/entries/469824-How-can-I-show-more-than-one-re...

Alternativt kan du be om hjelp her hvis du har link til begge profilene og forteller hvordan de skal kobles sammen.

Det ser ut som om jeg har klart å bekrefte en merge som jeg mente å avvise, på George Minot Baker, George Minot Baker

HJELP :-)

Private User det ser ut for meg som om Per Kjekstad og Peder Sandåker er samme person, og burde slås sammen - og konene er jo "bare" NN-profiler.

Hvor ser du dokumenter på profilen? Jeg ser bare noe tekst i "about me".

Done, husk sletting av utførte oppdrag.

Kan En Kurator Hejlpe Oss Å Reversere Her:

http://www.geni.com/discussions/148058

Takk For Hjelpen.

Hei
Er det en kurator som kan hjelpe til med å reversere en feil sammenslåing av profiler til Christian Stewart? Se siste diskusjon på profilen. Christian Stewart

Hei.

Noen har rotet til slektstreet etter noen sammenslåinger.
Bla. er dette ekteparet:
*Johanne Nilsdatter Rør
*Augen Vetlesen Strømshaug

Slått sammen med andre slik at treet blir rør.. Kunne noen hjelpe meg å få tilbakestilt disse sammenslåingene? (Er ikke sikker på omfanget..)

I tillegg er mine profiler slått sammen med profiler som ikke i det hele tatt er de samme: http://www.geni.com/merge/resolve/6000000011568768280
Og nye er lagt inn med feil koblinger: Steffen Syversen Augeberg grrrr..

Hilsen: David.

Søren Christensen Skriver

en som vil skille disse af igen
mh marion

Hej Marion jeg trykket fortryd på fletning. Det skulle så gerne se rigtigt ud. Ellers siger du til.

tak

De vil fortsette som admin, men etter sammenslåingen er det jo flere som kan respondere.
Vi kan på ingen måte styre hvem som blir hoved-admin, men den automatiske regelen er at profiler med flere admins, dvs profiler som ett resultat av samarbeid og tidligere sammenslåinger fortsetter som hoved profil, - ellers er det admin av den best dokumenterte profilen, dvs flest detaljer, som vinner.

Hvis det er ett forlatt tre og det er kommet en ekstra admin inn, er det nok det som har skjedd: Den andre profilen hadde flere admins.
Uansett er jo ikke dataene dine tapt, - du må bare rette opp alle data-konflikter.

Det lønner seg å sjekke dette med "Løs uavklarte sammenslåinger i dette området av treet" både på deg selv og andre steder. Datakonflikter finner du i arkfanen til venstre.

Vi som er kuratorer overlater dette som oftest til eierne/familen til profilen da de som oftest vet best eller har mulighet til å sjekke hvis det er reelle konflikter.

Hei
Her er det en sammenslåing som har blitt feil
Iver Olsen Bjerke

Ser greit ut nå... Tusen takk

Jeg lot meg dessverre "lure" til et sammenslåingsforslag som så helt tilforlatelig ok ut; men med en gang jeg skulle begynne å slå sammen foreldre o.l. så jeg at denne personen (som var uten fødselsår) var en hel generasjon for ung.

Kan noen hjelpe meg å reversere denne sammenkoblingen?

http://www.geni.com/merge/compare/6000000017358508941?to=6000000031...

Fjernet feil foreldre etterpå i affekt; men da forsvant nok kanskje den "feilsammenslåtte" og må legges inn på nytt igjen?

Henriette Louise Mürer

På forhånd takk for hjelpen! :-)

Mvh
Karin Gullhav

Da er den reversert, men du får koble til den korrekte Henriette Louise Mürer selv om den nå ikke kommer tilbake automatisk.

Her er far som du kan bruke til å koble til Henriette: Johan Christopher Mürer

Remi

Da ser det ut til at begge Henriette'ne er på riktig plass.

Showing 91-120 of 1343 posts

Create a free account or login to participate in this discussion